Missfall vecka 10
Hur kommer man vidare? Har någon upplevt något liknande? Varför var jag en av de 5% som fick missfall? Ändå känns det väldigt vanligt att få missfall innan vecka 12.
Beklagar verkligen!
Jag har upplevt precis samma sak. VUL efter IVF i v.10 och fostret hade dött v.7. Det kändes som mattan drogs undan under fötterna. Jag var ömsom arg och ömsom ledsen. Det måste få ta tid att sörja och sen gå vidare. För sista chansen var det ju inte. Du blev gravid vilket räknas som ytterst positivt. Nästan alla som blivit gravida kan bli det igen. När, var och hur behöver du inte fundera på just nu. Nu ska du ta hand om kropp och själ och tids nog ta nästa steg.

Jag menar att jag har läst typ överallt att är man hört och sett hjärtslagen i vecka 8 brukar missfallet risken vara typ 5%. Jag är fortfarande i en obeskrivlig sorg och kommer att läsa Hannas inlägg om infertilitet.
Jag menar att jag har läst typ överallt att är man hört och sett hjärtslagen i vecka 8 brukar missfallet risken vara typ 5%. Jag är fortfarande i en obeskrivlig sorg och kommer att läsa Hannas inlägg om infertilitet.

Beklagar ditt missfall! Det är otroligt jobbigt att vara med om! Ser att du nämner Olga-kliniken. Jag är själv gravid via dem efter 5 år, men förstår att du inte vill åka dit just nu. Jag skulle kolla upp kliniker i Spanien, Grekland och Tjeckien istället. Det finns fler bra kliniker än Olga även om jag såklart är nöjd och tacksam över dem själv.