• Isola C

Dyr frisör

Jag klippte mitt hår för ett tag sen, och när jag ringde och bokade tid så frågade jag vad det skulle kosta, frisören sa 350 kr. Det var ok.

Men när hon var färdig, ville hon ha 750 kr!  Jag hade hört fel,trodde hon sagt 350.
    Är inte 750 kr väldigt dyrt för en klippning?

Brukar betala ca 1200 kr för både klippning/slingor/färg hos en annan frisör, och det tar tre timmar.

• Svar på tråden Dyr frisör
  • E81

Helt ok pris tänkte jag säga, hon är superduktig!

• miniGrynet

Ja, de som väljer att betala dessa extremt dyra priserna har väl råd till det och tycker att det blir bättre hos dessa "märkes"-frisörer.
    Men självklart kan väl väldigt många "vanliga" frisörer klippa bra dom med.
    Har vänner som klipper sig hos Axéns oxå, men jag anser att dom ser lika ut i håret som jag gör när jag kommer från min vanliga frisör.
    Vi har lika fina slingor och klippningar, inget man som vanlig person ser skillnad på.

Sen är det väl dyrare om man klipper sig mitt i city i Sthlm eller andra storstäder, deras hyror är ju dyrare.

• Cuthalion

E81

Senast jag klippte mig hos en billigare frisör slutade det med att jag fick gå till en dyrare för att reda ut eländet (hon måste ha haft en dålig dag för min kompis brukar alltid bli bra hos henne) så jag vill inte chansa när jag hittat en frisör som fungerar.

• E81

Nej, det förstår jag! Jag har aldrig haft det problemet med billigare frisörer, men som sagt: jag skulle aldrig chansa med en annan frisör är "min" när jag ska göra större grejer med håret. Sen vill jag bara poängtera att jag menade absolut inte att "Åh, herregud hur kan ni betala så mycket pengar?!" för har man hittat en frisör man trivs med så håller man sig gärna till den, utan jag undrade mer hur de kan ta så mycket betalt. Jag förstår inte vad det är de gör som de anser vara värt så mycket pengar.

• Angel80
    Det hela handlar nog inte om själva kostnaden egentligen.

Hittar man en frisör man trivs med och som är duktig och gör ens hår rättvisa, så känns det säkert befogat och som ett bra pris, oavsett om man betalar 250 eller 750 kr för en klippning.
  • Cuthalion

E81

Det undrar jag också. Antagligen för att det finns de som anser att det är värt att betala summorna så salongerna inte behöver gå ner i pris . . . (vilket innebär att jag själv bidrar till att göra mig bankrutt, känns intelligent )

• miniGrynet

Tror nog oxå att det är så.... efterfrågan finns ju uppenbarligen!

• milimina

mina frisörbesök kostar oftast runt 1300kr. då får jag håret tonat/färgat med en del folieslingor och klippning och det tar runt 2 timmar. visst är det en smula dyrare men jag klipper mej istället mer sällan, för jag har testat tre(!!!!) andra, billigare frisörer som alla förstört mitt hår på ett eller annat sätt. Gråter det tog fem år(!) att reparera skadorna så att mitt hår blev som det var innan, så jag vågar faktiskt inte chansa nån mer gång. och då har jag ett tåligt hår som växer fort!

det kommer bli jobbigt att flytta nån annanstans för jag vill nästan inte att nån annan än min underbara frisör ska röra mitt hår efter de erfarenheterna. isåfall får jag se till att åka hit var tredje månad som vanligt.

• E81

milimina>>> 1300 kr för allt det du får tycker jag inte alls är särskilt dyrt. Slingor och färgning och sånt kostar ju alltid mycket pengar. Däremot undrade jag hur frisörer kan ta 1300 kr för enbart tvätt+klipp. Men jag antar att det är som folk säger: det är efterfrågan som styr. =)

• Isola C
    Cinzano: Det var det jag tänkte, "märkesfrisörer" brukar ju vara dyrare.
    Den jag klippte mig hos var definitivt ingen märkesfrisör.

Man kan ju tycka att det är värt 750 kr eller mer om det blir bra, men jag har klippt mig hos flera andra billigare frisörer då det blivit minst lika bra.
Svar på tråden Dyr frisör