• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • Anonym (Magnolia)

Hörni. Jag hade just en typ brun gnyning flytning.
    är i v.7 och nästa mens skulle kommit om 1,5v. 

Varför den gryniga flytningen?! 

• Willow89
    Lilablommande skrev 2022-05-14 14:15:35 följande:

Willow89: Jag har exakt samma tankegångar, berätta eller inte berätta samt oron för att något ska gå fel. Just nu vet bara min bästa kompis och min chef som jag är god vän med också. Ville att chefen skulle veta för att man är ju lite upp och ner med både humör och orken just nuTungan ute Min fästman har berättat för en kompis som han också jobbar ihop med. Men alla andra får vänta, mamma syskon osv tills dess att vi känner oss mer säkra. Vet inte när det blir men antagligen efter Nipt och UL i vecka 12.

Men vi får alla försöka peppa varandra på att det här kommer att gå bra! Oavsett vad som händer så är det bäst att försöka vara i nuet och inse att vi ÄR gravida och njuta utav det. Skulle något mot förmodan hända så blir det inte mindre smärtsamt för att man gått och nojat. Nä njuta nu ska vi göra och glädjas åt våra små ärtor där inne i magenHjärta

Kommer berätta för min bästa vän ikväll tror jag, sen ett par som jag och min sambo är väldigt nära senare i veckan. De kommer ändå märka direkt när jag inte tar ett glas vin haha

Inte bestämt när familjen får veta, jag vill vänta till v 12 men sambon vill gärna berätta för sin mamma när vi varit på MVC och tagit prover. Vi får se!

Side note, inte känt mig speciellt trött, men idag var vi på en utflykt till ett stort loppisställe och jag kunde verkligen inte hålla ögonen öppna när vi var där. Fullkomligt däckade i sängen sen! Och har inte kunnat vakna till på hela eftermiddagen. Plus att jag måste äta varje timme typ, annars blir jag illamående. Speciellt det här!
  • mamax2

Jag hoppar också gärna in trots att jag i denna stund nojar över frisk utveckling. 6+5 ska jag enligt mallen vara men var och gjorde ett vul i torsdags och då såg läkaren inte ens en hinnsäck, hade ett HCG på 839 som visade 1250 två dagar senare. enligt sköterskan var detta helt normalt medan läkaren inte tycker det är optimalt, våra tankar snurrar här hemma och hoppas på att HCG jag gjorde igår fredag ser bra ut, vill tillägga att jag inte alls har ont eller besvär förutom att hela magen kaosar som den brukar när man precis blivit gravid ???? Har två barn sedan innan . 

någon som haft erfarenhet av ett lite lägre HCG ? 

stort lycka till allihopa , skönt att kunna lätta på sina känslor nu när man inte vill berätta att man är gravid ????

• Maymom

Anonym(magnolia):
    brunt blod brukar ju betyda gammalt blod, typ nidblödning eller om ett litet blodkärl brustit vid samlag. 

grynigt låter mer som nån infektion.

du har inte ont eller att det kliar? Gör det det så bör det kollas upp.

• Anonym (Magnolia)
    Maymom skrev 2022-05-14 21:25:42 följande:

Anonym(magnolia):
    brunt blod brukar ju betyda gammalt blod, typ nidblödning eller om ett litet blodkärl brustit vid samlag. 

grynigt låter mer som nån infektion.

du har inte ont eller att det kliar? Gör det det så bör det kollas upp.

Nej jag har inte ont eller kliar :/
    vet inte vad det kan varit.. Men har ju inte ont på nåt sätt
  • Maymom
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-14 21:37:51 följande:
    Nej jag har inte ont eller kliar :/
    vet inte vad det kan varit.. Men har ju inte ont på nåt sätt
    Hoppas det inte blir mer då. 
    om du har så lång menscykel så kan det väl även vara den uteblivna mensen som inte riktigt förstått att den ska utebli.
    finns ju så många vanliga anledningar till att det kommer både brunt och rosa blod/flytningar under graviditeten så man får bara försöka ta det med ro och inte tänka det värsta direkt.(lätt att säga, svårt att göra:) )
  • Anonym (Magnolia)
    Maymom skrev 2022-05-14 21:43:49 följande:
    Hoppas det inte blir mer då. 
    om du har så lång menscykel så kan det väl även vara den uteblivna mensen som inte riktigt förstått att den ska utebli.
    finns ju så många vanliga anledningar till att det kommer både brunt och rosa blod/flytningar under graviditeten så man får bara försöka ta det med ro och inte tänka det värsta direkt.(lätt att säga, svårt att göra:) )
    Men är det någon fara om jag inte har ont? 
  • Lilablommande

Anonym (Magno­lia): Tror inte att du ska oroa dig då vi alla vet att mindre blödningar i olika former kan förekomma i samband med graviditet och oftast är det ingen fara, speciellt om man inte har ont samtidigt. Men här på familjeliv kommer du inte kunna få klokare svar än så, är du orolig så kontakta BM eller läkare. Hoppas att det bara var något övergående och att du slipper blöda något mer{#emotions_dlg.flower}

• Jecce

Hur hittar jag FB gruppen ? :) skrev till lindflower så hoppas på de bästa :) så härligt och smidigt med en fb grupp istället:) 

Funkar det att bjuda in mig i gruppen eller liknande trots att jag har privat fb sida? 

• Cabakivi

Hej!

Jag har precis nu på morgonen fått mitt första plus!!! Jag och min man har via IVF blivit gravida på första försöket! Trotts mycket motgångar med få äggblåsor, för lågt medicinerad så fixk vi ut två ägg där båda befruktades. En sattes in på dag 2 och den andra klarade sig till frys. Ett wow resultat med de förutsättningarna!!

Jag har haft mycket biverkningar av de läkemedel jag tagit, både sprutor och tabletter så jag vet inte alls vad som är gravidsymptom eller inte. Trötthet, extremt ömma bröst, huvudvärk och humörsvängningar..

Vi håller tummarna för att detta går vägen!! BF 20/1 2023. ??

Svar på tråden BF JANUARI 2023