• New  Dawn

    Varför onanerar du, när du är i en relation som innehåller sex?

    Den enda anledningen jag kan komma på skulle vara om vi skulle vara ifrån varandra så att det blev för länge att vänta.

    Jag läser här att vissa tycker att det är enklare. Det tycker inte jag. Det är tom lättare att han tillfredställer mig, och skönare! Han tycker detsamma.

    Att inte båda skulle vara redo/sugna är inte heller någon anledning, eftersom att vi båda VILL tillfredställa den andre, även om vi inte är sugna själva. (ibland BLIR vi dock det)

    Det händer att jag väcker min man om jag är sugen, även om det inte funkar för honom. Han har varit väldigt tydlig med att han vill bli väckt. Jag vill absolut inte komma i sömnen för det är dötrist. 

    Min (min mans också) lust sjunker efter orgasm, och vi håller lusten till sex högre när vi "sparar" oss till varandra. Både min och min mans "erektion" och orgasmens kraft blir starkast när vi sparar oss. 

    Jag håller iofs med om att man genom onani kan lära känna sin kropp, och det har jag iofs gjort tidigare i mitt liv.(Särskilt som ung är det nog bra) Jag har dock utöver detta "lärt mig" om min kropp och njutning TILLSAMMANS med min man och det är ju faktiskt ännu roligare.

    Någon skrev om mellanmål. Tar hellre mina "mellanmål" tillsammans med min man. 
    Sammanfattningsvis ser jag ingen anledning att onanera. 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Menva?) skrev 2022-07-26 18:34:12 följande:

    Vad är det för fråga ens? 


    Det är inte alltid hon är sugen. Ibland är det skönare att få vara själv. Ibland kan min egen hand vara skönare än något hon kan erbjuda. Samma gäller henne såklart. 


    Jo, så kan det ju vara, att den andre inte vill, och ja om sexet inte är bättre än så förstår jag, men skulle du i så fall inte vilja att sexet var skönare? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (W) skrev 2022-07-26 16:16:26 följande:

    Jag hade nog inte ens varit sugen på att ligga med någon som inte förstår det...


    Ja, man är ju olika. Det verkar ju rätt vanligt att man tycker onani är viktigt om man läser här.

    Jag tycker det är mycket sexigare med en partner faktiskt väljer sex, och min behandling av hans kuk, framför sin egen hand. Dessutom är jag tacksam att ha en man som vill ge mig extremt skön njutning. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-07-27 01:16:10 följande:
    För att onani och sex med en partner är två helt skilda saker
    Vad är det som gör att du, vissa gånger, väljer onani? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Man) skrev 2022-07-27 22:47:28 följande:
    Det låter sunt! Det finns några i den hör tråden som behöver läsa/lyssna på den.
    Vad menar du?
    Borde de som föredrar sex, framför onani, omvändas?
    Hur skulle du ställa dig om du hade en kvinna (du levde med) som hellre väntade in dig,  hade sex med dig, eller att du smekte henne till orgasm, i stället för onani? Hade du bett henne onanera i ensamhet, gett henne boken, eller vad?

    Vad hade du sagt om tex en person tappade lust och förmåga efter/pga onani. Hade du ändå tyckt att onani var det rätta. 

    Jag tycker att man ska göra som man vill. Relationer och sexualitet fungerar olika för olika människor. 
    Vissa stimuleras av onani. Vissa personer (särskilt kvinnor) tappar inte heller lust, och funktion om de kommer av onani, utan får tvärtom mer lust. Andra tappar lust och funktion efter onani och kanske behöver anpassa onani något för att sexlivet inte skulle påverkas negativt. 

    I vår relation trivs vi och håller lust och förmåga hög genom att välja varandra när vi är sugna. Jag älskar att suga och runka min man och när han hellre vill ha det så, varför skulle han inte? Tycker du att det är fel att han väljer sex(tex oralsex) i stället för onani? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (hellre utan sex än onani) skrev 2022-07-28 01:14:11 följande:
    Väldigt symbiotiskt. Får lite kvävningskänslor när jag läser. Men vackert för er som inte har sär......skilda behov och bara vill ha en typ av njutning och hittat en sån osannolik match. Lite som hämtat ur Bridget Jones Diary;)
    Ja, det är ju olika hur man känner. Det viktiga är ju att vi trivs.
    Jag tror säkert att mänga män hade slagit bakut och fått kvävningskänslor om de hade en kvinna som mig. Det är nog väldigt få som vill ha en kvinna som riktar sin lust mot mannen de lever med. Jag respekterar att det upplevs obehagligt för andra. Nu spelar det ju ingen roll om precis alla andra förkastar vårat sätt att leva. Bara för att vi är avvikande behöver det inte vara fel.

