• Anonym (Maria)

Hur kommer otrohet fram?

En del säger att otrohet alltid kommer fram.

1.  Så ni menar att det förekommer inte och har aldrig förekommit några äktenskap eller förhållanden där de tar med sig hemligheten i graven?

2.  Hur kommer otrohet fram?

• Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?
  • Anonym (M)
    Smecker skrev 2022-09-06 21:36:15 följande:
    Nej, och det finns inget 100% säkert sätt att avslöja det. Och när du svänger dig med odefinierade storheter som "en hel del" så gör du exakt det jag skrev i inlägget du citerade, kör med skrämselpropaganda. Hur mycket är "en hel del"? Hur många procent pratar vi om? Återigen, en stor majoritet av all otrohet blir inte avslöjad.
    Hur vet du det? Och hur mäter man det?

Du sitter ju bara och gissar. 
  • Smecker
    Anonym (feltolkat) skrev 2022-09-07 11:16:26 följande:
    Svänger sig med odefinierade storheter gör iof du med....

Vad betyder: "den absoluta majoriteten"?

Vad säger den där statistiken du hänvisar till?
    Återigen, kolla statistiken för hur många kvinnor och män som varit otrogna. Beroende på vilken man läser så hamnar man någonstans mellan 20-55%. Det ger att ungefär var femte till varannan person du möter på gatan någon gång har varit eller kommer vara otrogen. Sedan kan du kolla i din bekantskapskrets, hur många otroheter vet du om i den? Hur många relationer bryts upp på grund av otrohet? Är det konsistent med att 20-55% av människorna har varit eller kommer vara otrogna? Inte? Tänka sig.

Men för all del, fortsätt du med skrämselpropagandan.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (feltolkat) skrev 2022-09-07 12:27:01 följande:
    Ja absolut, oavsett hur ofta folk bli påkomna eller kommer undan med det så går det ju inte att förneka att de medvetet väljer att riskera sin relation och såra sin partner och familj.  De flesta intalar nog sig själva att det aldrig kommer komma fram, men det är något de aldrig kan garantera utan är mest önsketänkande. Och någonstans i kåtdimman är de nog ändå rätt medvetna om vilka risker de tar och vilka konsekvenser det kan få men väljer medvetet att ta den risken.
    Så är det absolut. Jag förstår bara inte hur det blir bättre av att hålla på och överdriva.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (feltolkat)
    Smecker skrev 2022-09-07 15:49:12 följande:
    Så är det absolut. Jag förstår bara inte hur det blir bättre av att hålla på och överdriva.
    Det gör inte jag heller, men man ska ju inte överdriva åt andra hållet heller. Ingen vill ju åka fast och alla tror ju att de kommer komma undan med det men bevisligen bli det ju inte alltid så, eller hur?

Dessutom tror jag det är väldigt få människor som tror och säger att otrohet alltid kommer fram, vet att det förekommer sånt men det som oftast sägs är att det alltid KAN komma fram vare sig man vill det eller ej. Och såna kommentarer läggs oxå oftast som svar på påståenden om att man är tvärsäker på att det aldrig kommer komma fram.
  • Anonym (feltolkat)
    Smecker skrev 2022-09-07 15:47:44 följande:
    Återigen, kolla statistiken för hur många kvinnor och män som varit otrogna. Beroende på vilken man läser så hamnar man någonstans mellan 20-55%. Det ger att ungefär var femte till varannan person du möter på gatan någon gång har varit eller kommer vara otrogen. Sedan kan du kolla i din bekantskapskrets, hur många otroheter vet du om i den? Hur många relationer bryts upp på grund av otrohet? Är det konsistent med att 20-55% av människorna har varit eller kommer vara otrogna? Inte? Tänka sig.

Men för all del, fortsätt du med skrämselpropagandan.
    Fast den statistiken säger ju bara att många människor är otrogna, det säger ju ingenting om om de kom undan med det eller ej.

I min umgängeskrets är det flera som skilt sig pga otrohet och jag har väldigt svårt att tro att den som var otrogen ville åka fast så bevisligen kommer det fram rätt ofta ändå vare sig man vill det eller ej.

Väldigt många relationer bryts upp varje år, Sverige är trotts allt ett av länderna i världen där man skiljer sig mest. Av vilken anledning man skiljer sig framgår inte riktig av den statistiken. Men samtidigt är det ju inte alla som skiljer sig efter en otrohet, ganska många försöker lappa ihop relationen, speciellt om det finns barn med i bilden så det finns kanske inte en solklar korrelation mellan skilsmässor och avslöjad otrohet..
  • Anonym (En som avslöjat otrohet)

Jag kan bara säga att jag själv har avslöjat otrohet två gånger... utan att vara nån speciell hejare på det. 

