• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Anonym (Malus)
    Anonym skrev 2022-06-21 20:14:04 följande:
    Bra där, eget boende är bäst!

Nej jag menade inte dina barns far, hur ska jag kunna veta hur han var? Jag menade om du vill ha barn med denna karln du har nu, då han är så oengagerad. Visste ju inte att du var klar med sånt redan när jag frågade.

Blev han farsa väldigt sent i livet? Syftar på att han har umgänge med sitt barn och dina är vuxna.
    Stämmer, han blev far sent i livet.

Jag skrev nog lite rörigt. Ska iaf inte ha fler barn, vare sig med sambon eller någon annan.
  • Anonym
    Ess skrev 2022-06-21 19:59:31 följande:
    Jo visst blev jag det, han började ställa mer krav på dem men det var svårt när de var vana vid att bli uppassade.
    Våra gemensamma tar ett betydligt större ansvar och beter sig vuxnare än särkullarna gjorde när de var äldre än de gemensamma.

Ja i detta fallet var det så att det varit umgängessabotage från mammans sida, därför fanns ett skrivet dokument gällande umgänge som skulle gälla tills de var myndiga. De ville träffa sin pappa men var för mesiga att våga säga ifrån till mamman, därför var det bra att ha ett domstolsbeslut på umgänget.
    Nej det var inte pga mig, vi har aldrig bråkat eller nåt sånt. Umgänget upphörde och de var vuxna, dessutom behövde vi rummen.
    Tragiskt med allt umgänges-sabotage och maktfullkomliga föräldrar som blir som tokiga efter en skilsmässa.
    Såna föräldrar förtjänar inte sina barns kärlek, såvida man inte gör det för att andra föräldern missbrukar, misshandlar eller grovt missköter sitt föräldraskap på andra sätt, men att rätten inte tror på det.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 19:59:53 följande:
    Det är iofs sant, det kan jag ge dig. 
    På-luffen-människa-varannan-helg-person kanske är mer lämpligt.

Ju mer jag funderar på allt som skrivits här desto mer tänker jag att jag nog ska be mannen att skaffa ett annat boende så jag slipper emigrera från MITT hem två helger varje månad.

Det var fanimig ett bra uppvaknande.

Jag har barn, vuxna och utflyttade. Ska definitivt inte ha fler.
    Är änka så mina barns far behöver du inte dra in i detta.
    Det här var det enda vettiga du har skrivit i tråden. Gör så, för allas bästa..
  • Anonym (la bamba)
    Anonym (...) skrev 2022-06-21 19:25:37 följande:

Du gillar inte att läsa eller? Vi väljer mannen. Inte barnen.

De får han och biomamman ta hand om. Det är absolut inget dåligt liv och det är väl det som gör flmobben så rabiat.

Ett så pass underbart liv att man måste skapa en superlång tråd och skriva sida upp och ner om hur hemskt det är.  

Grattis till ditt underbara liv! 

De flesta brukar inse att om man väljer en man så väljer man även hans situation och barn. Annars skulle fler välja exempelvis uteliggare. 
  • Anonym (M)
    Ess skrev 2022-06-21 15:48:33 följande:
    De bortcurlade nära vuxna individer som det handlar om klarar inte ens ta en macka själ, att laga en middag är ju liksom långt bortom överkurs.
    Sådana människor får föräldrarna själv sköta om, jag tål inte ens se eländet.
    Så de är ihjälsvultna vid det här laget kanske? Eller blir de curlade med mat även sen de flyttat hemifrån?
  • Anonym (M)
    Ester69 skrev 2022-06-21 16:12:59 följande:
    Varför skulle bonusförälden behöva göra det? Min särbos barn var så kräsen så jag lagade aldrig mat till han. Det fick inte vara lök i, inte salt, inte peppar, inte för mycket tomatkross, inte för mycket tomatsås på pizza, inte för stora potatisar osv.
    Så göra extra mat till han föll bort helt 
    Behöva, jag skrev om att hjälpa varandra i ett förhållande med saker som egentligen är den andres ansvar. Åt båda håll, ge och få.
  • Anonym (...)
    Anonym (la bamba) skrev 2022-06-22 10:39:35 följande:
    Ett så pass underbart liv att man måste skapa en superlång tråd och skriva sida upp och ner om hur hemskt det är.  

Grattis till ditt underbara liv! 

De flesta brukar inse att om man väljer en man så väljer man även hans situation och barn. Annars skulle fler välja exempelvis uteliggare. 
    Vad är det som är så svårt att fatta?!

Jag har inga problem eftersom jag överlåter ansvaret för andras barn där det hör hemma. De som har jobbigt är stackarna som gått på erat skitsnack om att de måste vara obetalda barnpigor åt era söndercurlade bortskämda ungar.
  • Kockobello
    Anonym (...) skrev 2022-06-22 15:46:59 följande:

Jag har inga problem eftersom jag överlåter ansvaret för andras barn där det hör hemma. De som har jobbigt är stackarna som gått på erat skitsnack om att de måste vara obetalda barnpigor åt era söndercurlade bortskämda ungar.
    Men har man valt en "begagnad" man får man väl leva med det? Annars, välj man utan barn bara.
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2022-06-22 15:46:59 följande:

Och att den blir superlång är tack vare alla rabiata reaktioner på att någon har fräckheten att säga åt bioföräldrarna att sluta pracka på ansvaret för sina barn på andra.
  • Ess
    Anonym (M) skrev 2022-06-22 11:37:41 följande:
    Så de är ihjälsvultna vid det här laget kanske? Eller blir de curlade med mat även sen de flyttat hemifrån?

Den ena kom till insikt när hen blev äldre.
    Den andra har fortfarande inte gjort det utan blir curlad av sin andra förälder, och har svårt med relationer till andra typ arbetskamrater och kompisar. Hen kan fortfarande börja gråta om hen inte får stå i centrum för andras beundran. 
    Men ingen av dem har svultit ihjäl, så jag antar att fler än jag dragit i bromsen och vägrat passa upp.

Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!