Anonym (Jag) skrev 2022-08-03 06:44:52 följande:
Hur går det för dig, TS?
Jag har äntligen lyckats avsluta min relation och det är en sån lättnad. Samtidigt som det såklart är en stor sorg. Vi bor fortfarande kvar i huset båda två och det funkar än så länge bra. Vi har heller inte berättat nåt för barnen.
Hej!
Grattis till steget mot ett lyckligare liv. Jag hoppas att du får det liv du förtjänar och att ni kommer att kunna samarbeta Kring allt.
Jag har det jättetufft. Det enda jag vet är att beslutet är rätt. Det kommer vågor av sorg, eller om det är utmattning? som sköljer över mig.
Umgänget är jättetufft just nu. Första tillfället avbokade han samma morgon. Andra ställdes in fem minuter innan för att han missat bussen. Tredje kom han en timme sent på och hade barnen i en kort stund. Han är oresonlig och kräver hit och dit men avbokar,
Ett stort problem är att han inte verkar fatta hur olämplig han är som förälder. Tacka gudarna för att jag har ensam vårdnad. Den lilla har han noll anknytning till. Han har tidigare aldrig klarat av barnen annat än korta stunder, han har tex aldrig haft barnen själv en helg ens.
Hans boende är inte barnanpassat och vägen dit kräver bil. Han tycker att jag förstör umgänget som inte skjutsar och hämtar barnen hos honom alt inte låter honom komma hem till mig El låna ut min bil. Det har framkommit så mkt skit som han utsatt vår familj för och jag klarar inte av att vara i närheten av en så destruktiv människa. Är det verkligen upp till mig att lösa hans problem? klart jag vill att barnen ska få träffa sin pappa men det är svårt att lita på ngn som bara ljuger, inte har råd med mat till barnen, själv säger att boendet inte är lämpligt för barn, beskriver sig som djupt deprimerad?
Jag fick berätta själv för barnen att vi separerat. Den äldsta frågor varför pappa har lämnat oss? Att jag inte får lämna honom alt när kommer pappa tillbaka? Ska ni inte gifta er etc. Jag försöker att förklara allt för Honom men känner att det är svårt. Vad svarar man på det?! Jag försöker att bekräfta hans frågor och känslor och berömmer honom för att han vågar prata med mig men jag vet inte vad jag ska säga eller hur jag ska förklara?
Jag önskar att det fanns mer stöd att få. Ringde familjerätten men blev hånad typ. Försökt få tag i barnpsykolog men svårt.