• Anonym (Trådskaparen)

Bråk över säng, behöver er hjälp

Vad tycker ni själva är en rimlig storlek för två personer ha i en dubbelsäng? Skriv nedan svar tack.

Jag och min sambo är oense och utan att nämna här i inlägget om diverse storlek vi båda är oense om att ha, så vill jag gärna att ni skriver er krav på storlek.

1. vilken storlek har ni i er säng om ni är sambos? 90,120,140,160,180 cm säng?

2. Hade ni kunnat ha 140 cm säng och sova två på? De blir 70 cm vardera sovsida, motivera gärna för och nackdel tack 

• Svar på tråden Bråk över säng, behöver er hjälp
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Bråk?) skrev 2022-07-20 15:42:31 följande:

180 har vi, 160 hade vi förut och det funkar väl men föredrar att ha skönt med plats

Men jag måste bara fråga, är det här verkligen ett bråk eller är det vara så att ni faktiskt bara tycker lite olika och har svårt att komma fram till ett beslut som känns bra för bägge? I min värld bråkar man om värre saker annars känns ju förhållandet rätt hopplöst....

Håller med, vad finns det att bråka om? Skulle vilja säga att den som vill ha större har mest rätt, det är viktigt att sova skönt och ha gott om plats. Alla kan sova själv, men inte alla kan sova nära någon annan. 
  • Elin pelin

Vi har valt 180-säng, jag vill att barnen ska kunna få plats utan problem mellan oss. Mina föräldrar hade två st 105sängar. De hade alltså 210 bred säng, men jag sparkade ut mamma i alla fall Oskyldig

Men jag skulle nog inte välja smalare än 160. 120-140 funkar när man är nykär...

• Anonym (Fröken)

Varsin 90-säng i varsitt rum.
    Att sova ihop med någon är omöjligt för mig, vaknar av minsta lilla ljud eller rörelse.

• Anonym (20 år tillsammans)

210 cm hade vi när barnen gärna kom tassande på natten.
    180 är lagom för 2 välväxta.

• Anonym (180 - minst)
    Ålahoe skrev 2022-07-20 15:02:06 följande:

1. 180
    2. Nej. Ohållbart lite plats. Vadå fördel?

Samma har.
    1. Vi har 180 och jag skulle inte kunna sova om vi hade mindre trots att vi bada ar smala. Barnen har varsin 120 (singelsangar).
    2. Nej, absolut inte. Maste ju ha plats. Finns absolut ingen fordel. Andra kanske ar trangbodda och darav behover en smalare sang, med da betyder ju det att ingen av er kommer att kunna sova ordentligt i den tranga sangen. Battre i sa fall att moblera med tva singelsangar, beroende pa hur rummet ser ut.Kanske som ett L mot ett horn? Hemskt att inte kunna sova natt efter natt. Sa kan ni ju inte ha det. Somnbrist ar en form av tortyr.
  • Anonym (Bädda fint)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2022-07-20 14:58:50 följande:
    1. vilken storlek har ni i er säng om ni är sambos? 90,120,140,160,180 cm säng?

2. Hade ni kunnat ha 140 cm säng och sova två på? De blir 70 cm vardera sovsida, motivera gärna för och nackdel tack 

1. 160 cm bred.
    2. Ja, men inte med barn som dyker upp under natten. Och bara om det var tvunget att bli så pga platsbrist. 
  • riboflavin

Vi har 140 cm, inga problem att få plats 2 i och oftast ligger där också en hund. 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Bädda fint)

Kan tillägga att jag under småbarnsåren hellre hade haft 180 eller 210 bred säng. Men det fick inte plats. 

Svar på tråden Bråk över säng, behöver er hjälp