    Jag vet inte vad du menar med "en typ av njutning"?

    Hur menar du att vårat sätt att njuta är av samma typ? 
    Vi njuter på olika sätt, har sex på olika sätt. På vilket sätt menar du att det är "en typ av njutning". Vilka "typer av njutning" saknas, menar du?(enligt din åsikt)

    Vad är det för konstigt med våran match? Är det så konstigt att vilja tillfredställa sin partner? 
    Vet inte vad i Bridget Jones diary du avser. Har inte någon koll på detta, så berätta gärna! 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (en till kvinna) skrev 2022-07-28 12:11:54 följande:
    Skulle det vara få män som vill ha en kvinna som riktar sin lust mot mannen de lever med? Jag tror tvärtom att de flesta vill ha det.
    Jag bara utgår ifrån vad människor skriver här på FL. De flesta verkar vilja ha en kvinna som onanerar. Jag vänder mig däremot alltid till min man när jag är sugen. 

    Ja, jag vet inte. Det gav dig kvävningskänslor i alla fall. Hur vanligt, eller ovanligt, det är att känna som dig vet jag ju iofs inte. 
    När jag läser om onani verkar väldigt många tycka att sex är lite mer krävande och jobbigt på något sätt. Jag vet inte, men det är så sex och onani ofta beskrivs. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Mia99 skrev 2022-07-28 11:11:03 följande:
    Precis så är det för mig också.

    Att älska med en man är något helt annoslunda från att göra det skönt för sig själv. Jag avsätter gärna tid för att älska; jag duschar, gör mig fin, ser till att jag har snygga, sexiga och krispigt rena underkläder och tillsammans med honom bygger upp en erotisk stämning under en längre tid, ibland en hel dag.

    Men ibland är inte min man hemma eller så kommer det en plötslig och oväntad kåthet över mig när vi av någon anledning inte kan ha sex. Då kan det vara skönt att bara släppa på trycket direkt där och då och ge sig hän med sig själv. Det är inte så att jag klär mig naken och tar fram dildos och sånt, utan det sker spontant, lite så där quick and dirty.

    Jag kan gnugga mig själv med två fingrar under trosorna eller så kan jag köra med duschmunstyckets massagestråle på klitorisen. Det får mig att komma på typ 30 sekunder. Jag kan gnida mig lite mot täcket i sängen tills jag kommer, eller allra enklast, jag kan bara spänna underlivsmusklerna ganska hårt, typ som knipövningar. Särskilt om jag har tajta jeans på mig, framkallar det också en väldigt snabb liten orgasm.

    Jag ser det mer som en slags mental reset. Det släpper frustrationer och oro, men ersätter såklart inte sex med min man över huvud taget.
    Okej, jag kan också komma på de sätt du beskriver men för mig är det inte lika skönt.
    Särskilt att bara knipa blir frustrerade svagt när jag inte stimulerar klitoris och vaginalt

    När vi inte bodde ihop, onanerade jag bara. Jag kunde bli kåt ändå, men själva anspänningen i underlivet (erektionen) blir svagare efter orgasm, så sex efter onani blir lite svagare även om jag kan bli kåt. 
    Jag har förstått att många kvinnor inte påverkas lika mycket. Jag gissar att du är så, eller? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Mia99 skrev 2022-07-28 11:11:03 följande:
    Att älska med en man är något helt annoslunda från att göra det skönt för sig själv. Jag avsätter gärna tid för att älska; jag duschar, gör mig fin, ser till att jag har snygga, sexiga och krispigt rena underkläder och tillsammans med honom bygger upp en erotisk stämning under en längre tid, ibland en hel dag.
    Jag gör inte så ofta mig i ordning för sex. Om jag skulle duscha innan sex (vilket naturligtvis inträffar då och då) är det inget särskilt jag gör. Det vanligaste är att det inte sker i anslutning till dusch. Lite extra fina/sexiga kläder har jag då och då, men mest för att jag vill vara fin för honom. Inte alltid det blir sex. Dagen/kvällen utvecklar sig olika. Ibland inleds sex med att jag dansar för honom och han tar av mig kläder successivt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (en till kvinna) skrev 2022-07-28 13:49:09 följande:
    Du blandar ihop mig med någon annan. Jag har aldrig skrivit något om kvävningskänslor.

    Att män gillar när kvinnor onanerar utesluter ju inte att de även vill att kvinnan riktar sin lust mot mannen.
    Ja du har helt rätt. Det var signaturen "heller utan sex än onani" som fick kvävningskänslor.

    Ja givetvis kan man har lust för både sex och onani. Men det jag reagerade på var att signaturen, som jag avsåg att svara, tyckte det var motbjudande att alltid vända sin lust till sin man.

