Anonym (Jodu) skrev 2022-09-11 11:50:46 följande:
Om ts inte kan respektera att flickvännenens tankar är annorlunda mot honom så är det ju bara för ts att fortsätta med sitt liv utan sin flickvän.
Det finns många killarsom tänker som henne och mångamän som han. Dessa två passar inte alls.
Personligen så tycker jag definitivt Ts gaslightar flickvännen för att få som han vill och förminska henne genom att säga att det är fel på henne. Han kan inte ta in att detta gör henne ledsen och skyller allt på henne fastän det är tydligt att han valt redan.Han väljer porr och ex och hon borde välja bort honom. Hon förtjänar bättre, en man som kan förstå och välja henne.
Eller så är TS sådan att han finner det rimligt att kunna välja sin flickvän att ha en intim kärleksrelation med, samtidigt som han har en vänskapsrelation till sitt ex. Att ha självsex, porr eller ej, är ju inte synonymt med att deras gemensamma sexliv skulle bli torftigt och dött. För någon där detta aldrig varit ett problem, och är en naturlig del av livet kan det såklart tyckas jätte märkligt när den stöter ihop med en som har en helt annan uppfattning. Varenda en av oss har garanterat tyckt vår partner reagerat orimligt inom något, och där en höna skapas av en fjäder. Utan att det handlar om att man sysslar med förminskning eller gaslightar.
Men TS behöver jobba på sin egen kommunikations förmåga, och öva på att förstå andras synvinkel. Hans flickvän behöver jobba på sin egen självkänsla, och även hon öva på att förstå andras synvinkel.
Min sambo är vän med sitt ex, tittar på porr ibland. Det är liksom inget problem, och han har fortsatt välja mig att ha en kärleksrelation med. 10 år nu tror jag vi är inne på. Själv är jag inte vän med något ex, men jag skulle gissa att mycket av det har att göra med att det inte varit gemensamma beslut. Jag har avslutat, när där då funnits kvar känslor ifrån deras håll. Då går det ju inte, och skulle bara bli konstigt och obekvämt.