Anonym (Sadie) skrev 2022-05-28 14:19:53 följande:
Är livet över nu?
Jag är 45+ har både mindre barn o halvvuxna barn. Allt jag gör är jobba och ger resten av min tid till barnen och deras fritidsintresse. Jag har inga vänner och jag har aldrig planer för helgen för mig själv.
Livet känns så meningslöst och det känns som om det kommer aldrig hända nånting mer för mig. Jag är dessutom singel och känner att jag inte ens vågar Försöka träffa någon. Alla män jag haft tidigare har utnyttjat mig på olika sätt och det är inget jag vill vara med om igen.
Jag önskar jag kunde träffa en enkel man som vill hitta på roliga saker. Som är glad och äventyrlig.
Men det känns omöjligt från mitt läge
Livet känns bara som det är över
Vet inte om det här är någon tröst för dig eller tvärtom, men det finns väldigt många gifta och sambos i din ålder som inte heller gör särskilt mycket mer än att jobba och ägna sig åt barnen och deras fritidsintressen.
Det är inte så att man automatiskt har det äventyrligt och roligt på kvällar och helger bara för att man har en partner om man är runt 45, jobbar heltid och har minst tre (förstod jag det som) barn i olika åldrar som kräver mycket.
Min tillvaro verkar påminna en helmdel om din, bortsett från att jag är lyckligt gift. Självklart är det stor skillnad att ha någon att dela vardagen och glädjen och oron för barnen med, jag har också varit ensamstående med barn så jag kan jämföra.
Men roligt och äventyrligt på fritiden under den här fasen i livet blir det inte automatiskt bara för att man har en partner. Inte heller får man per automatik fler vänner.
Jag tänker att roligt och äventyrligt och tid att försöka få nya vänner får jag förhoppningsvis om 20 år när jag och mannen är pensionärer.