• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Kockobello
    Anonym (M) skrev 2022-06-23 10:10:24 följande:
    Så jag förstår inte vad du invände emot egentligen.
    Självklart måste man ingenting  Men vilka bisarra konstellationer där man vägrar hjälpas åt.

Lol 
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-23 08:58:42 följande:
    Skönt, en sådan bitter och läskig ska leva själv.
    Jo, det är lika bra att han gör.
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-23 09:07:33 följande:
    Absolut, synd bara för alla inblandade att de kastade bort x antal år för att hon valde en begagnad man när hon dessutom avskyr barn.
    Du har verkligen inte fattat någonting, och det är faktiskt beklagligt då det måste begränsa dig i livet.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-23 09:26:43 följande:
    Men härligt för barnen att äntligen få leva i ett harmoniskt och trivsamt hem igen, utan mobbning och hat.
    Ungen har varken varit mobbad eller hatad.
    Är du lite trög eller spelar du bara?
    Eller har du inte läst vad jag skrivit tidigare och bara hakar på?
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2022-06-23 10:05:49 följande:
    Det låter som det bästa du gjort i den här frågan. Du kanske blir en föregångare här i tråden 
    Tack, första vettiga svaret på min text om att jag faktiskt satt ner foten och avslutat!

Ja, det hoppas jag med. För alla inblandades skull.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-18 15:13:25 följande:

Och varför i hela Hälsingland kallar man någon för förälder som bara är ihop med någon unges mamma eller pappa???
    "Bonusförälder" är ett av de mest idiotiska benämningar som någon kommit på för styvföräldrar. STYV, det är det absolut längsta jag skulle godkänna.

Även om det för mig är en malus.

Bonus, fördel.
    Malus, nackdel.

För ingen kan väl tycka att ungen är en fördel, att man inte hellre sett sin partner barnlös... eller med vuxna barn om man är tillräckligt gammal för det.

Min bonus dotter var enbart en stor bonus i vår familj! Älskar henne fortfarande även om jag inte lever med hennes pappa längre. 
  • Kockobello
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-23 12:01:25 följande:
    Tack, första vettiga svaret på min text om att jag faktiskt satt ner foten och avslutat!

Ja, det hoppas jag med. För alla inblandades skull.
    Det är ju det vi tyckt hela tiden. Självklart var det rätt beslut. Lite sent kanske, men bättre sent än aldrig, som klyshan låter.
  • Ester69
    Kockobello skrev 2022-06-23 10:23:30 följande:
    Självklart måste man ingenting  Men vilka bisarra konstellationer där man vägrar hjälpas åt.

Lol 
    Vad menar du med bisarra konstellationer? 
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-23 12:08:07 följande:
    Det är ju det vi tyckt hela tiden. Självklart var det rätt beslut. Lite sent kanske, men bättre sent än aldrig, som klyshan låter.
    Men vad bra.

Ja, bättre sent än aldrig. Och nu ser jag friheten komma närmare för varje dag som går.
    Och aldrig mer behöver jag ha malus i mitt hem!
  • Kockobello
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-23 12:21:56 följande:
    Men vad bra.

Ja, bättre sent än aldrig. Och nu ser jag friheten komma närmare för varje dag som går.
    Och aldrig mer behöver jag ha malus i mitt hem!
    Vilken tur, så att du inte får en stroke av allt hat och all ilska.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!