• Isola C

Dyr frisör

Jag klippte mitt hår för ett tag sen, och när jag ringde och bokade tid så frågade jag vad det skulle kosta, frisören sa 350 kr. Det var ok.

Men när hon var färdig, ville hon ha 750 kr!  Jag hade hört fel,trodde hon sagt 350.
    Är inte 750 kr väldigt dyrt för en klippning?

Brukar betala ca 1200 kr för både klippning/slingor/färg hos en annan frisör, och det tar tre timmar.

• Svar på tråden Dyr frisör
  • Cuthalion

Annapanna

Med de frisörer jag har nu skulle jag lätt kunna lägga 1300:- på en klippning. Senast jag slingad eoch klippte håret gick det på strax över 2000:- och det tyckte jag var värt varenda öre.

• Danbala

Intressanta uppgifter detta!

Jag har inte varit hos en frisör på sjutton år, och tänkt "oj vad mycket pengar jag sparar", och nu inser jag att det är en hel jäkla förmpögenhet som jag haft att lägga på annat!

• Isola C

Ni som betalar  1600-2000 kr hos frisören, vad är det då för typ av frisör?

• idiotblondinen

Aldrig att jag sätter foten hos en frisör. Rena jävla rånet ju. Har klippt mig själv i 15 år.

• wozzgirl

djeeesus... jag som tyckte att 35? var mycket för min klippning. 750 kr är ju rena rånet..

• Thaleia

750 för en klippning?!!Förvånad Det tyckte jag lät mycket. Brukar betala runt 350 för en klippning och runt 1000-lappen om det ska göras slingor också.

• Jenny S

Herrejävlar!!!!
    750 spänn för nått som tar max 30min?!
    Snacka om timpenning!!!!

Jag betalar 260:- för en vanlig klippning och om jag ska färga så blir det 900:- men sen är mitt hår lite knasigt att färga så....
    Skulle ALDRIG betala så mkt!

• E81

Men exakt VAD är det som kostar när en frisör tar 1300 kr eller mer bara för en klippning? Jag vet att andra har sagt det innan mig men det är ju helt SJUKT dyrt! Jag blev chockad när TS skrev att hon fick betala 750 kr för bara klippning, men tydligen var det ett m,edelmåttigt pris. Shit alltså!
    Om jag bara ska jämna till topparna så går jag till någon billig frisör för högst 200 kr (jag menar, klippa rakt kan andra än 1300 kronors frisörer göra) och om jag vill ha klippa frisyr går jag till min vanliga frisör som jag haft sen jag var 9 år. Hon tar 380 kr. Hel ok!

• Cuthalion

Isola C

Top stylist och colorist hos Axéns i Sthlm.

Ungefär samma priser då jag klippte mig hos en annan frisör i Sthlm.

Svar på tråden Dyr frisör