• Anonym (Annonym)

Är hon för ung?

Hej,
    Jag är en småbarnspappa med en 2åring.
    Jag lever i ett destruktivt förhållande med min nuvarande särbo innan sambo. 
    Jag funderar starkt på bryta vår relation men samtidigt ha en fungerande kommunikation med varandra. Men det är svårt och jag vågar inte ta steget fullt ut.

Mitt problem är nu att jag har en ny anställd kollega på jobbet som är 19år. 
    Och jag har blivit små förälskad i henne, likaså hon till mig. Vi skriver med varandra rätt ofta men det känns samtidigt inte bra då jag fortfarande är i en relation. 
    Är det fel att jag ens skriver med henne när hon är så ung? 

• Svar på tråden Är hon för ung?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-03 16:37:54 följande:
    Skillnaden är att kvinnor hyllar kvinnor som ligger med unga killar.
    Det handlar då om livsglädje och är bara positivt. Den unga killen blir inte utnyttjad, och styrd av den äldre kvinnan.
    En äldre kvinna är inte ytlig om hon bara vill träffa en ung kille för sex, och för att hon tänder på hans unga, vältrimmade kropp.
    Vem påstår det? Någon du känner eller skvallerblaskorna? Om det senare, varför tror du att det som står i skvallertidningar är sant?
  • Anonym (Draktränare)
    molly50 skrev 2022-07-03 12:23:14 följande:
    Ja,det är trist.
    Och trist att det måste anmälas för att moderatorerna ska reagera.
    Att de inte är inne och kollar i trådarna själva emellanåt så de får se hur det kan gå till. 
    Ja, moderatorerna är nog underbemannade om inlägg närmast slumpmässigt plockades bort.
    Jag kunde tydligt se att du ex vis försökte föra tråden åter till topic.
    Som sagt raderades mina vänligaste tips till KD.
    Tråden blir missvisande.
    Bråkmakarens poster där hårda angrepp riktas mot framförallt tjejer verkar däremot få kvarstå oemotsagda i flera trådar. obehagligt. Som nämnts tror jag ingen orkar anmäla tillbaka. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-03 18:57:55 följande:
    Ja, moderatorerna är nog underbemannade om inlägg närmast slumpmässigt plockades bort.
    Tråden blir missvisande.
    Bråkmakarens poster där hårda angrepp riktas mot framförallt tjejer verkar däremot få kvarstå oemotsagda i flera trådar. obehagligt. Som nämnts tror jag ingen orkar anmäla tillbaka. 
    Ja, det är lite hur som helst här på forumet. Jag brukade anmäla inlägg tidigare, men insåg att det var lönlöst. Mina inlägg togs bort hela tiden, men andra som skrev värre saker, personangrepp, fick vara kvar.
  • Anonym (Draktränare)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-03 16:37:54 följande:
    Skillnaden är att kvinnor hyllar kvinnor som ligger med unga killar.
    Det handlar då om livsglädje och är bara positivt. Den unga killen blir inte utnyttjad, och styrd av den äldre kvinnan.
    En äldre kvinna är inte ytlig om hon bara vill träffa en ung kille för sex, och för att hon tänder på hans unga, vältrimmade kropp.
    Nej, jag tror inte alla kvinnor hyllar andra kvinnor som ligger med unga killar.
    En mamma till en 20 årig son applåderar av glädje ifall sonen presenterar en kvinna 40 plus som flickvän eller kk? Vad tror du?

Personligen sade jag nyligen pass till en gullig, bildskön och attraktiv vältränad toppidrottskille 20 plus. Tyckte nämligen vår åldersskillnad var alltför för stor. Solig
    Ogillar om skilda policyer gäller för kvinnor respektive män.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-03 19:08:22 följande:
    Nej, jag tror inte alla kvinnor hyllar andra kvinnor som ligger med unga killar.
    En mamma till en 20 årig son applåderar av glädje ifall sonen presenterar en kvinna 40 plus som flickvän eller kk? Vad tror du?

Personligen sade jag nyligen pass till en gullig, bildskön och attraktiv vältränad toppidrottskille 20 plus. Tyckte nämligen vår åldersskillnad var alltför för stor. Solig
    Ogillar om skilda policyer gäller för kvinnor respektive män.

Tror inte heller alla kvinnor hyllar kvinnor som ligger med unga killar.
    Men jag tror att kvinnor tycker det är mer ok att dom gör det, än att män ligger med unga tjejer.

Ja, och själv så svarade jag när en 22-årig tjej skrev till mig. Hon ville även ses, och det gjorde vi.
    Många tycker att jag gjorde fel.
  • Anonym (Draktränare)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-03 19:03:17 följande:
    Ja, det är lite hur som helst här på forumet. Jag brukade anmäla inlägg tidigare, men insåg att det var lönlöst. Mina inlägg togs bort hela tiden, men andra som skrev värre saker, personangrepp, fick vara kvar.
    Ja, då har du erfarenhet av hur det är. Det verkar ologiskt här i FL om inlägg slumpmässigt raderas.

Skribenters poster som enbart tar sikte på personangrepp borde skippas på forumet.  
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-03 19:14:59 följande:
    Ja, då har du erfarenhet av hur det är. Det verkar ologiskt här i FL om inlägg slumpmässigt raderas.

Skribenters poster som enbart tar sikte på personangrepp borde skippas på forumet.  
    Ja, bara i den här tråden så kan man se hur några diskuterade mig. Vuxna människor som sitter och spekulerar om en person dom inte känner. Som klagar på det jag skriver, men själva inte är medvetna om sitt eget beteende.
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-03 18:57:55 följande:
    Tråden blir missvisande.
    Ja,det är nog möjligt.

Ja,precis. Men det är kanske det man måste göra för att få personen att sluta anmäla inlägg så fort det inte passar. 
  • Anonym (Draktränare)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-03 19:19:18 följande:
    Ja, bara i den här tråden så kan man se hur några diskuterade mig. Vuxna människor som sitter och spekulerar om en person dom inte känner. Som klagar på det jag skriver, men själva inte är medvetna om sitt eget beteende.
    Huvudet på spiken där. I den här tråden gjorde jag mig skyldig till spekulationer eller rättare sagt till fria fantasier om ditt nick/din signatur. Sorry! Nej vi ska alla undvika kasta sten i glashus, det håller jag med om.  
  • Anonym (Draktränare)
    molly50 skrev 2022-07-03 20:04:16 följande:
    Ja,det är nog möjligt.

Ja,precis. Men det är kanske det man måste göra för att få personen att sluta anmäla inlägg så fort det inte passar. 
    Ja, vill göra det i fortsättningen! När jag sett hens agerande, postar med ett par Nick/Signaturer, sabba i flera trådar. 
Svar på tråden Är hon för ung?