• Isola C

Dyr frisör

Jag klippte mitt hår för ett tag sen, och när jag ringde och bokade tid så frågade jag vad det skulle kosta, frisören sa 350 kr. Det var ok.

Men när hon var färdig, ville hon ha 750 kr!  Jag hade hört fel,trodde hon sagt 350.
    Är inte 750 kr väldigt dyrt för en klippning?

Brukar betala ca 1200 kr för både klippning/slingor/färg hos en annan frisör, och det tar tre timmar.

• Svar på tråden Dyr frisör
  • Isola C

Det här var inte (vad jag vet) någon superbra frisör heller, en vanlig salong bara, som de flesta andra.  Jag har gjort slingor där innan jag klippte mig, och det var inte överdrivet dyrt. Hon som gjorde slingorna frågade då om jag ville klippa håret också, tur att jag tackade nej då, hehe

Jag har varit hos en frisör som räknas som dyr (men bra), och de tog som sagt ca 1200 för klippning och slingor. Men det var det värt, för det blev verkligen bra!

• Norahs mamma

Jag vill inte betala mer än 200:- för klippning

1300:- då ska fan en helkväll ingå!!

• Jossa82

har hon sagt 350:- från början så är det det som gäller!!!

• Blixten

Var det en frisör som representerar något känt märke? Jag brukar klippa mig hos en Maria Nila frisör ibland och då kostar det mellan 400 och 800 beroende på vem som klipper dvs vilken "rang" de har eller vad man ska säga.

• idiotblondinen

Stoppade hon hälften i egen påse? Fick du kvitto? Har hört att många frisörer tar överpris och stoppar pengarna i egen ficka. Betalde du med kort? Jag har hört att man ALDRIG ska betala kontant!

• Norahs mamma

hekväll ute på krogen alltså, om nån missförstod

• solrosen74

Själv betalar jag 270 kr för tvätt och klipp, helt okej.1300 då fick det nog bli en hellång frisyr med klipp en gång om året

• Danbala

Norahs mamma:

Äsch, jag som började få så roliga fantasier om hur ett frisörbesök skulle kunna se ut...

• Som snö

Norahs mamma: Jag tyckte väl att 1300:- för en helkväll lät lite billigt!

Svar på tråden Dyr frisör