    Det verkar generellt så att män föredrar kvinnor som onanerar, och ja, om lusten för sex är lika hög är det ju inget problem, men om mannen är missnöjd med tex frekvans, samtidigt som kvinnan onanerar förstår jag inte varför det ändå anses som det bästa. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Menva?) skrev 2022-08-02 18:01:18 följande:
    Sexet ÄR skönt. Men bara för att ryggbiff är gott på grillen så händer det att jag grillar marulk också. 
    Och?
    Vad menar du med det?
    Varför kan du inte äta marulk med kvinnan och dela den upplevelsen? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Mia99 skrev 2022-07-28 15:05:22 följande:
    Jag har inte upplevt det så. Men jag brukar inte heller ge mig själv en orgasm om jag planerar att ha sex senare, då håller jag mig hellre. Däremot kan jag lätt "knipa mig" till ytterligare orgasmer när han är inne i mig, det blir då istället en serie. 
    Jag planerar inte så ofta sex. Det kan ofta bli väldigt oväntade tillfällen. Jag gillar att spara mig till honom... Jag blir kåtare, mer sexuellt lättänd, känsligare och kommer skönare.

    Ja, om du kniper är han är i dig, får du ju stimulans vaginalt. Då kan även jag komma otroligt skönt. 

    Jag trodde du menade att endast knipa fram en orgasm, utan någon annan stimulans. DET är för mig oerhört frustrerade och blir rätt svagt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Man) skrev 2022-07-28 18:09:18 följande:
    Jag menar såhär. Man får tycka precis som man vill kring detta, men man kan inte utgå från att sin partner slutar onanera bara för att man själv tycker så.

    Jag har själv ett långvarigt förhållande och jag har aldrig slutat att ha trevligt på egen hand, men allt handlar ju självklart om balans och jag har även ett bra sexliv med min respektive.

    Om min tjej vill ha kul på egen hand så lägger jag mig inte i det helt enkelt.
    Nej, man ska aldrig kräva att den andre inte ska onanera, eller förutsätta att man har lika åsikt.

     Min man VILL däremot spara sig till mig och jag VILL ge honom njutning, även om det inte funkar för mig alla gånger, och det VILL även han.

    Det är dundersexigt att han visar mig att han är sugen. Det hade varit trist om han gick in på toa och runkade i stället. Däremot är det helt okej att han gör det om han är själv.

    Alla män jag haft sex med har dock tappat både lust och förmåga när de  kommit. Annars blir ju sexlivet påverkat och tråkigare av onani (tycker jag). Visst, om det händer ibland gör ju inget, men skulle det bli ofta skulle jag ärligt talat bli besviken.

    Min man hade fått mindre sex, och jag skulle få svårare att njuta och komma under sex om jag onanerade regelbundet. Han gillar att tillfredsställa mig, så för oss båda är ert en winwin situation att vi väljer varandra både för en snabbare orgasm och för mer varierat och längre sex. (iofs kan samlag också vara snabbt) 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (äpplem och päron) skrev 2022-07-29 07:09:04 följande:

    För att det  ena är en enkel spänningslösare utan krav, på samma sätt som att gå på toaletten och det andra kräver förberedelser, närvaro, empati, ork och har inte alltid garanterat resultat. Det ger å andra sidan ett helt annat psykologiskt utbyte när det fungerar.


    Jo, så kan det ju vara.

    Det beror ju egentligen på vilket typ av sexliv man har. För mig krävs ingen särskilt förberedelse, eller ork, för att ge njutning.
    Visst, empati krävs väl till viss mån. Jag skulle tex inte komma och be honom ge mig njutning om han mådde dåligt. Jag skulle inte väcka honom om jag vet att han behöver sova osv. Samma åt andra hållet.

    För oss går fortare och blir skönare om den andre ger njutning. Något sådant kan jag inte uppnå ensam. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Menva?) skrev 2022-08-04 22:10:18 följande:
    Jag menar att en runk ifred kan kännas på ett vis och en knull/annat sex med henne känns på ett annat vis. Båda är sköna och bör ej jämföras 
    Jo, så kan det givetvis vara, och ja, det är ju en skillnad. Vid sex är man två, och vid onani är man själv...

    Huruvida det bör(?... Vad bör man, och vad bör man inte? ) jämföras är väl individuellt och beroende på aktuell situation. 

    Låt säga att din tjej/sambo/fru vill ge dig njutning, skulle du ändå välja din egen hand? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (HannInteTräna) skrev 2022-08-05 11:14:42 följande:

    För att det är skönt och inte har något med sexlivet med sambon att göra. Hon onanerar regelbundet också. 


    Då gissar jag att ni båda kan ladda om snabbt, annars lär det väl påverka sexlivet antar jag, eller? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Varför onanerar du, när du är i en relation som innehåller sex?