• Anonym (Skäms)

Varför blev jag kåt? Skäms

Igår var jag på ett vattengympapass. Det sena passet vid 21.00. Efteråt gick jag in i bastun och där satt en man och två kvinnor. Kvinnorna gick nästan när jag kom. Efter en stund när jag slår upp blicken så ser jag att han är naken under sin handduk och han har stånd. Han blundar och jag låtsas blunda men tjuvkikar. efter någon minut så slaknar han och efter ytterligare någon minut går han därifrån. Jag sitter kvar och jag känner att jag borde blivit arg men istället blev jag upphetsad av det. Jag såg även på bänken där han satt att det måste runnit ur sperma från honom.

är jag konstigt som inte blev arg och anmälde honom? 

• Svar på tråden Varför blev jag kåt? Skäms
  • Anonym (jaha)
    Anonym (M) skrev 2022-04-27 10:16:11 följande:
    Om nakenhet bara förekommer vid sex så associeras det med sex. Lösningen på det är tvärtom mot vad du föreslår att människor är nakna mer så människor inte automatiskt associerar nakenhet med sex.
    Dessutom borde man avdramatisera att bli kåt öht, det är inte att bli kåt som är farligt det är vad man gör när man blir kåt som är det viktiga. 

Annars är vi snart tillbaka till taliban-nivåer från 1800-talet där en naken vrist blir upphetsande. 
    Håller med dig i princip, men att kräva att folk inte ska bli kåta av nakenhet är ju på ett sätt talibanfasoner det med eftersom man då är inne på att kontrollera vad folk tänker och känner och göra det "fult" att bli kåt av en naken kropp i "fel" sammanhang.

Jag tycker ditt förslag att avdramatisera kåthet så länge det sköts på rätt sätt är gott nog. Låt folk bli hur kåta de vill, man kan ändå inte styra över vad folk känner innerst inne och kåta kommer de bli ändå vare sig andra vill det eller inte. Men de behöver inte trycka sin kåthet i fejset på andra som tex stirra eller blotta sig för andra.
  • Anonym (M)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-27 11:05:57 följande:
    Håller med dig i princip, men att kräva att folk inte ska bli kåta av nakenhet är ju på ett sätt talibanfasoner det med eftersom man då är inne på att kontrollera vad folk tänker och känner och göra det "fult" att bli kåt av en naken kropp i "fel" sammanhang.

Jag tycker ditt förslag att avdramatisera kåthet så länge det sköts på rätt sätt är gott nog. Låt folk bli hur kåta de vill, man kan ändå inte styra över vad folk känner innerst inne och kåta kommer de bli ändå vare sig andra vill det eller inte. Men de behöver inte trycka sin kåthet i fejset på andra som tex stirra eller blotta sig för andra.
    Jag kräver inte att folk inte skall bli kåta, det tror jag är omöjligt, men om nakenhet är något naturligt och vanligt förekommande så kommer det automatiskt inte att associeras med sex på samma sätt och då blir färre kåta av den. 
  • Tom Araya
    Anonym (Skäms) skrev 2022-04-25 15:42:34 följande:
    Varför blev jag kåt? Skäms

Igår var jag på ett vattengympapass. Det sena passet vid 21.00. Efteråt gick jag in i bastun och där satt en man och två kvinnor. Kvinnorna gick nästan när jag kom. Efter en stund när jag slår upp blicken så ser jag att han är naken under sin handduk och han har stånd. Han blundar och jag låtsas blunda men tjuvkikar. efter någon minut så slaknar han och efter ytterligare någon minut går han därifrån. Jag sitter kvar och jag känner att jag borde blivit arg men istället blev jag upphetsad av det. Jag såg även på bänken där han satt att det måste runnit ur sperma från honom.

är jag konstigt som inte blev arg och anmälde honom? 

Vad skulle du ha anmält honom för?
    För att han hade erektion i bastun?
  • Tom Araya
    Anonym (Skäms) skrev 2022-04-25 15:58:12 följande:
    För att han visade det? Blev som sagt inte det men känner på mig att om jag skulle berätta det här för mina tjejkompisar så skulle alla säga att jag borde polisanmält honom. 
    Visade han dig det medvetet?
    Varför framgår inte det av trådstarten, det är ju en ganska väsentlig del av det du berättar?!
  • Tom Araya
    Anonym (Skäms) skrev 2022-04-25 16:06:08 följande:
    Ja exakt. allt var väldigt märkligt. sen blundade han också. Sov han? han rörde aldrig vid sig själv. är det möjligt att komma i sömnen? 
    Anonym (Skäms) skrev 2022-04-25 16:07:39 följande:
    Men han kanske inte ens märkte att det rann ut? Det är väldigt varmt i en bastu. 
    Kanske hade damerna som lämnade bastun något med detta att göra... Drömmer

• Anonym (jaha)
    Anonym (M) skrev 2022-04-27 12:49:17 följande:
    Jag kräver inte att folk inte skall bli kåta, det tror jag är omöjligt, men om nakenhet är något naturligt och vanligt förekommande så kommer det automatiskt inte att associeras med sex på samma sätt och då blir färre kåta av den. 
    Jag tycker det blir lite motsägelsefullt att säga att det är ok att bli kåt på en naken kropp men samtidigt säga att man vill att folk inte ska bli kåta av nakna kroppar genom att avassociera nakenhet och sex.

Dessutom varför ska man försöka styra vad folk får eller inte får bli kåta av?
    Är inte det väldigt individuellt från person till person? 
  • Anonym (jaha)
    Tom Araya skrev 2022-04-27 17:08:03 följande:
    Visade han dig det medvetet?
    Varför framgår inte det av trådstarten, det är ju en ganska väsentlig del av det du berättar?!
    Ställde samma fråga och TS svarade att hon inte vet
  • Grey Man

Är detta något du blir kåt av fortfarande när du tänker på det eller var det bara i stunden. Jag tycker själva situationen i sig är mer intressant än vad eventuella polisanmälningar och vad du borde gjort är. 

• Anonym (M)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-27 17:18:01 följande:
    Jag tycker det blir lite motsägelsefullt att säga att det är ok att bli kåt på en naken kropp men samtidigt säga att man vill att folk inte ska bli kåta av nakna kroppar genom att avassociera nakenhet och sex.

Dessutom varför ska man försöka styra vad folk får eller inte får bli kåta av?
    Är inte det väldigt individuellt från person till person? 
    Alltså jag skrev ju som svar på "XXX" som tyckte att kvinnor och män inte skulle vara nakna tillsammans om det inte var för att ha sex. XXX verkar tro att nakenhet alltid måste vara sexuellt laddat men som sagt om människor är nakna tillsamman ofta så försvinner den associationen..  Det har inget att göra med vad jag vill eller vad som är bra, det är bara så människor fungerar. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (M) skrev 2022-04-27 17:43:42 följande:
    Alltså jag skrev ju som svar på "XXX" som tyckte att kvinnor och män inte skulle vara nakna tillsammans om det inte var för att ha sex. XXX verkar tro att nakenhet alltid måste vara sexuellt laddat men som sagt om människor är nakna tillsamman ofta så försvinner den associationen..  Det har inget att göra med vad jag vill eller vad som är bra, det är bara så människor fungerar. 
    Hmmm... Fast tror du då, att om vi alla skulle börja gå omkring nakna överallt, även på jobbet, på gatan, i kollektivtrafiken, i mataffären o.s.v.. (Förutsätter nu för detta tankeexperiment, att klimatet vore lite varmare!) Så skulle män och kvinnor helt sluta tända på varandra..?
Svar på tråden Varför blev jag kåt? Skäms