• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • FredrikLiksom
    Eurydike 87 skrev 2025-12-16 20:42:00 följande:
    Här kommer en ännu senare hösthälsning, en tidsenlig vinterhälsning, en tidig vårhälsning och en rysligt tidig sommarhälsning tillbaka! Kul att se dig igen 🍁❄️🌷🌻
    Omg! Long time no see!

Kul att ännu en nattuggla hittar tillbaka till boet.
  • RaYzLeR
    Eurydike 87 skrev 2025-12-16 20:45:05 följande:
    Hoppas att du har hunnit återhämta dig efter den tuffa perioden och nu undrar jag förstås hur det gick på det stora äventyret? ⛵️
    Hej, välkommen tillbaka! Du har varit saknad. Glad
  • Anonym (Hatar snöröjare)

God kväll/natt. 
    Ofrivillig nattuggla här, ligger på hotell och spenderat lite över 1h med att lyssna på hur nått lågbegåvat stolpskott till maskinförare försöker hyvla bort snö och is på gatan utanför. Hur fan kan man få för sig att göra det utanför flera hotell mitt i natten. 

Mätt ljudnivån liggandes i sängen konstant runt 50db med toppar pån75-80db. 85db är gränsen för att man måste ha hörselskydd på jobbet. 

Helt jövla galet, kan inte fanskaoet bara spontanexplodera så det blir tyst!

• Eurydike 87
    FredrikLiksom skrev 2025-12-16 22:35:33 följande:
    Omg! Long time no see!

Kul att ännu en nattuggla hittar tillbaka till boet.
    Kul att se dig igen och jag kände att det var dags att flaxa in här i boet och värma mig lagom till jul! Man kan väl säga att jag trillade av pinnen jag satt på och störtade rakt ner i marken 😅 Först skadade jag benen i en flytt och sedan blev jag av med nästan hela min inkomst innan posten hittade ett sätt att hantera de nya tullarna. Jag behövde en paus från forumet för att komma på benen igen både bildligt och bokstavligt talat.
  • Eurydike 87
    RaYzLeR skrev 2025-12-16 23:27:37 följande:
    Hej, välkommen tillbaka! Du har varit saknad. Glad
    Tackar så mycket! Så trevligt att jag har varit saknad ☺️ Jag har saknat dig med!
  • Eurydike 87
    Anonym (Hatar snöröjare) skrev 2025-12-17 01:52:50 följande:

God kväll/natt. 
    Ofrivillig nattuggla här, ligger på hotell och spenderat lite över 1h med att lyssna på hur nått lågbegåvat stolpskott till maskinförare försöker hyvla bort snö och is på gatan utanför. Hur fan kan man få för sig att göra det utanför flera hotell mitt i natten. 

Mätt ljudnivån liggandes i sängen konstant runt 50db med toppar pån75-80db. 85db är gränsen för att man måste ha hörselskydd på jobbet. 

Helt jövla galet, kan inte fanskaoet bara spontanexplodera så det blir tyst!

Huah! Det låter som att du har en mycket god anledning till att hata snöröjare 😱 Om den redan har hyvlat snö i över en timme så tycker man ju att den borde ha hyvlat färdigt snart 🥹 Hoppas du lyckas få en blund om en stund!
  • Anonym (Hatar snöröjare)
    Eurydike 87 skrev 2025-12-17 02:25:59 följande:
    Huah! Det låter som att du har en mycket god anledning till att hata snöröjare 😱 Om den redan har hyvlat snö i över en timme så tycker man ju att den borde ha hyvlat färdigt snart 🥹 Hoppas du lyckas få en blund om en stund!
    2,5 timme höll dom på, borde vara kriminellt...
  • Eurydike 87
    Anonym (Hatar snöröjare) skrev 2025-12-17 05:48:59 följande:
    2,5 timme höll dom på, borde vara kriminellt...
    Hujedamej! 😱
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike 87 skrev 2025-12-16 20:45:05 följande:
    Hoppas att du har hunnit återhämta dig efter den tuffa perioden och nu undrar jag förstås hur det gick på det stora äventyret? ⛵️
    Nå men hej! Hoppas att hösten och nu vintern har fört med sig välmående och lycka. En lite rolig grej var att vi var i tur till staden Göteborg faktiskt på hemfärd, av olika anledningar. Jag har tänkt att du kanske huserade någonstans i närheten, så jag tänkte skriva ett pm om du hade velat se hur livet ombord kan te sig.Glad Men jo, nog har det varit fantastiskt, om än lite kallt emellanåt! Det finns nog mer information och även lite bilder (som jag inte har alla då jag inte stått för den biten), om du vill ta del av, men i öppen kedja vill jag nog helst inte lägga det, då det känns lite privat ändå. Hur har du det annars?
  • Anonym (Stooler)

Oj!! 2 av mina absoluta favoritskribenter på forumet dyker plötsligt upp, (Fultextad och Diket Solig) så även om jag egentligen inte har något nytt, smart eller intelligent att berätta så tänkte jag bara ge mig tillkänna. Jag lever, bor kvar på Gran Canaria och trivs med livet fortfarande! Hälsningar till resten av er också såklart!

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!