• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Lama21
    strelitzia skrev 2022-12-04 10:20:38 följande:
    Min överstimulering kom 5 dagar efter återinföring, med största sannolikhet för att det fäste så det var såklart värt de, men jag var oerhört orolig för att det bara gjorde jävligt ont för ingen anledning, för varför skulle jag har tur. 

Spännande, jag hoppas att alla överlevt och att du får ett gäng till frysen! Glad
    Aha, då förstår jag! Då är det ju helt klart ett pris värt att betala!
    Dibella skrev 2022-12-10 11:10:14 följande:

En liten en kunde frysas in på 5 dagar Solig så skulle denna ruvningen inte gå vägen, så har vi en chans till i slutet av januari. Känns skönt.

Grattis! Du satte in din i söndags va? Några symptom än? Jag satte in en 5-dagars i måndags och håller på att noja sönder, känner typ inget. Har lite typ mensvärk som kommer och går ibland, men kan lika gärna vara förkänningar av mensen, vet inte hur molvärk som alla pratar om ska kännas.. Har även svullna och ömma bröst, men det hade jag även innan återföringen och har det alltid innan mens också, tror det är progesteronet. Känner mig inte tröttare än vanligt och inga ömma bröstvårtor
  • Lama21

Fy fan, idag känns allt hopplöst. Brösten har slutat ömma och känns som mensen är på ingående. Visserligen första försöker och har ett gäng i frysen men fy fan vilken hjärtekross

• MeIMyself
    Lama21 skrev 2022-12-12 20:54:46 följande:

Fy fan, idag känns allt hopplöst. Brösten har slutat ömma och känns som mensen är på ingående. Visserligen första försöker och har ett gäng i frysen men fy fan vilken hjärtekross

Tråkigt om det inte blir, men fortsätt kämpa :(
    När har du testdag? 

Det eviga väntandet är det jobbiga, medans andra bara blir gravida och delar på sociala medier... 
    Jag är rätt så negativ just nu, man önskade att man kunde ge ett plus i julklapp till mannen men nope... 

Vi skulle ha börjat i Oktober, men någonting varje månad, hoppas på att kunna börja i Januari :( 
  • strelitzia
    Dibella skrev 2022-12-10 11:10:14 följande:

En liten en kunde frysas in på 5 dagar Solig så skulle denna ruvningen inte gå vägen, så har vi en chans till i slutet av januari. Känns skönt.

Grattis vad skönt! Skrattande
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2022-12-12 20:54:46 följande:

Ge inte upp än! Alla får inte symptom/ har konstanta symptom, det är så lätt att "stirra" sig blind på de {#emotions_dlg.flower}
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2022-12-13 09:55:47 följande:
    När har du testdag? 

Det eviga väntandet är det jobbiga, medans andra bara blir gravida och delar på sociala medier... 
    Jag är rätt så negativ just nu, man önskade att man kunde ge ett plus i julklapp till mannen men nope... 

Vi skulle ha börjat i Oktober, men någonting varje månad, hoppas på att kunna börja i Januari :( 
    Förstår din förtvivlan, så synd att livet kom emellan när ni väl påbörjat ivf-resan, jag håller verkligen tummarna att ni äntligen kan få komma igång i januari Hjärta
  • Dibella
    Lama21 skrev 2022-12-10 21:14:22 följande:
    Grattis! Du satte in din i söndags va? Några symptom än? Jag satte in en 5-dagars i måndags och håller på att noja sönder, känner typ inget. Har lite typ mensvärk som kommer och går ibland, men kan lika gärna vara förkänningar av mensen, vet inte hur molvärk som alla pratar om ska kännas.. Har även svullna och ömma bröst, men det hade jag även innan återföringen och har det alltid innan mens också, tror det är progesteronet. Känner mig inte tröttare än vanligt och inga ömma bröstvårtor

Yes, tyvärr har jag tagit gravtest då jag förväntar mens om två dagar, så klarade inte av att vänta ut testdag, testerna har varit helt vita, så mina två små embryon orkade inte med. Så nu väntar vi ut vår sista återföring i slutet av januari.

Hoppas du har bättre lycka, symtomen kan verkligen luras totalt, inga symtom och ändå graviditet Hjärta håller tummarna

När har du testdag? 

Så oerhört påfrestande att konstant behöva vänta, hoppas verkligen ni får köra i januari. Hjärta

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-12-13 10:38:21 följande:
    Förstår din förtvivlan, så synd att livet kom emellan när ni väl påbörjat ivf-resan, jag håller verkligen tummarna att ni äntligen kan få komma igång i januari Hjärta
    Jag hoppas också :( 
    Fick min mens idag, så anmälde men tror inte vi kommer få börja :) 

Vi alla får kämpa vidare bara Hjärta
  • MeIMyself
    Dibella skrev 2022-12-13 11:57:43 följande:

Yes, tyvärr har jag tagit gravtest då jag förväntar mens om två dagar, så klarade inte av att vänta ut testdag, testerna har varit helt vita, så mina två små embryon orkade inte med. Så nu väntar vi ut vår sista återföring i slutet av januari.

Hoppas du har bättre lycka, symtomen kan verkligen luras totalt, inga symtom och ändå graviditet Hjärta håller tummarna

När har du testdag? 

Så oerhört påfrestande att konstant behöva vänta, hoppas verkligen ni får köra i januari. Hjärta

Hoppas Hoppas Januari blir vår och er månad nästa år Hjärta

Det är riktigt tråkigt men, försöker tänka att allt har sin mening.. :) 
  • Dibella
    MeIMyself skrev 2022-12-13 14:10:28 följande:
    Hoppas Hoppas Januari blir vår och er månad nästa år Hjärta

Det är riktigt tråkigt men, försöker tänka att allt har sin mening.. :) 

Det får vi verkligen hoppas!Hjärta

Jag har svårt att hålla någon typ av tro vid liv om att det ska funka för oss dock, vi har haft 10 återföringar över 5 IVF, fått tllbaka 2dagars, FET, två embryon, medicinerad cykel, naturlig cykel, sommar/vinter osv.. 11e försöket gillt rimmar inte väl i mitt huvud, något är ju fel :/ usch. Svårt att hålla dåliga tankar borta.

Varje gång vi får embryos så sitter embryologerna och säger att de ser så bra ut, superfina, 5dagars som börjat kläckas osv. Helt galet att det inte fungerar.

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022