Om jag var du skulle jag skaffa vänner och passa på att gå på aktiviteter där du kan träffa andra kvinnor med liknande intresse istället. Tycker ärligt talat att det här med romantisk kärlek är för ungdomar och inte kvinnor på 45 med vuxna barn. Anledningen är att det finns väldigt lite att hämta i en relation med en jämnårig man. Man blir låst, dom bästa är upptagna, du får sexismen och binder upp ditt liv utan att få känna pirret som man gjorde när man var ung (och känner man det blir man blåst av någon solochvårare eller psykopat). Alltså det är otroligt överskattat att dra hem och trängas med en ny gubbe som tar din tid. Kan bara se på min mamma som skiljdes vid 50, hade ett otroligt rikt socialt liv som singel kvinna med tonårsbarn och sen vuxna barn. Hon odlade vänskap med väninnor som aldrig förr, hade oerhört fina vänskaper och massor att göra som resor med vänner, kör, träning, olika hobbies etc och hade alltid många fester att gå på och massor att bjuda på sina egna kalas.
Så går hon och blir kär som 70 plus i en riktig psykopat efter 20 år som singel. Inom ett år är hon isolerad från vänner och familj, hjärntvättad och har en gubbe som styr både fjärrkontroll, hur hon klär sig, hela hennes fritid. Hon har slutat med alla intressen och gubben och hur hon anpassat sig och ändå står kvar har skrämt bort det mesta av hennes nätverk. Och hon som alltid var sprudlande glad och färgglad går nu omkring som ett grått spöke som ska ?kolla med **? om allt innan hon kan ta ett enda eget beslut.
Förstår att du är ensam nu, speciellt medans barnen kanske inte är så stora att du kan göra saker på kvällarna och lämna dom själva än, men tro mig, det blir INTE bättre av att försöka dejta en jämnårig, yngre eller äldre man när du barn och antagligen inte vill skaffa fler. Det kommer suga massor av energi och generera besvikelse. Jag rekommenderar att om du KAN, om du tex har varannan vecka, gå på grejer där du kan träffa andra kvinnor för vänskap, inte män. Och börja med en hobby om det går. I annat fall efterlysa andra ensamstående mammor i din situation för lite gemensamma aktiviteter med era barn till att börja med.