• Grisa

Var handlar ni era kläder?

I vilka klädesaffärer handlar ni mest?
    och om ni handlar genom internet, vilken sida handlar ni på då?

• Svar på tråden Var handlar ni era kläder?
  • Mea

Måste tillägga att de som har klagomål på HM:s kvalitet bara har sig själva att skylla, lite allmän kännedom om tygkvalitét måste man ju ha!
    Känn och dra lite, och köper man nåt för 29.90 så kan man ju ana oråd... Allt jag köpt på HM har varit bra de senaste 10 åren!

• Jennie med ie

handlar mest på H&M både till mig själv och sonen.

• MINI25

Mea

Jag klagade och vill därför svara på ditt inlägg!

Ja, självklart måste man känna på kvaliteten (jag är superpetig med den saken själv..)
    -men varför krymper alltid H&M:s vita baströjor mer än något annat märke tex? .....Man kan säkert hitta ok grejor på H&M, men det mesta blir ju bara nopprigt efter några gånger. Jag har verkligen jämfört märken och kommit fram till vad som är bäst. Nu byter jag inte igen!!

• Koalan

Mini: åh Ralph Laurens cashmere-tröjor! Vill sååå gärna investera i en nu snart... köper du dina på NK?

Måste erkänna att jag är såå dålig på att slösa pengar på få men bra kvalitetsplagg... :/ Alla mina pengar går liksom åt till väskor och skor, haha

Nej jag får ta och skärpa mig Håller absolut med dig om HM:s (lack of) kvalitet. Tjocktröjor börjar alltid noppa sig efter ett par tvättar :/

Jag investerade i en Donna Karan-tröja för något år sedan, har använt den jättemycket och den ser helt ny ut fortfarande... så jag borde verkligen ha mig en läxa vid det här laget! Hellre få men dyra plagg!

• Koalan

Måste rätta mig själv... alla mina pengar går åt på väskor, skor och JEANS

Tycker själv att just jeans är urviktigt att spendera pengar på... det är något man har på sig varje dag (nästan!).

• Koalan

Min DK-tröja är förresten den jag har på bilden Den gröna!

Me love it! .-)

• MINI25

Koalan

Ja- innan de stängde RL på NK...det var en besvikelse! ...Älskar dem...och dessutom kan man tvätta dem för hand med lite shampoo- behöver alltså inte kemtvättas!
    Det är verkligen en toppen investering!

Håller med dig, bättre få men bra kvalitet. Har ett twinset (kofta med tillhörande top) från Valentino. Helt magiskt bra, ser helt sprillans nytt ut och kommer säkerligen att göra det år framöver. Jag älskar sånt!!

Vad är dina absolut bästa köp? (förutom Roxannen? )

• MINI25

Koalan

DK-tröjan är underbar! Ursnygg! Älskar när koftor är glest stickade!

• Indianica

P, jag som älskar HM!!! Jag har flera plagg ifrån HM som hållit sig fina i flera år, t ex skjortor och tröjor. Köper alla barnens kläder där, de är jättefina och billiga och bra

Till mig själv köper jag dock aldrig det billigaste på HM, typ stickad tröja för 99...för då är det akryl som noppar direkt. Men bastoppar ifrån Logg har jag precis köpt, än är de fortfarande fina och de kommer iaf duga för trädgårdsjobb Har även tänkt köpa en JÄTTEFIN tunika där FÖR 149. misstänker väl att kvalitén inte är den bästa, men den är ändå så "festlig" attd en mest kommer användas vid middag ute i sommar och så. Perfekt att man Slipper köpa nå´n "Diortrasa" då för flera tusen som sedan blir liggande

Sedan har jag en hel del basplagg ifrån MQ som jag haft i 8-9 år nu, det ni! Jag gillar att ha samma kläder så jag investerar gärna mer i varje-dag-kläder, men ungarnas kläder byts ju så fort att då är HM perfekt

• Indianica

Jo! Jag ÄLSKAR Lindex också. Guldkorn bland tantkläderna, men å andra sidan, me like tanter, de har stil & klass

• MINI25

Indianica

Bara du är nöjd så!!

• Koalan

Tack Mini!

Hmmm få se nu... Jag har faktiskt gjort många bra köp, speciellt vad det gäller skor - om man slår ut det på hur många gånger jag använt dem Ett par svarta, enkla men snygga klassiska läderballerinor från Gucci har jag använt till och från under 2 års tid, de ser helt nya ut fortfarande och är underbart sköna! Jag har också ett par Choo's som jag använt ofta under sommaren, de är bara så otroligt sköna!

En vintage Dior-kuvertliknande väska med guldkedja som axelrem (blåa vintage Dior-mongrammet) har jag lyckats fynda på nätet för 350(!!!) svenska kronor - den är HELT REN till skillnad från många andra sådana här vintageväskor! Säljaren visste nog inte värdet på den väskan, hon sa att hon hade fått lite av hennes mormors gamla väskor och höll på att sälja dem på Tradera Jag tog självklart väskan till Dior-butiken i Prag (bodde där då) och de verifierade den som äkta, så där gjorde jag ett bra köp!

En annan väska som jag använder vareviga dag nästan är min LV Speedy 30 - jag skiter i om den är 'modern' eller inte, det är en underbar storlek på väska och är sådär skönt sliten nu efter 3 års (nästintill) daglig användning haha ...

