• Anonym (Sadie)

Är livet över nu?

Jag är 45+ har både mindre barn o halvvuxna barn. Allt jag gör är jobba och ger resten av min tid till barnen och deras fritidsintresse.  Jag har inga vänner och jag har aldrig planer för helgen för mig själv. 

Livet känns så meningslöst och det känns som om det kommer aldrig hända nånting mer för mig. Jag är dessutom singel och känner att jag inte ens vågar Försöka träffa någon. Alla män jag haft tidigare har utnyttjat mig på olika sätt och det är inget jag vill vara med om igen. 

Jag önskar jag kunde träffa en enkel man som vill hitta på roliga saker. Som är glad och äventyrlig. 
    Men det känns omöjligt från mitt läge 
    Livet känns bara som det är över 

• Svar på tråden Är livet över nu?
  • Mimosa86
    Anonym (Sadie) skrev 2022-06-01 08:44:32 följande:

Jag tror inte att ngn man ska komma o rädda mig o göra mig lycklig. Absolut inte. Jag klarar mig utmärkt själv. Bara uttryckte att det vore roligt att träffa någon, men jag är inte desperat. Känner mer som så att jag kommer aldrig kommer acceptera någon man. 

det med intressen är oxå svårt. Finns massor av saker jag vill o kan tänka mig att göra men har inga vänner att göra det med. Det är svårt att få nära kontakt med tjejer är min allmänna upplevelse av tjejer i vuxen ålder. De vänner jag har umgåtts med förut har förhållanden och kan aldrig umgås om deras man är hemma. Väldigt mystiskt beteende av vuxna personer tycker Jag. 

Läste nåt om att nån tror jag har flera kullar med barn o det har jag inte. Har heller inte varannan vecka barn. Har barn hela tiden. Och det går utmärkt att lämna barnen om jag vill göra nåt. Det är bara de att jag vill göra det tillsammans med någon. önskar jag hade massor av vänner 

Så vad behöver DU göra för att förändra din situation? För som sagt, det är bara du som kan gör jobbet. 

appen -go friendly- är super. Det är ett nätverk med tjejer som precis som du, söker vänner eller sammanhang. Kvinnor som vill resa, vandra, ha bokcirklar och söker folk som vill hänga på. Testa.

Har en moster som över sommaren anmält sig till språkresa för 50 åringar och hon ska även till Spanien och måla akvarell- hon har träffat nya vänner via dessa sammankomster.

vänner finns. Du letar nog bara i fel segment och Inte bland likasinnade. 

• Anonym (Mål i livet)

Skaffa dig ett mission i livet. Ett uppdrag för dig själv. 
    Skulle kunna vara:
    *Lära dig spanska
    *Lära dig fota 
    *Få nya vänner 
    *Spara en miljon 
    *Spara för att köpa ett landställe
    *Komma i form och springa milen under en timme

Nu har jag ju bara tagit saker på måfå som förslag men du fattar säkert grejen...

Tänker att saker blir roligare om man har ett mål. Och tex gå en kurs i något kan ju även resultera i att du får vänner, så då slår du två flugor i en smäll. 

• Anonym (jaha)
    AndreaBD skrev 2022-06-01 11:17:26 följande:
    Okej. Det är bra att du har höga krav. De ska du inte tumma på heller, om det är vettiga krav alltså. Jag ska inte upprepa mig nu i detalj, men jag sållade bort väldigt många när jag dejtade efter min skilsmässa. Ofta märker man snabbt om något inte passar, dvs. på första dejt, eller åtminstone på andra eller tredje. Du får räkna med att de flesta inte passar, det är så det är. Och då är det bara att bryta direkt. Jag tänkte så här: Jag måste nog träffa ganska många om jag ska hitta rätt då. Så, jag förstår inte folk som träffar en person och tror att de måste nappa på det? 

Och man behöver ju inte dela på allt, behöver inte flytta ihop om man inte vill. Det är du som bestämmer det. 

Och du tänker lite åt fel håll när det gäller intressen - tycker jag, men man kan se olika förstås. Min tanke var ju just att om du börjar - själv - med något nytt intresse så träffar du nya människor där. Det kan vara lite olika beroende vad det är förstås. Men det finns föreningar och aktiviteter där man verkligen träffar nya människor (och kanske även såna där man inte gör det). Det kan vara en bra idé att testa något och kolla hur atmosfären där är. Vissa kan ge trevlig sällskap, andra gör inte det. Testa eller fråga folk som har koll i området! 
    Nja, men TS verkar ju själv inte vara en aktiv person som hittar på roliga saker men vill ha en man som är så, Så mao det hon vill är hitta en partner som drar henne ur hennes tristess genom att vara allt hon själv inte är så hon bara kan haka på.  Dvs hon ställer krav på andra som hon själv inte lever upp till och det är väl inte rimligt?
  • Anonym (.)

