• Jennie Brunflo

Vad kostar bindor och tamponger??

Jag har alltid använt OB-tamponger och blev grymt irriterad när de slutade med det skyddande höljet.
    Ghaaa!!

Då övergick jag till blåvitt och/eller apoteket för de har med det där höljet.

Nu till min fråga:
    Vad kostar bindor och tamponger?

På apoteket kostar 1 frp med 20 bindor 25 kr.
    Och ett paket tamponger (lika stora förp som OB) 25kr.

Är det dyrt eller normalt??

• Svar på tråden Vad kostar bindor och tamponger??
  • kobra

Å guud tur man slipper mens med spiral.

• vårsol

Hihi, tur att man slipper mens när man är gravid!

• student

Fick hem min menskopp igår, tydligen får man använda den hur lite man än blöder. Tänkte på de sista dagarna när man klassar sig som mensfri men det kommer alltid lite ändå och jävlas.

Det var någon som tidigare skrev att hon ofta får svamp av den. Är det vanligt att man får det?

• bozzini

Det här med menskopp låter ju onekligen spännande. Kanske ska man beställa en?

• Jennie Brunflo

En fråga om menskopp:

Samlas det alltså blod i koppen som man tar ut och häller i toan eller?

Den ser ut att sitta som ett pessar med en balong på?!?

• bambigirl

Blodet samlas i koppen, jag häller ut det i toaletten och tvättar sedan koppen med tvål och vatten. För mig har koppen bara läckt en gång och den har aldrig blivit full. Sätter in den på morgonen och tömmer den innan jag går och lägger mig och det är inga problem. Ett litet tips är att klippa av den lilla pinnen, för den kände jag av hela tiden...

• Jennie Brunflo

Oj, kan man ha den hela dagen?

Hur gör man på natten?

• ladyhawk

Nu är dilemmat, vilken av kopparna är bäst?

• student

du kan absolut ha den hela natten! det enda är att man ska ta ut den åtminstånde två ggr per dygn, förslagsvis morgon och kväll, dvs tar ut och tvättar (och tömmer).

Har testat min nu ikväll och jag känner inte av den! Skönt!

Svar på tråden Vad kostar bindor och tamponger??