• Isola C

Dyr frisör

Jag klippte mitt hår för ett tag sen, och när jag ringde och bokade tid så frågade jag vad det skulle kosta, frisören sa 350 kr. Det var ok.

Men när hon var färdig, ville hon ha 750 kr!  Jag hade hört fel,trodde hon sagt 350.
    Är inte 750 kr väldigt dyrt för en klippning?

Brukar betala ca 1200 kr för både klippning/slingor/färg hos en annan frisör, och det tar tre timmar.

• Svar på tråden Dyr frisör
  • Annapanna

Oj, det är verkligen bara jag som betalat så mkt

• Duckan74

Låter mycket. Kan du inte kika förbi igen och undersöka om det står priser för klipp nånstans och se om du blivit lurad? Min frisör jobbar i stan vilket brukar betyda högre hyra etc och han tar 380-400:- för tvätt och klipp.

• Cuthalion

Jag brukar betala mellan 500 och 800 för klippning men då vet jag ju vad priset hamnar på.

Har hon ingen speciell utbildning tycker jag dock att det var dyrt. Hoppas Du blev nöjd iaf

• Isola C
    Jossa82: Jag hörde fel i telefonen, hon sa säkert 750, men jag tyckte hon sa 350.

Anni G: Nix, en vanlig frisör bara.
    idiotblondinen: Tyvärr betalade jag med kort, hade inte så mycket pengar kontant.
    Jag är nästan helt säker på att jag fick kvitto.
  • Isola C

Aha, nu såg jag att det var kontant man aldrig skulle betala.

• idiotblondinen

Isola C: Aha, okej. Men det låter som ett rån ändå..

• miniGrynet

Låter väldigt dyrt för just bara klippning...
    Betalade nu i veckan 1050 kr för klippning och slingor i olika färger, tycker jag är lite dyrt iofs men... Det blev fint i alla fall, och jag visste innan vad det kostade.

• Isola C

Duckan74: Jag tror inte jag blivit lurad, utan säkert tar de så mycket för klippning.
    Det här var också i stan (centralt i alla fall, och säkert hög hyra), men alla ställen jag klippt mig på har legat centralt, men ändå inte ens kommit i närheten av det priset.

• Angel80

Annapanna - nä jag tycker att det låter normalt, om man inte går på någon billigare salong såklart, själv betalar jag 1600 varje gång, då klipper hon och gör folieslingor.  

• Isola C

miniGrynet: Det är ungefär vad jag betalade för klippning/slingor/färg på ett ställe som är känt för att vara bra. Det är ok tycker jag, det tog dessutom tre timmar, och blev väldigt bra.  Då går man ju hellre dit, men tyvärr är det svårt att få tid där.

Svar på tråden Dyr frisör