Hur kommer otrohet fram?
En del säger att otrohet alltid kommer fram.
1. Så ni menar att det förekommer inte och har aldrig förekommit några äktenskap eller förhållanden där de tar med sig hemligheten i graven?
2. Hur kommer otrohet fram?
En del säger att otrohet alltid kommer fram.
1. Så ni menar att det förekommer inte och har aldrig förekommit några äktenskap eller förhållanden där de tar med sig hemligheten i graven?
2. Hur kommer otrohet fram?
Klart det finns, men jag tror inte det är vanligt. Och vad menas med att det kommer fram, att fler än mannen och kvinnan vet om det? Många gånger kommer det fram genom att andra ser det, att den som man är otrogen med skvallrar, att den som blir bedragen ser eller märker det. Många erkänner ju också. Sedan finns det fall där man vet, men väljer att inte agera. Dvs den som är otrogen vet inte om att den andre vet. Hur räknas det?
Att veta om någons otrohet är som att få en handgranat. Här varsegod, här har du en handraganat. Men kasta den inte snälla.
Så man bär en handgranat med sig som man när som helst kan kasta, och hon som skryter om sin otrohet under en tjejkväll delar ut ett halvdussin handgranater. Här varsegod, handgranater åt alla! titta vilka fina handgranater jag har!
Att veta om någons otrohet är som att få en handgranat. Här varsegod, här har du en handraganat. Men kasta den inte snälla.
Så man bär en handgranat med sig som man när som helst kan kasta, och hon som skryter om sin otrohet under en tjejkväll delar ut ett halvdussin handgranater. Här varsegod, handgranater åt alla! titta vilka fina handgranater jag har!
Är man smart, om man nu kan vara det, så skiter man inte där man äter, dvs långt bort från bekantskapskretsen. Således annan ort ingen man känner har koppling till.
Sedan berättar man inte för någon själ alls. Helst skall man vara svårfunnen och kanske inte vara för öppen vem man egentligen är.
Tror män generellt håller mera tyst än kvinnor. Kvinnorna ligger nog uppåt medans män ligger nedåt eller rakt i hierarkin.