• Anonym (Barajag)

Går i bitar

Nu verkar det vara definitivt denna gång. Igår bad jag hnm dra härifrån. Nu står jag här med två barn och hjärtat sitter i halsgropen. 

Jag har blivit så sviken men jag har kämpat och kämpat. Jag behöver inse att jag och barnen förtjänar bättre. 

Är orolig för ekonomin och sörjer den kärnfamilj jag hoppats på. Jag känner mig så misslyckad.  

Någon som kan peppa mig? 

• Svar på tråden Går i bitar
  • Anonym (zzz)

Har man det så dåligt som ni verkar ha, så blir allt bättre sen. Det måste du komma ihåg, för det kommer säkert vara lite jobbigt just nu under processen. Man ska dela upp allt etc. men sen - då kommer du må mycket bättre! 

• Anonym (Syster)

Det vore lite lättare om vi visste varför du bett honom dra.

• exandthecity

Du kanske får hålla låg profil gentemot kärnfamilj-människor för det är lätt att få den där misslyckad-stämpeln smetad på sej (kan vara helt oavsiktligt men ändå vara jobbigt).
    Tänk på att det finns enormt många som mår mycket bättre utanför kärnfamiljslivet, även om just själva uppbrottet nog är jobbigt för alla. Hitta rätt personer i din omgivning att ta stöd från och det behöver inte alls vara de som du haft bäst kontakt med hittills i ditt liv.

• Anonym (Jag)

Jag är på väg att avsluta min samborelation och känner så mycket med dig! Jag älskar honom inte längre, mår så dåligt av att leva med honom. Men just den sorgen över att mitt liv inte blev som jag trott. Att barnen inte får växa upp med sin mamma och pappa tillsammans - det gör så jävla ont! Det är anledningen till att jag drar ut på beslutet. 

• Anonym (Syster)
    Anonym (Jag) skrev 2022-07-16 10:55:23 följande:

Jag är på väg att avsluta min samborelation och känner så mycket med dig! Jag älskar honom inte längre, mår så dåligt av att leva med honom. Men just den sorgen över att mitt liv inte blev som jag trott. Att barnen inte får växa upp med sin mamma och pappa tillsammans - det gör så jävla ont! Det är anledningen till att jag drar ut på beslutet. 

En tanke att ta med sig. De kommer att leva med separata föräldrar oavsett, så att du drar ut på det gör bara att du plågas mest själv. För deras del kommer det inte göra någon skillnad om det är nu eller om några veckor, eller månader. De reaktioner barnen har kommer ändå, och de kommer över det ändå också, men när de är större, kanske till o med vuxna, då kommer det inte göra någon som helst skillnad.
  • Anonym (Barajag)
    Anonym (zzz) skrev 2022-07-16 10:40:01 följande:

Har man det så dåligt som ni verkar ha, så blir allt bättre sen. Det måste du komma ihåg, för det kommer säkert vara lite jobbigt just nu under processen. Man ska dela upp allt etc. men sen - då kommer du må mycket bättre! 

ja, det blir bättre. För så här kan jag inte ha det. Men skammen och alla känslor av misslyckanden gör ont. Jag har tolererat så mkt så länge. 
  • Anonym (Barajag)
    Anonym (Syster) skrev 2022-07-16 10:50:54 följande:

Det vore lite lättare om vi visste varför du bett honom dra.

Ja, spelmissbruk som dragit hans ekonomi ner i fördärvet. Dålig pappa, ej närvarande pappa, skrivit med andra tjejer etc. Tagit väldigt dåliga beslut. 

skulle kunna skriva en massa saker men vill inte svartmåla. Men känns ändå tungt. 

• Anonym (Barajag)
    exandthecity skrev 2022-07-16 10:54:53 följande:

Du kanske får hålla låg profil gentemot kärnfamilj-människor för det är lätt att få den där misslyckad-stämpeln smetad på sej (kan vara helt oavsiktligt men ändå vara jobbigt).
    Tänk på att det finns enormt många som mår mycket bättre utanför kärnfamiljslivet, även om just själva uppbrottet nog är jobbigt för alla. Hitta rätt personer i din omgivning att ta stöd från och det behöver inte alls vara de som du haft bäst kontakt med hittills i ditt liv.

Tusen tack för ditt svar. Har mkt vänner och fint socialt nätverk men skäms så himla mkt. Är rädd att ta tillbaka för att det är lättast men det får inte hända. Jag måste gå vidare. 
  • Anonym (Barajag)
    Anonym (Jag) skrev 2022-07-16 10:55:23 följande:

Tack för att du skrev. Vill du fortsätta skriva? Beskriva lite mer om din situation? Jag skäms så mkt för folk skulle tycka att jag Är så patetisk som stått ut med så mkt. 

jag går i bitar för jag vill inte det här, är nog medberoende av bara fan. 

• Anonym (Syster)
    Anonym (Barajag) skrev 2022-07-16 11:38:11 följande:

Ja, spelmissbruk som dragit hans ekonomi ner i fördärvet. Dålig pappa, ej närvarande pappa, skrivit med andra tjejer etc. Tagit väldigt dåliga beslut. 

skulle kunna skriva en massa saker men vill inte svartmåla. Men känns ändå tungt. 

Sanningen är inte svartmålning. Det är bara fakta.

En enkel sanning från mig till dig: Han har spelmissbruk. Ni kan ALDRIG ha en relation med de förutsättningarna. Även om han skulle sluta så kan det ta flera år innan han kommer över beroendet och har ett bättre ekonomiskt tänk. Det skulle vara en sådan stor risk att han förstör både sitt och ditt liv för jättemånga år framåt!

Och som om det inte vore nog, han skiter i sina barn. Vilken normal person gör det? Vill du vara med en som behandlar dina barn så....?

Och han skiter i dig också, noll respekt. Hålla på att jaga efter andra tjejer är så omoget och idiotiskt.

Varje enskild sak du berättar är skäl nog att göra slut. Du har minst tre, eller fler.
Svar på tråden Går i bitar