• Tom Araya

Nyans (partiet)

Partiet Nyans går framåt i valet 2022.

Vad är det för parti?

Vad står de för?

Vad säger de?

Är en framgång för ett sådant parti något positivt eller negativt för Sverige?

start - PARTIET NYANS

Mikail Yüksel ? Wikipedia

Partiet Nyans är valets stora skräll | GP

Därför bör vi alla oroas av partiet Nyans (expressen.se)

Dags att granska partiet Nyans ? Dagen

Väktare tillkallades till vallokal ? partiet Nyans kom för nära väljare (nyheter24.se)

• Svar på tråden Nyans (partiet)
  • Flash Gordon
    Anonym (hjärnceller?) skrev 2022-09-25 13:18:34 följande:
    Så en socialdemokrat har inte rätt att uttala sin rädsla över ett islamistiskt parti i kommunfullmäktige?

Är det endast förbehållet SD?
    Det enda han är rädd för är att S förlorar makten på grund av Nyans framgångar.

Hans parti har ju för tusan en gång i tiden skrivit ett samarbetsavtal med islamistiska grupper där sossarna lovar politik makt till dessa islamister mot att de i sin tur ser till att muslimer i förorterna röstar på S.

Han är inte rädd för islamister i kommunfullmäktige. Åtminstone inte så länge de har rätt partifärg. 
    Blå och gul
  • Anonym (hjärnceller?)
    Gullvivor skrev 2022-09-21 10:29:21 följande:
    Vilken jämförelse, inte har jag väl skrivit att jag är orolig över att muslimer ska bli mördade? Det handlar om att kunna få utöva religionen ifred och vilken politik de etablerade partierna för. Varför skulle jag ens rösta på ett annat parti vars politik jag inte står för och som jag tycker har en skev syn på min religion? Inte tar upp de frågor jag anser är viktiga?  

Sedan att du ställer frågan om hur folk skulle reagera på ett parti med islamister och kriminella är ganska intressant. För det första är de inte islamister, för det andra ger partiet en andra chans även till dem som tidigare begått brott och det verkar ju fungera för SD idag (som har många kriminella) så varför skulle det vara annorlunda för Partiet Nyans? De skulle dessutom inte "smutsa ner" någon, man måste inte rösta på partiet och ett politiskt parti är inte ansiktet utåt för varenda muslim i landet och det borde även "moderata" muslimer (vad det nu betyder) veta.

Att dessutom uppfostra sina barn som muslimer anser du vara värre än att uppfostra dem till ateister, varför då? Jag tycker snarare det sistnämnda är dåligt, att inte ens ge dem en chans. Och du förstår väl att även barn senare i vuxen ålder kan sluta praktisera en religion de inte tror på? Man är inte på något sätt fast bara för att man sedan födseln uppfostrats till detta.
    Så du tycker likt mig att muslimer ska kunna lämna religionen om de vill? Isf tycker jag att du ska sprida din åsikt i den muslimska gemenskapen. Ju fler ni är desto mer kraft har ni att förändra det helvete som uppstår för den som vill lämna. För jag gissar att få skulle lyssna om jag som svensk kommer och försöker få er att acceptera de som vill lämna, eller iaf inte bruka våld mot eller döda de som vill lämna religion. De skulle bara dra rasistkortet direkt.

Finns ju gott om kvinnor som konverterat till islam och gift sig med en islamistisk man (ja, islamistisk, de som konverterar brukar vara bland de värsta i att följa religionen och moralisera över andra, både andra muslimer, kristna och ateister som inte gör "rätt" och väljer därför, eller blir kär i en extremist/islamist).
    Anser man att det går att konvertera till islam så måste man ju anse att det även går att lämna islam på ett säkert sätt. Om man är ute efter den "rätta tron" och att vilja människor väl och inte bara är ute efter makt.
    För jag vet att islam som religion inte är mycket för att tvinga den som inte vill ha det som islam erbjuder. Så då måste det vara fel på en del av folket som praktiserar islam, de som tycker att en avfälling bör hotas, misshandlas eller dödas.
    Det är därför viktigt att imamer går ut med att det är okej att lämna religionen. Att sprida budskapet att de som försöker hindra andra eller döda dem som lämnar islam är de som felar.
    För hur var det nu, visst är det helt rätt att lämna religionen? Eller är det bara i dina ögon det är okej, men att de flesta praktiserande muslimer inte håller med?

