• Anonym (Blivande exfru)

Planera skilsmässa långt innan?

Finns der någon här som gjort det? Vad var anledningen och hur gick det?

• Svar på tråden Planera skilsmässa långt innan?
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Fia) skrev 2022-06-10 11:19:09 följande:
    Då får du ju skriva att detta är din högst personliga syn på saken, för det där är verkligen inte den allmängiltiga sanning du försöker få det att låta som.
    Om du har en man eller kvinna och den tänker på andra på detta vis så blir du alltså inte ledsen alls. Det tror jag inte ett dugg på. 
  • AndreaBD
    Anonym (Ylva) skrev 2022-06-10 11:02:48 följande:
    Men det gjorde hon ju inte. Hon både gnällde och skiljde sig....
    efter 24 år, om jag minns rätt.  Förvånad
  • AndreaBD
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-06-10 11:21:03 följande:

Alla jag känner tycker så iallafall. Varför skulle det inte vara otrohet? Att ligga och fantisera snusksaker om någon annan? Att titta efter andra och mer eller mindre planera att vara med en annan? Är det inte otrohet, menar du? 

Tankarna är fria, sa någon författare, jag tror det var Goethe. Dessutom har ALLA människor sexuella fantasier. Man kan inte hålla på och räkna sånt som otrohet. Visst, om din partner verkligen dregglar över nån specifik person och nonchalerar dig - då kanske det är läge att göra slut, pga desintresse, men otrohet? 
  • Anonym (Nfnf)
    AndreaBD skrev 2022-06-10 12:12:11 följande:
    Tankarna är fria, sa någon författare, jag tror det var Goethe. Dessutom har ALLA människor sexuella fantasier. Man kan inte hålla på och räkna sånt som otrohet. Visst, om din partner verkligen dregglar över nån specifik person och nonchalerar dig - då kanske det är läge att göra slut, pga desintresse, men otrohet? 

Nej det är inget jag sysslar med men finns säkert många som gör det. 

Ja det är ju så jag menar. Om någon är efter en ny kille eller tjej. Inte bara för man råkar glo på nån på stan och sen inte bry sig mer om den.

• Mandel
    AndreaBD skrev 2022-06-10 10:04:38 följande:
    Du stod ut för länge där förstås. Min förste man, som jag har barn med,  där såg jag till att det var rättvist. Båda städade (eller så städade en och den andra gick ut med ungarna), båda lagade mat, båda hämtade och lämnade på dagis. Varför krävde du inte från början att han ska göra delar av allt, eller ta vissa saker helt? 
    Det var inte så i början utan det blev värre och värre. Han jobbade mer och mer och de saker som vi kommit överens om att han skulle ha hand om blev till slut utförda när han hade lust inte när det behövdes och barnen och jag kunde liksom inte gå nakna eller svälta för att han inte hade haft lust att tvätta eller fixa mat. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Process) skrev 2022-06-10 10:40:49 följande:
    Förlåt, men varför i hela friden accepterade du det där?? 
    Det gjorde jag ju inte och det var ju inte så att det var så från start utan det kom smygande. 
    Jag sa ifrån om och om igen och han lovade bättring. Han tyckte jag skulle vara glad om det hade skett 1% ändring på 1 år, men jag talade om att han inte hade hela livet på sig att ta ansvar...
  • Mandel
    AndreaBD skrev 2022-06-10 12:09:14 följande:
    efter 24 år, om jag minns rätt.  Förvånad
    Var ju liksom inte så illa från start. 
    Sedan ville jag att barnen skulle vara så pass stora och självgående att de inte skulle bli lidande för mycket utan de skulle kunna fixa mat och gå upp och gå till skolan i tid på egen hand när de var hos pappa.
  • Anonym (....)
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-06-10 07:06:50 följande:
    Så bra, men alla tycker inte så. Beror såklart på hur man tänker om den men om man fantiserar och vill vara med någon annan då är man självklart otrogen.
    Tycker du...
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (....) skrev 2022-06-10 15:14:52 följande:
    Tycker du...
    Japp det gör jag och låt mig göra det. 
  • AndreaBD
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-06-10 12:13:39 följande:

Nej det är inget jag sysslar med men finns säkert många som gör det. 

Ja det är ju så jag menar. Om någon är efter en ny kille eller tjej. Inte bara för man råkar glo på nån på stan och sen inte bry sig mer om den.

Jag tror inte riktigt att det finns människor som inte har sexuella fantasier. I alla fall om de har något slags sexliv. I så fall kan det vara så att du bara inte är medveten om dem. 
Svar på tråden Planera skilsmässa långt innan?