• Jennie Brunflo

Vad kostar bindor och tamponger??

Jag har alltid använt OB-tamponger och blev grymt irriterad när de slutade med det skyddande höljet.
    Ghaaa!!

Då övergick jag till blåvitt och/eller apoteket för de har med det där höljet.

Nu till min fråga:
    Vad kostar bindor och tamponger?

På apoteket kostar 1 frp med 20 bindor 25 kr.
    Och ett paket tamponger (lika stora förp som OB) 25kr.

Är det dyrt eller normalt??

• Svar på tråden Vad kostar bindor och tamponger??
  • Palsternacka

Ang vilken av "kopparna" man ska välja:

Keepern är gjord av gummi, så om man är lite känslig mot det ska man nog inte välja den.

Divacupen är gjord av silikon, alltså bättre för gummi-känsliga.

Jag har keepern och jag är jättenöjd med den. Den känns inte alls om man bara ser till att klippa av "skaftet" i rätt längd.

• sisley

Jag provade "koppen" första gången när jag bodde i USA. Man kunde då köpa ett helt paket med koppar på ACME som är en vanlig matvarubutik. Det som var så fiffigt med just koppen är ju att de är helt ofarliga för kroppen och man behöver inte hålla på att byta var tredje timme. Perfekt!
    Här i Sverige visste jag inte ens att det fanns? Men nu slipper jag visserligen mensen i ca ett år till pga bebben. Hurra!

• ladyhawk

Finns det några övriga egenskaper hos kopparna förutom ev. allergi som man kan beakta? Om ni hört ngt menar jag.

• Vilsan

*Jippi*
    Dettta låter onekligen som det ultimata för kvinnor som tröttnat på att ha tamponger överallt och ingenstans!!

Berätta mera!
    Jag vill ha en.....
    Var kan jag köpa/beställa?

• ladyhawk

Sajten ligger inne bland mina länktips.

• sambima

Jag har DIVA cup den är i silikon, jag är gummi/lateallergisk

• Venus

Nu blev jag nyfiken =)) Menskopp måste man ju bara kolla upp...

Jag är en som har lite mens, ca 2-5 tamponger och överlever på ett paket libress trosskydd 50-pack i 3-4 månader...
    Så jag har en utgift på ca en hundring för trosskydd och så köper jag apotekets tamponger för 98:-/100 stycken eller 50-pack OB för 50 spänn på GeKås eller nått...
    Så summan av kardemumman = ca 150 spänn om året så jag överlever trots att det är dyrt att vara kvinna...
    Flax man kan ha... Nu väntar jag bara på att eländet ska dyka upp igen...

Har även tänkt skaffa mig ett pessar sedan när jag slutat amma så man slipper utgiften för p-piller plus att man slipper alla hormonerna...

• Venus

Ett par frågor bara =))
    Har nu läst om menskoppen...
    Jag är ju stringmänniska, det påverkar inte användandet av den???
    Dessutom så har jag jobb som brevbärare, cyklar och springer i trappor, är bara orolig för att den inte ska sitta kvar
    Och så sover jag näck, men det borde ju inte påverka alls...

• klocka

Har haft min keeper i fem år och kommer aldrig mer att ha bindor eller tamponger igen. Jag har alltså en i gummi men hade den i plast funnits idag så hade jag velat ha den eftersom den går att koka, skulle kännas fräscht.

Nästan alla saker man undrar om keepern finns svar på sajten www punkt eco-logique punkt com, man kan också beställa därifrån. Kolla andra sajter också, det kan vara billigare att få den från utlandet faktiskt!! finns t ex www punkt mooncup punkt co punkt uk eller www punkt keeper punkt com... jag beställde från Kanada och fick den på en vecka!

Jag håller med alla som skrivit ovan, har man en gång provat keepern så vill man aldrig gå med blöjor igen

Venus, den sitter som berget och åker inte ur!!

• DaCiss

Nu har jag räknat, jag kommer ha lagt ut minst 21900 kr på mensen under min mesnperiod i livet ifall jag fortsätter med tampongerna och jag fortsätter blöda så mycket jag gör nu. Plus att jag kommer i klimakteriet då jag är 50 år. Jaa, det skulle bli några fnia resor det med dom pengarna. Fy för att ha mens! Hur slibbigt är det att byta/tömma den där koppen?

Svar på tråden Vad kostar bindor och tamponger??