• Isola C

Dyr frisör

Jag klippte mitt hår för ett tag sen, och när jag ringde och bokade tid så frågade jag vad det skulle kosta, frisören sa 350 kr. Det var ok.

Men när hon var färdig, ville hon ha 750 kr!  Jag hade hört fel,trodde hon sagt 350.
    Är inte 750 kr väldigt dyrt för en klippning?

Brukar betala ca 1200 kr för både klippning/slingor/färg hos en annan frisör, och det tar tre timmar.

• Svar på tråden Dyr frisör
  • Legewiel

Tycker också det verkar helt sjukt dyrt, själv klipper jag mig hos en frissa som räknas som lite dyrare, och där betalar jag bara 21?! För färgning + klippning brukar det bli runt 60-80? beroende på hur mycket färg jag vill ha.
    De flesta jag känner klipper sig hos en som tar bara 10? för studerande.

Den dagen jag lägger över 100? för en vanlig klippning är jag antingen miljonär eller helt från vettet...!

• milimina

e81,

nej det tycker inte jag heller men vet att många hajar till när jag säger hur mkt jag betalar... enbart en klippning hos dem går på ca 600kr och det finns ju många som tar bara 300 eller så, så det beror ju på vad man jämför med. men 1300 för enbart en klippning skulle jag fasen inte betala, där går gränsen! Förvånad

• hidden angel

jag klipper mig för 100 kronor. På frisörskola! Tycker 350 e tokdyrt o skulle aldrig ens betala det. Så 750 ooh my good!!!

• djmugg

Urbota fånigt att frisörer tar så mycket pengar! Jag betalar 270 kr hos en frisör där jag tycker de är bra. Var till en frisör som är en av de dyrare i stan och det blev skitfult.
    De tar nog mycket pengar för att folk ska tro att de är bra.
    Aldrig att jag skulle betala mer än 300 kr för en klippning. Bara det tycker jag är dyrt.

• Poena

Men gud, jag hade nästan ifrågasatt om hon verkligen sa rätt!

Själv har jag nog max betalt kanske 380:- för en klippning bara och jag tycker det är dyrt faktiskt!

• piixelslyna

Där jag klipper mig, när jag väl gör det hos en frisör, så tar dom 170:- för klippning. Alldeles perfekt

Men nuförtiden så klipper min sambos syrra mig. Hon läser till frisör, hon brukar klippa min gratis, men jag brukar ändå sticka till henne en hundring eller något. Det känns så dumt annars..

• linda87

betalat 100:- hos min flickvänns pappas fru 30 års erfarenhet och tame fan den bästa frisören som pillat runt i mitt hår den ENDA som får röra mitt hår...hon kan det och förstår hur jag vill ha det. hon gör ett nogrant jobb ja bättre och billigare går inte å få :-P hon jobbar hemifrån o tar väl 240 annars men jag får rabatt hehe

• Nadjis

Klipper och slingar för 820 kr. Finns billigare men jag chansar inte!

• Indianica

Jag har varit med om samma sak hos min frisör. I vanliga fall kostar klippning runt 400, men så brukar hon fråga "ska jag blåsa håret och fixa till lite också" efterå, Då blåser hon, har i gelè etc Då räknas det som "styling" tydligen och blir ett påslag på 300...FULT! Så nu törs jag aldrig säga att jag vill ha gelé i eller ha håret blåst...för då blåser hon mig på pengarna...

• Molnet

Jag klipper mig hos den bästa frisören i Sverige (enligt mig) som jobbar på Toni & Guy i sthlm. Han tar 750 kr . Och resultatet blir så jäää*la bra

• Moomin

Jag brukar betala 550 för klippning hos min supeduperbra frissa . Och då har jag långt hår som skall klippas rakt av. Men det är mycket hår

• Konvaljen

Här (Umeå) kostar det runt 400 spänn att klippa sig, på måndag ska jag gå till en elev, det är en chansning för förra gången jag klippte mig hos elev blev jag inte nöjd, men hon tar hur som haver 190 spänn och att bara toppa ska väl inte vara så svårt?
    KLippa och färga går på runt 1500, helt omöjligt för en studentplånbok

• Isola C
    Indianica skrev 2006-03-25 09:14:24 följande:
    Jag har varit med om samma sak hos min frisör. I vanliga fall kostar klippning runt 400, men så brukar hon fråga "ska jag blåsa håret och fixa till lite också" efterå, Då blåser hon, har i gelè etc Då räknas det som "styling" tydligen och blir ett påslag på 300...FULT! Så nu törs jag aldrig säga att jag vill ha gelé i eller ha håret blåst...för då blåser hon mig på pengarna...
    Det gjorde den här frisören också, blåste och hade i spray (eller gelé, jag minns inte), men jag blev inte tillfrågad innan
  • linda87

dte var dte fulaste, den stylingen är ju för dels att frissan ska se hur håret blir torrt o sen att man ska se ut som folk i huvet, har aldrig varit med om att dte ska kosta extra usch!

• littlemisstrouble

750 för en klippning! iiiiek va dyrt

jag betalar 350 varje gång å då får jag håret stylat som om ja skulle på fest, hihi

• zoffelie

Jag har kort hår och jag klipper å färgar två färg för 640:-
    Men det är bara för dels att jag ahr kort hår å dels för hon har inte jobbat så många år ännu

• Wkd chick

oj det där har jag aldrig varit med om. sist jag klippte mig kostade det 300kr inte alls farligt resultatet blev bra å hon stylade det lite men inget påslag tack å lov :) jag tycker de borde säga till typ tänk på att det kostar lite mer ifall jags ak stajla håret. ...

Svar på tråden Dyr frisör