Anonym (Stiffye) skrev 2022-05-26 22:16:29 följande:
du har dessvärre fel där, våld mot kvinnor är ett stort och underrapporterat problem män är bättre på att anmäla
män står för våldet kort sagt. skyll inte på stenåldern , män har också hjärnlober som i de allra flesta fall funkar
vadå kvinnor är mindre benägna att resa och jobba övertid? mönstret ser ut som så att kvinnan ska känna sig skyldig att ta hand om genensamma barn så mannen kan jobba
nej och varför är kvinnan inte nöjd med mannens insats? om det finns ketchup fläckar kvar efter disken och damm kvar efter dammsugning
allt handlar om prioriteringar
männen Kör mer eller mindre omedvetet med kvinnorna och gör karriär på bekostnad av hennes
så är det
Ja våld mot kvinnor är ett underrapporterat problem, och det är verkligen inte ok. Kvinnors fysiska och psykiska misshandel av män är också kraftigt underrapporterade, och inget av det är ok. Angående mäns "våldsamma tendenser så bör tilläggas att en STOR majoritet (typ >98%) av alla män är funtade till att använda sin kapacitet till våld för att skydda kvinnor och inte skada (mäns beskyddarinstinkt gentemot kvinnor är otroligt djupt rotad). Den andel män som med berott mod misshandlar kvinnor är defakto kriminella, och oftast ynkliga/mentalt svaga.
Jag anser att du har fel att kvinnan anser sig skyldig att göra hemarbetet, det där är rätt passe vid det här laget. Men i de fall då det eventuellt är så så är det ju faktiskt hennes ansvar att välja en partner som det funkar med, och vice versa för partnern såklart. Jag förespråkar egenansvar före offermentaliteten som du verkar leva efter.
Kvinnor håller för övrigt på att gå om män vad gäller utbildning som någon skrev ovan, så nej, du har fel igen. Jag vet inte vilka exempel du sett där män kör med kvinnor, kanske för 100 år sedan, men nej.. Fel igen.
Nu är väl allt detta inte riktigt relevant till att "kvotera" leksaker och tvinga pojkar att gå i klänning och annat genusdravel, men för att summera det ändå... Sluta försöka göra kvinnor till offer, jag tror knappast att det är så de flesta sunda kvinnorna idag ser sig själva.