• Jennie Brunflo

Vad kostar bindor och tamponger??

Jag har alltid använt OB-tamponger och blev grymt irriterad när de slutade med det skyddande höljet.
    Ghaaa!!

Då övergick jag till blåvitt och/eller apoteket för de har med det där höljet.

Nu till min fråga:
    Vad kostar bindor och tamponger?

På apoteket kostar 1 frp med 20 bindor 25 kr.
    Och ett paket tamponger (lika stora förp som OB) 25kr.

Är det dyrt eller normalt??

• Svar på tråden Vad kostar bindor och tamponger??
  • Ace

Här går man omkring och tror sig vara en hyfsat upplyst kvinna, och så finns det nåt som heter menskopp???!!! Jag är mållös...

• student

eller hur!!! med den i kan man lugnt ha mens om det inte skulle va för extrem värk och svårigheter med intima lekar med killen

• Pokemon

Det här var kul. Har visserligen hört om en menskopp förut, men trodde inte riktigt att den var ute på marknaden på allvar. Varför hör man aldrig om sånt?

När jag får mens igen villl jag osså ha en kopp. Tampong har ju alltid funkat för mig, men det här verkar ju ännu bättre.

Funkar den för oss med jättelite mens också?

• bambigirl

Ja, man kan ha den i utan mens om man vill (men det är ju helt onödigt ) Min enda nackdel är att jag känner mig kissnödig oftare, men så är ju min livmodertapp lite fel. Kan man ha tampong känner man nog inte av den alls.

Jag tror att bindtillverkarna och tampongtillverkarna inte gärna vill sprida ryktena om koppen...

• student

tydligen
    jag var som sagt orolig över de sista dagarna men det var inga problem iom att den inte torkar ut livet

får den dessutom i en liten söt påse så man kan alltid ha den i handväskan *öhh?* "alltid redo"

• bambigirl

Och så får man en liten söt pin (typ brosch)... Vart tycker de man ska ha den???

• Sparvel

Men gud, skaver den inte då? O hur får man ut den??

• Madja82

Hihi, såg att ni pratar om menskopp, jag blev bara för några dagar sen uppmärksam på att den existera.... Så jag blev nyfiken och bestälde en....
    Så nu ska den väl snart komma på posten...
    Ska bli spännande att pröva, o se om den e så bra som de lovar....

• sambima

Det känns inte alls! Och för att få ut den så tar du tag i en liten pigg längst ner på den ohc vrider och drar nedåt så ploppar den ut!

Jag har kraftiga blödningar, inte en enda gång har jag "råkat" spillt, vilket folk tror att man gör. Då får man allt vara bra skakis i händerna.

Prova! Är ni inte nöjda är det bara att skicka tillbaka (lätt porto) och så får ni summan tillbaka. Har inte hört talas om en enda i Sv som skickat tillbaka.

• magdamamma

Det finns ingenting som heter "lyx"-skatt, det var längesedan! Man betalar moms på bindor, men ingen punktskatt. Inte heller på kosmetika utgår det punktskatt. Punktskatt finns på alkohol, tobak, lotterier, spel, reklam, energi, bekämpningsmedel, naturgrus, avfall, individuellt pensionssparande m.m. På sådana saker betalar man både punktskatt och sedan moms på det, dvs "skatt på skatten"

Svar på tråden Vad kostar bindor och tamponger??