Men du då Mini? Så kul att höra om andras underbara köp!

• MINI25

Koalan

Apropå ditt väskfynd:
    Kompis till oss som är konstsamlare var hemma hos en äldre dam, i Tyskland, och skulle värdera och b la köpa en tavla av henne. På vinden hittade han en gammal LV-koffert som han undrade om hon ville sälja. Nja, han kunde nog få den som tack för hjälpen för värderingen av några tavlor! (står tom namn inuti kofferten, T. Kennedy, London). Coolt!

Ja...mina fynd..
    Bara den här månaden massor!!
    Två kostymer (en svart och en beige i tjockt linne) från Dolce&Gabbana a´5000 kr styck (nedsatta 7000 kr st- små storlekar de inte fick sålda- sitter som GJUTET!)
    ....MiuMiu-skärp (det flätade med guldringar) för 1000 kr istället för 4000 kr. Fantastiskt!
    Cashmeretröja från RL i blågrått för 2000, istället för 6500. Också bra!

Håller med dig om jeansen! Det är så viktigt! Köpte du några R&R?

/ MINI

• Koalan

Nej, har inte köpt RR:n än! Jag vill gärna ha Roth-jeansen men med en snygg konstrast-färg i sömmarna på R:n, men jag har inte hittat några som jag är intresserad av än... det finns ju absolut noll RR jeans i Stockholmsbutiker just nu (eller har du sett några?! och inte i storlek 30+!) och Bubbleroom hade inte mycket kul...

Vilka bra fynd du gjort! Kostymerna måste ju vara klockrena, kommer ju alltid att funka! Får man fråga vart du fyndat? Visste inte om att några ställen hade rea just nu? Jag brukar alltid säga att jag 'sparar pengar' när jag shoppar på rea, TÄNK så MYCKET man skulle betalat annars!

Din kompis... wow vilken lycklig kille han måste vara

• Koalan

SOM INTE är i storlek 30+ menade jag...

Förresten, jag såg en tråd en gång som någon startade om att det 'endast finns små storlekar kvar' på reor - jag måste erkänna att jag aldrig någonsin sett det. Om det är rea så finns ju oftast bara stora storlekar kvar, och MASSVIS av dem! Eller har jag bara otur?

• MINI25

Koalan

Nää, jag vet...omöjligt att få tag i jeans- det bästa är att beställa av dem i affären. Har gjort det några ggr. Men då gäller det att man vet att just den modellen passar. Tyvärr är mina Beckham för stora. Har inte använt dem ännu- väntar på att det skall bli vår (som om nu det skulle hjälpa storleken.... ) Synd.

Har fyndat allt i Italien och i Berlin. Inget i Sthlm tyvärr...
    Tycker sthlm är rätt svårt att fynd i! Men det är väl för att alla springer i samma affärer hela tiden! Finns det några bra basskor på Rizzo?

• MINI25

Små storlekar?! Va? Var då? Det finns däremot alltid XL och XXL, ibland en liten M..men det är sällan!

• Koalan

Mini:

Ja just det, jag fyndade också ett par klassiska svarta pumps på Rizzo för halva priset för ett par dagar sedan Jag tycker absolut att de har bra bas-skor... minimikravet är ju att det ska vara äkta läder, jag klarar inte av 'man-made-materials' (dvs PLAST!) i skor :/ Jag brukar faktiskt köpa mina stövlar, typ svarta bas, på Rizzo. I och med att vi har så långa, smutsiga och slaskiga vintrar så skulle jag nog aldrig köpa ett par riktigt, riktigt dyra designerstövlar då jag knappt skulle våga använda dem i vårt vinterväder! Det är ju så mycket slit på snygga bas-stövlar, speciellt under vintertid, så Rizzos är jättebra tycker jag.

Måste bara tipsa om Massimo Dutti också, de har också snygga stövlar (iallafall för ett par månader sedan! ). Jag köpte ett par bruna, höga med rund tå där som är av jättebra kvalitet (läder rakt igenom, även sulorna). Och helt okej priser! Ca 1400 kronor!

Önskar att jag kunde dra till Italien för att fynda så fort shoppingssuget faller på, men jag är inte riktigt där ännu *avis på dig!

• MINI25

Rizzo och M Dutti är super när man för en gångs skull vill fynda på rean! Och även lilla skobutiken som ligger bredvid Dutti i Sturegallerian (vad heter den affären?!).
    Vidrigt väder när det kommer till att ha snygga skor på sig på vintern..det GÅR ju inte! Det är bara och pocka fram Timbsen ur garderoben... så trist!
    Skulle köpa ett par urfina höga, jättetajta svarta typ mocka stövlar på Rizzo förra julen och tjejen i kassan frågade om jag skulle använda dem i Sverige. Sa ja såklart och då avrådde hon mig från att köpa dem- bara för att hon visste att de skulle bli förstörda på en timme typ...Schysst av henne, men trist!

Guccis ballerinor är underbara! Har ett par i ljusrosa från M Jacobs. De är såååå söta!
    Dock ej så bekväma- helt stumma. Man känner dessutom varje liten sten som ligger på marken..

Ahhh...problem, problem!

Svar på tråden Var handlar ni era kläder?