Med hjälp av magkänsla, som skapade geniun misstanke och lite välriktat snokande gick det förvånansvärt lätt att avslöja. I dagens uppkopplade samhälle är det så många fler potentiella ställen information kan läcka. Och de flesta som är otrogna tänker inte på precis allt. Man glömmer nån detalj, lämnar ett spår som är lite för lätt att hitta om man verkligen vill. 

Sen kommer nästa  problem... att tala med den otrogna, och bli tvungen berätta att man snokat i nån av deras elektroniska prylar. Dator, mobil, surfplatta eller liknande. Det kommer med sina egna problem... inte heller kul. 

• Anonym (Kaninkokerska)
    Anonym (En som avslöjat otrohet) skrev 2023-02-15 13:37:14 följande:

Jag kan bara säga att jag själv har avslöjat otrohet två gånger... utan att vara nån speciell hejare på det. 

Med hjälp av magkänsla, som skapade geniun misstanke och lite välriktat snokande gick det förvånansvärt lätt att avslöja. I dagens uppkopplade samhälle är det så många fler potentiella ställen information kan läcka. Och de flesta som är otrogna tänker inte på precis allt. Man glömmer nån detalj, lämnar ett spår som är lite för lätt att hitta om man verkligen vill. 

Sen kommer nästa  problem... att tala med den otrogna, och bli tvungen berätta att man snokat i nån av deras elektroniska prylar. Dator, mobil, surfplatta eller liknande. Det kommer med sina egna problem... inte heller kul. 

Sen är det ju strängt taget så att du om du snokat i personens dator gjort dig skyldig till olaga dataintrång som är straffbart.
  • Anonym (En som avslöjat otrohet)
    Anonym (Kaninkokerska) skrev 2023-02-15 13:44:52 följande:
    Sen är det ju strängt taget så att du om du snokat i personens dator gjort dig skyldig till olaga dataintrång som är straffbart.
    Ja, visst är det så. Det är just de problemen jag syftar på. Men försök att låta den insikten hindra en när man har en allvarlig misstanke om att ens partner är otrogen och det känns som världen omkring dig rämnar, och att snoka i en dator eller så är enda sättet du kan få reda på om det stämmer. Det är inte en kamp mellan förnuft och oro som många lyckas vinna, kan jag säga... 

Nästan lika få som aldrig nånsin kör över hastighetsbegränsningen eller begår någon annan trafikförseelse.

Det må vara olagligt, men i mångas ögon mindre omoraliskt än otrohet och lögner.  Det tror i alla fall jag. 

Så... har man varit otrogen och lämnat några som helst digitala spår går man aldrig helt säker från upptäckt. Även om det är olagligt att snoka.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (En som avslöjat otrohet) skrev 2023-02-15 13:52:12 följande:
    Ja, visst är det så. Det är just de problemen jag syftar på. Men försök att låta den insikten hindra en när man har en allvarlig misstanke om att ens partner är otrogen och det känns som världen omkring dig rämnar, och att snoka i en dator eller så är enda sättet du kan få reda på om det stämmer. Det är inte en kamp mellan förnuft och oro som många lyckas vinna, kan jag säga... 

Nästan lika få som aldrig nånsin kör över hastighetsbegränsningen eller begår någon annan trafikförseelse.

Det må vara olagligt, men i mångas ögon mindre omoraliskt än otrohet och lögner.  Det tror i alla fall jag. 

Så... har man varit otrogen och lämnat några som helst digitala spår går man aldrig helt säker från upptäckt. Även om det är olagligt att snoka.
    Men om världen rämnar så kan man göra slut, och om tilliten till ens partner är så dålig så är det det enda raka istället för att gå bakom ryggen. Man behöver faktiskt inte bevis för att få lov att avsluta.
  • Anonym (Svår matematik)

Det är svårt att föra statistik på något som aldrig kommer fram. Därför blir det svårt att veta hur vanligt det är. 

Otrohet som kommer fram hörs ju av omgivningen kring de drabbade. 
    Även de som det kommer fram efter döden med okända barn, så kommer det ändå fram, även om inte under den otrogne vid liv. 

Därför kan det upplevas vanligare att det kommer fram, än omvänt. 

För de som inte kommer fram, kommer ju inte fram av anledning. 

Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?