• Anonym (Maria)

Hur kommer otrohet fram?

En del säger att otrohet alltid kommer fram.

1.  Så ni menar att det förekommer inte och har aldrig förekommit några äktenskap eller förhållanden där de tar med sig hemligheten i graven?

2.  Hur kommer otrohet fram?

• Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?
  • Anonym (Bitter)
    Anonym (Maria) skrev 2022-09-05 10:20:05 följande:
    Skulle verkligen uppskatta om du utvecklade ditt svar!

Vad var det för ändrat beteende? Var det din man eller fru? Blev personen annorlunda också i sinnesstämningen?

Vad såg du sedan för ena och andra?

Varför var det viktigt vem den andra var?
    Lite annorlunda på ena och andra sättet. Svårt att förklara hur, men har man väl sett första tecknet blir man väldigt mycket mer uppmärksam .

Varför jag ville veta? Vore det en bekant skulle jag säga upp den bekantskapen. Nu var det en halvbekant och jag saknar inte den personen. Vi har varken setts eller pratat sedan dess. Däremot såg jag den f.d. sambon som då hade flyttat ut.
  • Anonym (svår statistik)

detta är en typiskt svår fråga att få besvarad fullt ut.
    affärer som uppdagas blir ofta till en stor skandal som pratas om, sprids och lever i oändlighet. känslan är att det är så det slutar. det är inte helt osant eftersom tydligen många blir avslöjade
    det säger däremot ingetom alla som klarar sig. de som håller tyst och inget kommer fram vet man ju inget om

det är preskiberat nu men i min ungdom var jag otrogen mot två tjejer utan att någon fick veta. jag vet ett par i bekantskapskretsen som varit otrogna utan att bli påkomna. skulle inte bli förvånad alls om det finns fler som jag inte fått höra om
    om det inte forskats seriöst på detta kan man nog inte veta

• Anonym (Maria)
    Anonym (svår statistik) skrev 2022-09-05 11:53:10 följande:

detta är en typiskt svår fråga att få besvarad fullt ut.
    affärer som uppdagas blir ofta till en stor skandal som pratas om, sprids och lever i oändlighet. känslan är att det är så det slutar. det är inte helt osant eftersom tydligen många blir avslöjade
    det säger däremot ingetom alla som klarar sig. de som håller tyst och inget kommer fram vet man ju inget om

det är preskiberat nu men i min ungdom var jag otrogen mot två tjejer utan att någon fick veta. jag vet ett par i bekantskapskretsen som varit otrogna utan att bli påkomna. skulle inte bli förvånad alls om det finns fler som jag inte fått höra om
    om det inte forskats seriöst på detta kan man nog inte veta

Det var så jag också tänkte, de som inte kommit fram är ju ingen som vet, hur ska man då kunna veta hur vanligt det är att otrohet kommer fram?
  • Anonym (Men)
    Anonym (Maria) skrev 2022-09-05 12:10:58 följande:
    Det var så jag också tänkte, de som inte kommit fram är ju ingen som vet, hur ska man då kunna veta hur vanligt det är att otrohet kommer fram?
    Beror på försiktighet också tex presenterar man älskaren el älskarinnan för folk tex, el är man fysisk offentligt, hur kommunicerar man med Personen, berättar man i förtroende för någon om affären osv 
  • Anonym (Bitter)
    Varför är du så intresserad av att veta hur vanligt det är?

Vill du rättfärdiga din eller någon annans otrohet?

• Anonym (Maria)
    Anonym (Bitter) skrev 2022-09-06 09:06:01 följande:
    Varför är du så intresserad av att veta hur vanligt det är?

Vill du rättfärdiga din eller någon annans otrohet?
    Genom åren har jag känt till flera otroheter, som aldrig kommit fram, åtminstone inte till partnern då. Och två som har det. Jag tycker det är lite lustigt med de som hävdar att otrohet alltid kommer fram, hoppades att någon sådan ville skriva i tråden och förklara hur det går till.

Att det inte kommer fram betyder väl inte att det är rättfärdigat eller hur menar du?
  • Anonym (feltolkat)
    Anonym (Maria) skrev 2022-09-04 13:37:27 följande:
    Hur kommer otrohet fram?

En del säger att otrohet alltid kommer fram.

1.  Så ni menar att det förekommer inte och har aldrig förekommit några äktenskap eller förhållanden där de tar med sig hemligheten i graven?

2.  Hur kommer otrohet fram?

Jag tror att väldigt få säger att otrohet alltid kommer fram utan säger oftast att otrohet alltid KAN komma fram vare sig man vill det eller ej. Det är snarare de som påstår att otrohet aldrig kommer fram bara för att man själv inte vill det som tolkar det som att folk påstår att det alltid kommer fram.

1) Nej det är inte det vi menar, det vi menar är att det finns precis lika många förhållanden där det kommit fram oavsett vad den som varit otrogen velat.

2) På många olika sätt och när som helst, det kan hända imorgon eller lång lång senare... finns tex många trådar där otroheten kommit fram många år senare. Poängen är som sagt snarare att man aldrig kan vara säker på att det aldrig kommer fram.
  • Anonym (feltolkat)
    Anonym (Maria) skrev 2022-09-06 10:23:29 följande:
    Genom åren har jag känt till flera otroheter, som aldrig kommit fram, åtminstone inte till partnern då. Och två som har det. Jag tycker det är lite lustigt med de som hävdar att otrohet alltid kommer fram, hoppades att någon sådan ville skriva i tråden och förklara hur det går till.

Att det inte kommer fram betyder väl inte att det är rättfärdigat eller hur menar du?
    Anledningen till att du inte får någon förklaring till hur det går till beror väl kanske på att få påstår att det alltid kommer fram utan det som sägs är snarare att otrohet alltid KAN komma fram vare sig man vill det eller ej?

Exakt hur det kommer fram finns väl tusentals exempel på, troligtvis lika många som det finns människor som blivit avslöjade?
  • Anonym (Bitter)
    Anonym (Maria) skrev 2022-09-06 10:23:29 följande:

Många trådar som startas här verkar ha som syfte att rättfärdiga något som trådstartaren egentligen inte tycker är rätt. Allt för att stilla TS eget samvete.

• Anonym (feltolkat)
    Spelar det någon större roll exakt på pricken hur många otroheter i världen som kommer fram och hur många som inte kommer fram. Det viktiga är väl att det alltid KAN komma fram och när det väl kommer fram så orsakar det väldigt mycket lidande och det är en risk man medvetet tar när man är otrogen?
Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?