Anonym (Stiffye) skrev 2022-05-26 21:04:43 följande:
det syns i vuxen ålder
män begår våldsbrott i större utsträckning får mer betalt för samma arbete kvinnan slavar hemma och tar alltid mer hushållsarbete tar ut mer föräldraledigt bränner ut sig i större utsträckning
detta finns det alltså statistik på även om du hävdar att ni har millimeterrättvist hemma trots jag inte ett skit på sorry så försök inte ens
Nej vi kvoterar leksaker för att aktivt vända trenden
jag har enbart det vi kallar för pojkar
Ok så du tar den rutten, ok.. ska vi köra statistik så får vi köra hela alltet.
Ja, män begår fler våldsbrott än kvinnor. De blir även utsatta för fler våldsbrott, de döms oftare till strängare straff för samma brott kontra kvinnor.
Ja män tjänar generellt mer än kvinnor, de är även betydligt mer benägna att jobba övertid, flytta, resa i jobbet. Samband?
Att kvinnor tar sig an mer hushållsarbete är en knivig fråga. Man läser ofta att kvinnan tenderar att inte vara fullt nöjd med kvalitéten på mannens insats, därför gör hon det själv. Nu finns det ju en evolutionär aspekt också, så som att kvinnor har mer "öga" för vad som behöver göras i hemmet. Jag kohabiterar själv inte med någon så jag kan inte tala av egen erfarenhet.
Hmm, ni försöker "aktivt vända trenden"... alltså försöker ni medvetet påverka dem, de får inte välja själva. Och där brast din genus-teori.