• Anonym (Annonym)

Är hon för ung?

Hej,
    Jag är en småbarnspappa med en 2åring.
    Jag lever i ett destruktivt förhållande med min nuvarande särbo innan sambo. 
    Jag funderar starkt på bryta vår relation men samtidigt ha en fungerande kommunikation med varandra. Men det är svårt och jag vågar inte ta steget fullt ut.

Mitt problem är nu att jag har en ny anställd kollega på jobbet som är 19år. 
    Och jag har blivit små förälskad i henne, likaså hon till mig. Vi skriver med varandra rätt ofta men det känns samtidigt inte bra då jag fortfarande är i en relation. 
    Är det fel att jag ens skriver med henne när hon är så ung? 

• Svar på tråden Är hon för ung?
  • Anonym (Draktränare)
    Anonym (sådär) skrev 2022-07-01 15:53:19 följande:
    Nejdå, så funkar det normalt sett ja, men på FL granskas nog inte alla anmälningar av levande personer utan de går igenom oavsett. Vilket är något vissa personer vet mycket väl och missbrukar. Samma personer som själva startar tjafs och beter sig som idioter i trådar är sen väldigt snabba med att anmäla alla svar de får eller inlägg de inte gillar enlig sina egna subjektiva kriterier.
    Precis så funkar systemet. Men en person som startar tjafs, beter sig mindre väl verkar ta systemfelet som intäkt för att hen är på rätt spår. Inser inte  motanmälningar kunde skapa samma effekt.
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-01 23:38:24 följande:
    Ja verkligen märkligt beteende. Och att de inlägg som mest nyanserade till benefit för KD och tråden som helhet stryks. 

Har inte kollat om de inläggen finns kvar ännu.

Som Sådär är inne på tas nog anmälda (ofta resonerande poster) automatiskt bort i systemet. Synd när en rättvisande bild av diskussionen tappas. 
    En person fegade ur och började anmäla istället för resonera.
    Ja,precis.

Ja,så är det nog.
    Ja,det är fegt. 
  • Anonym (14 år)

När jag var 19 var jag med en 33-åring. Åldern var aldrig ett problem. Men han hade ju två barn i 6-10-årsåldern om jag inte minns fel, varannan vecka, egen lägenhet (jag hade inte det när vi träffades i början), sommarstuga, körkort och bil osv. Det där hade ju inte jag? Så helt klart levde man lite olika liv. Tyckte dock aldrig att mognaden eller något skilde oss åt något.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (14 år) skrev 2022-07-02 14:46:02 följande:

När jag var 19 var jag med en 33-åring. Åldern var aldrig ett problem. Men han hade ju två barn i 6-10-årsåldern om jag inte minns fel, varannan vecka, egen lägenhet (jag hade inte det när vi träffades i början), sommarstuga, körkort och bil osv. Det där hade ju inte jag? Så helt klart levde man lite olika liv. Tyckte dock aldrig att mognaden eller något skilde oss åt något.

Det är sant att åldern inte är ett problem. Åtminstone inte om mannen är en känd skådis.
    Då räknas hon som vuxen från 19 år.

Men inte annars. Bara när mannen är kändis.
  • Anonym (Draktränare)
    molly50 skrev 2022-07-02 12:23:54 följande:
    Ja,precis.

Ja,så är det nog.
    Ja,det är fegt. 
    Mmm, så ligger det nog till. 
  • Anonym (Draktränare)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-02 16:40:38 följande:
    Det är sant att åldern inte är ett problem. Åtminstone inte om mannen är en känd skådis.
    Då räknas hon som vuxen från 19 år.

Men inte annars. Bara när mannen är kändis.
    Håller med dig där! 
    En mans kändisstatus suddar på nåt sätt bort åldersgränser.
    Gäller oxå sångerskan Madonna, skådespelerskan
    Demi Moore m fl kända kvinnor som väljer yngre killar.

Roligt att du är tillbaka i tråden! :)
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-02 20:37:39 följande:
    Mmm, så ligger det nog till. 
    Ja,precis. 
  • Anonym (Draktränare)
    molly50 skrev 2022-07-03 10:59:05 följande:
    Ja,precis. 
    ... ja, och synd om poster raderas slumpmässigt och utan sakliga skäl av moderator baserat på anmälan av "trådförstörare". Då hamnar man lätt i ruta ett igen. Har sett det hända ett bar gånger nu i andra trådar. En kille ger sig helt enkelt in i debatten med personangrepp. Skippar ämnet totalt. Trist. 
  • molly50
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-03 12:14:52 följande:
    ... ja, och synd om poster raderas slumpmässigt och utan sakliga skäl av moderator baserat på anmälan av "trådförstörare". Då hamnar man lätt i ruta ett igen. Har sett det hända ett bar gånger nu i andra trådar. En kille ger sig helt enkelt in i debatten med personangrepp. Skippar ämnet totalt. Trist. 
    Ja,det är trist.
    Och trist att det måste anmälas för att moderatorerna ska reagera.
    Att de inte är inne och kollar i trådarna själva emellanåt så de får se hur det kan gå till. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Draktränare) skrev 2022-07-02 20:43:22 följande:
    Håller med dig där! 
    En mans kändisstatus suddar på nåt sätt bort åldersgränser.
    Gäller oxå sångerskan Madonna, skådespelerskan
    Demi Moore m fl kända kvinnor som väljer yngre killar.

Roligt att du är tillbaka i tråden! :)
    Skillnaden är att kvinnor hyllar kvinnor som ligger med unga killar.
    Det handlar då om livsglädje och är bara positivt. Den unga killen blir inte utnyttjad, och styrd av den äldre kvinnan.
    En äldre kvinna är inte ytlig om hon bara vill träffa en ung kille för sex, och för att hon tänder på hans unga, vältrimmade kropp.
Svar på tråden Är hon för ung?