• Anonym (Skäms)

Varför blev jag kåt? Skäms

Igår var jag på ett vattengympapass. Det sena passet vid 21.00. Efteråt gick jag in i bastun och där satt en man och två kvinnor. Kvinnorna gick nästan när jag kom. Efter en stund när jag slår upp blicken så ser jag att han är naken under sin handduk och han har stånd. Han blundar och jag låtsas blunda men tjuvkikar. efter någon minut så slaknar han och efter ytterligare någon minut går han därifrån. Jag sitter kvar och jag känner att jag borde blivit arg men istället blev jag upphetsad av det. Jag såg även på bänken där han satt att det måste runnit ur sperma från honom.

är jag konstigt som inte blev arg och anmälde honom? 

• Svar på tråden Varför blev jag kåt? Skäms
  • Anonym (Frågvis)
    Anonym (Skäms) skrev 2022-05-02 21:10:42 följande:
    Lite åt det hållet kanske. 
    Mmmm och varför skulle du egentligen skämmas? Du själv har ju inte gjort något. Du har reagerat på en annan handling som gjorde dig kåt.
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Frågvis) skrev 2022-05-03 07:01:11 följande:
    Mmmm och varför skulle du egentligen skämmas? Du själv har ju inte gjort något. Du har reagerat på en annan handling som gjorde dig kåt.
    Jag vet inte varför jag skämdes. jag blev upphetsad och han var uppenbarligen det också. vissa här inne har sagt att det var kvinnorna som lämnade när jag kom som hade fått honom till det. Vad vet jag. Men uppenbart är att han ville visa sig för mig. 
  • Daniel 723
    Anonym (Skäms) skrev 2022-05-03 18:58:12 följande:
    Jag vet inte varför jag skämdes. jag blev upphetsad och han var uppenbarligen det också. vissa här inne har sagt att det var kvinnorna som lämnade när jag kom som hade fått honom till det. Vad vet jag. Men uppenbart är att han ville visa sig för mig. 
    Hur har det gått, har du sprungit på honom igen?  
  • Anonym (...)

Haha så märklig situation. Jag har aldrig varit i en offentlig mix bastu men har de inte regler. Typ att kön och bröst ska vara täckta, att man måste använda sittlapp osv. Fick han stånd utan att ta på sig är det en intressant fråga om det räknas som ofredande. Lyfte han på benet för att visa upp sig så är det solklart oavsett om du tittade eller inte. Var det sperma eller svett? Tydligen användes inte sittlapp vilket måste vara ett regelbrott. Så det fanns anledning att anmäla. Att du blev kåt är inte relevant att ta upp i anmälan sånt kan hända utan logik.

• Anonym (XXX)
    Anonym (...) skrev 2022-05-15 08:55:50 följande:

Haha så märklig situation. Jag har aldrig varit i en offentlig mix bastu men har de inte regler. Typ att kön och bröst ska vara täckta, att man måste använda sittlapp osv. Fick han stånd utan att ta på sig är det en intressant fråga om det räknas som ofredande. Lyfte han på benet för att visa upp sig så är det solklart oavsett om du tittade eller inte. Var det sperma eller svett? Tydligen användes inte sittlapp vilket måste vara ett regelbrott. Så det fanns anledning att anmäla. Att du blev kåt är inte relevant att ta upp i anmälan sånt kan hända utan logik.

Är du säker på det..? :D :D :D
  • Anonym (Fattar inte?)

Är det bara jag som inte förstår varför mannen satt i bastun utan badbrallor??! Om det är ett spa/gym, och man har gått ut i den gemensamma delen, så har man väl badbrallor på? Det är väl inte Österrike heller?? Bara den saken är värt en anmälan?iaf till personalen på anläggningen.

• Real Time
    Anonym (Fattar inte?) skrev 2022-05-15 22:39:53 följande:

Är det bara jag som inte förstår varför mannen satt i bastun utan badbrallor??! Om det är ett spa/gym, och man har gått ut i den gemensamma delen, så har man väl badbrallor på? Det är väl inte Österrike heller?? Bara den saken är värt en anmälan?iaf till personalen på anläggningen.

Ja det är en bra fråga. Det finns väl inte gemensam nakenbastu/dusch i Sverige? 
  • Anonym (Basta)
    Anonym (Fattar inte?) skrev 2022-05-15 22:39:53 följande:

I alla regelverk för bastu jag känner till gäller det omvända. Att man inte får ha badkläder. Man ska dock skyla sig med handduk. 
  • Anonym (Fattar inte?)
    Anonym (Basta) skrev 2022-05-16 12:38:30 följande:
    I alla regelverk för bastu jag känner till gäller det omvända. Att man inte får ha badkläder. Man ska dock skyla sig med handduk. 
    Som jag fattat det, så var detta ett spa med en gymdel. Separata omklädningsrum för herrar och damer. I ett spa har man badkläder på hela tiden. I gymet har man träningskläder. Låter märkligt om mannen gått från herrarnas omklädningsrum ut i spa-delen i enbart handduk? Det gör man normalt inte. 
  • Anonym (Basta)
    Anonym (Fattar inte?) skrev 2022-05-16 15:13:38 följande:
    Som jag fattat det, så var detta ett spa med en gymdel. Separata omklädningsrum för herrar och damer. I ett spa har man badkläder på hela tiden. I gymet har man träningskläder. Låter märkligt om mannen gått från herrarnas omklädningsrum ut i spa-delen i enbart handduk? Det gör man normalt inte. 
    I bastun får man inte ha badkläder någonstans jag varit. 
    Jag har inte heller varit med om att bastu ligger mitt i någon spadel som du tycks vilja ha det till, utan alltid i anslutning till dusch eftersom man ska duscha noggrant innan man bastar. 
    Har du varit någonstans där man ska ha på sig badkläder eller bastun ligger långt från duschar och man måste röra sig genom andra delar av lokalerna?  
    Annars blir det lite märkligt att pratat om vad som är normalt och inte. 
Svar på tråden Varför blev jag kåt? Skäms