• Anonym (Maria)

Hur kommer otrohet fram?

En del säger att otrohet alltid kommer fram.

1.  Så ni menar att det förekommer inte och har aldrig förekommit några äktenskap eller förhållanden där de tar med sig hemligheten i graven?

2.  Hur kommer otrohet fram?

• Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 14:30:38 följande:

Klart det finns, men jag tror inte det är vanligt. Och vad menas med att det kommer fram, att fler än mannen och kvinnan vet om det? Många gånger kommer det fram genom att andra ser det, att den som man är otrogen med skvallrar, att den som blir bedragen ser eller märker det. Många erkänner ju också. Sedan finns det fall där man vet, men väljer att inte agera. Dvs den som är otrogen vet inte om att den andre vet. Hur räknas det? 

Hm, vilket menade du att det finns men inte vanligt?

Vad jag menade med att det kommer fram, är att den bedragne får veta det, men visst även andra, som inte var meningen att de skulle få veta, ni får gärna svara utifrån den aspekten också.
  • Anonym (Genom tredje part)

Att veta om någons otrohet är som att få en handgranat. Här varsegod, här har du en handraganat. Men kasta den inte snälla. 

Så man bär en handgranat med sig som man när som helst kan kasta, och hon som skryter om sin otrohet under en tjejkväll delar ut ett halvdussin handgranater. Här varsegod, handgranater åt alla! titta vilka fina handgranater jag har! 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Genom tredje part) skrev 2022-09-04 16:27:54 följande:

Att veta om någons otrohet är som att få en handgranat. Här varsegod, här har du en handraganat. Men kasta den inte snälla. 

Så man bär en handgranat med sig som man när som helst kan kasta, och hon som skryter om sin otrohet under en tjejkväll delar ut ett halvdussin handgranater. Här varsegod, handgranater åt alla! titta vilka fina handgranater jag har! 

Blir osäker på om du insinuerar att det är jobbigt eller mer häftigt/coolt att få en sån handgranat?

Har du varit med om själv att få en?
  • Anonym (M)
    Anonym (Maria) skrev 2022-09-04 16:08:14 följande:
    Hm, vilket menade du att det finns men inte vanligt?

Vad jag menade med att det kommer fram, är att den bedragne får veta det, men visst även andra, som inte var meningen att de skulle få veta, ni får gärna svara utifrån den aspekten också.
    Jag menar att det inte är vanligt att det aldrig kommer. Det är mycket, mycket mer vanligt att det kommer fram.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 16:38:30 följande:
    Jag menar att det inte är vanligt att det aldrig kommer. Det är mycket, mycket mer vanligt att det kommer fram.
    Hur kom du fram till den slutsatsen?
  • Anonym (M)
    Anonym (Maria) skrev 2022-09-04 16:41:48 följande:
    Hur kom du fram till den slutsatsen?
    Läs inlägg 1,2 och 3. Där finns förklaringar.
    Anonym (Maria) skrev 2022-09-04 16:34:34 följande:
    Blir osäker på om du insinuerar att det är jobbigt eller mer häftigt/coolt att få en sån handgranat?

Har du varit med om själv att få en?
    Det beror vem som får handgranaten. Någon tycker det är coolt. Någon tycker att den där kan nog vara bra att ha och någon tycker det bara är obehagligt att ha den.

Det är en handgranat ändå oavsett om man tycker handgranater är coola eller ej.

Jag försöker klargöra för alla att jag är absolut inte en person som vill få en handgranat kastad i knät att ta hand om, så snälla ge mig inte en handgranat. Jag mår psykiskt dåligt av att bära den. Jag har fått ett par handgranater att ta hand om i livet ja. Tyvärr. Får mig alltid att känna mig falsk, dålig och som att jag har en handgranat.
    Anonym (Genom tredje part) skrev 2022-09-04 16:59:46 följande:
    Det beror vem som får handgranaten. Någon tycker det är coolt. Någon tycker att den där kan nog vara bra att ha och någon tycker det bara är obehagligt att ha den.

Det är en handgranat ändå oavsett om man tycker handgranater är coola eller ej.

Jag försöker klargöra för alla att jag är absolut inte en person som vill få en handgranat kastad i knät att ta hand om, så snälla ge mig inte en handgranat. Jag mår psykiskt dåligt av att bära den. Jag har fått ett par handgranater att ta hand om i livet ja. Tyvärr. Får mig alltid att känna mig falsk, dålig och som att jag har en handgranat.
    Nu har jag även en personlighetsstörning så jag kanske borde sluta prata i sådana metaforer, men jag tycker den stämmer bra. Handgranat.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 16:48:57 följande:
    Läs inlägg 1,2 och 3. Där finns förklaringar.
    Där finns inga förklaringar till hur vanligt det är att det kommer fram.
  • Anonym (Charkuterier)

Är man smart, om man nu kan vara det, så skiter man inte där man äter, dvs långt bort från bekantskapskretsen. Således annan ort ingen man känner har koppling till.

Sedan berättar man inte för någon själ alls. Helst skall man vara svårfunnen och kanske inte vara för öppen vem man egentligen är. 

Tror män generellt håller mera tyst än kvinnor. Kvinnorna ligger nog uppåt medans män ligger nedåt eller rakt i hierarkin.  

Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?