Du får ju aktivera dig lite, sitter man hemma med armarna i kors så är det klart att det inte händer något. Plocka upp något gammalt intresse eller sport och engagera dig i någon sån förening nära dig. Det är ett perfekt sätt att lära känna människor och också för att hitta en man med liknande intressen.

• Anonym (Sadie)
    Anonym (jaha) skrev 2022-06-01 11:45:30 följande:
    Så mao vill du träffa en man som är allt du själv inte är?
    Varför ställer du krav på andra som du själv inte lever upp till?
    Och hur vet du hur min personlighet är?
    dryg!
  • Anonym (Sadie)
    Anonym (.) skrev 2022-06-01 13:22:29 följande:

Du får ju aktivera dig lite, sitter man hemma med armarna i kors så är det klart att det inte händer något. Plocka upp något gammalt intresse eller sport och engagera dig i någon sån förening nära dig. Det är ett perfekt sätt att lära känna människor och också för att hitta en man med liknande intressen.

Ska börja på gym nu iaf. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Sadie) skrev 2022-06-01 13:23:29 följande:
    Och hur vet du hur min personlighet är?
    dryg!
    Givetvis vet jag inte hur din personlighet är eftersom jag inte känner dig. Jag utgår ifrån vad du skriver i din trådstart och av det du skriver där så verkar du ju inte vara en aktiv person som hittar på spännande saker?
    Anonym (Sadie) skrev 2022-05-28 14:19:53 följande:
    Är livet över nu?

Jag är 45+ har både mindre barn o halvvuxna barn. Allt jag gör är jobba och ger resten av min tid till barnen och deras fritidsintresse.  Jag har inga vänner och jag har aldrig planer för helgen för mig själv. 

• Anonym (Sadie)
    Anonym (jaha) skrev 2022-06-01 13:59:07 följande:
    Givetvis vet jag inte hur din personlighet är eftersom jag inte känner dig. Jag utgår ifrån vad du skriver i din trådstart och av det du skriver där så verkar du ju inte vara en aktiv person som hittar på spännande saker?
    Anonym (Sadie) skrev 2022-05-28 14:19:53 följande:
    Är livet över nu?

Nä men nu skrev jag ju det här så klart när jag är lite deppig och jag hittar gärna på massor av saker men det är tråkigt ensam
  • AndreaBD
    Anonym (jaha) skrev 2022-06-01 12:01:22 följande:
    Nja, men TS verkar ju själv inte vara en aktiv person som hittar på roliga saker men vill ha en man som är så, Så mao det hon vill är hitta en partner som drar henne ur hennes tristess genom att vara allt hon själv inte är så hon bara kan haka på.  Dvs hon ställer krav på andra som hon själv inte lever upp till och det är väl inte rimligt?
    Det här är ju inte till hjälp för TS, eller hur?

Och nej, man ska inte ställa krav på andra som man själv inte lever upp till, men om jag tänker på dem uteslutningskriterierna som jag själv har stött på: T.ex. alkoholism, egocentrism, hetsigt humör och våldsfixering så skulle jag våga gissa att även TS själv är från såna egenskaper. 
  • AndreaBD

Och förutom resor och appen - fundera på om du kan tänka dig prova någon sport, något nytt kanske. Jag har själv positiva erfarenheter där. Jag tog upp kampsporten igen med drygt 50 (hade gjort det som tonåring), och vår klubb är som en familj (brukar tränaren säga).  Och när jag gick på vanlig grupp-gympa så hittade jag också en ny kompis. Hade kunnat hitta flera om jag hade hängt med på annat som föreslogs, men jag var inte så intresserad då. 

Jag var verkligen inte sportig som ung, men ju äldre jag blir desto roligare tycker jag det är att kunna hålla igång. Man vill verkligen kunna rörlig så länge det går. Man blir sedan stel ändå. Fast - inte om man motarbetar det. 

Men det finns annat än idrott också: Du kan vara volontär och hjälpa folk på något sätt. Fördelen där är att du gör folk glad, vilket kommer att lyfta ditt humör också. Och så kultur och andra hobbyn.  En del går till aktiviteter av kyrkan, andra på saker runt friluftsliv. Förresten - du kan också utöka din bekantskapskrets om du engagerar dig i dina barns hobbyn. Det finns faktiskt ganska mycket också runt skolan och fritiden, där man umgås med andra föräldrar. 

Svar på tråden Är livet över nu?