Att lämna islam är oftast svårare än att lämna ett kriminellt gäng. Som du vet så anser ni att man föds som muslim och dör som muslim. Att lämna islam är förenat med livsfara. Många muslimer blir helt galet rabiata om de har en son eller dotter, systerson eller brorsdotter som vill lämna religionen för ateism eller annan religion. Det kan du väl inte förneka? Även om du inte skulle vilja döda dina barn om de lämnar religionen så förespråkar sharialagarna det, sharialagar som du inte har något emot.
    Det är ett enormt problem håller du väl med om?

www.dn.se/nyheter/sverige/hot-om-doden-skrammer-ex-muslimer-fran-att-lamna-islam/

www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/stora-risker-for-de-som-lamnar-islam
  • Anonym (hjärnceller?)
    Grey Man skrev 2022-09-21 08:04:36 följande:
    Om du inte tyckte det räckte med att rösta på MP för att rasera vårt fina samhälle så lägg din röst på Nyans. Bara i Sverige! 
    Nej, verkligen inte bara i Sverige. De som säger så (verkar vara ett favorituttryck bland vissa att hävda att dåliga saker bara händer i Sverige) verkar inte ha allt för stor kunskap om sjuka saker som händer i andra länder.

Ta Iran, där kan du bara rösta på kandidater utsedda av ayatollorna, men den ena verkar lite bättre än den andre, men fortfarande är de utsedda av samma styrande, ayatollorna.
    I många länder får folket inte rösta alls. 

Demokrati måste väl i alla avseenden vara bättre?

Om jag missförstått dig på något sätt kan du välja att närmare förklara vad du menar.
  • Anonym (hjärnceller?)
    Flash Gordon skrev 2022-09-25 13:41:50 följande:
    Det enda han är rädd för är att S förlorar makten på grund av Nyans framgångar.

Hans parti har ju för tusan en gång i tiden skrivit ett samarbetsavtal med islamistiska grupper där sossarna lovar politik makt till dessa islamister mot att de i sin tur ser till att muslimer i förorterna röstar på S.

Han är inte rädd för islamister i kommunfullmäktige. Åtminstone inte så länge de har rätt partifärg. 
    Har du någon källa till att socialdemokraterna en gång skrivit på ett avtal med extremistiska, muslimska grupper? Helst en källa som inte SD står bakom.

Även om så vore sanning så gäller det knappast alla socialdemokrater. Om något sådant avtal någonsin har skrivits under så har det nog gjorts i största tysthet. De flesta sossar har nog inte varit med och beslutat om det.

Däremot vet jag att en ung socialdemokrat (med svenskt ursprung om det nu spelar någon roll) från Malmö i förra valrörelsen blev förbjuden att prata om hedersproblematik publikt, vilket hon likt många av oss såg som ett enormt problem, eftersom det kunde reta upp extremistiska muslimer. Sjukt är bara förnamnet! Men då tänkte iaf jag att det var ungdomsförbundet (SUS? Eller vad heter dem?) i Malmö som hade kraftiga problem.
  • Gullvivor
    Anonym (hjärnceller?) skrev 2022-09-25 13:59:55 följande:
    Så du tycker likt mig att muslimer ska kunna lämna religionen om de vill? Isf tycker jag att du ska sprida din åsikt i den muslimska gemenskapen. Ju fler ni är desto mer kraft har ni att förändra det helvete som uppstår för den som vill lämna. För jag gissar att få skulle lyssna om jag som svensk kommer och försöker få er att acceptera de som vill lämna, eller iaf inte bruka våld mot eller döda de som vill lämna religion. De skulle bara dra rasistkortet direkt.

Finns ju gott om kvinnor som konverterat till islam och gift sig med en islamistisk man (ja, islamistisk, de som konverterar brukar vara bland de värsta i att följa religionen och moralisera över andra, både andra muslimer, kristna och ateister som inte gör "rätt" och väljer därför, eller blir kär i en extremist/islamist).
    Anser man att det går att konvertera till islam så måste man ju anse att det även går att lämna islam på ett säkert sätt. Om man är ute efter den "rätta tron" och att vilja människor väl och inte bara är ute efter makt.
    För jag vet att islam som religion inte är mycket för att tvinga den som inte vill ha det som islam erbjuder. Så då måste det vara fel på en del av folket som praktiserar islam, de som tycker att en avfälling bör hotas, misshandlas eller dödas.
    Det är därför viktigt att imamer går ut med att det är okej att lämna religionen. Att sprida budskapet att de som försöker hindra andra eller döda dem som lämnar islam är de som felar.
    För hur var det nu, visst är det helt rätt att lämna religionen? Eller är det bara i dina ögon det är okej, men att de flesta praktiserande muslimer inte håller med?

Att lämna islam är oftast svårare än att lämna ett kriminellt gäng. Som du vet så anser ni att man föds som muslim och dör som muslim. Att lämna islam är förenat med livsfara. Många muslimer blir helt galet rabiata om de har en son eller dotter, systerson eller brorsdotter som vill lämna religionen för ateism eller annan religion. Det kan du väl inte förneka? Även om du inte skulle vilja döda dina barn om de lämnar religionen så förespråkar sharialagarna det, sharialagar som du inte har något emot.
    Det är ett enormt problem håller du väl med om?

www.dn.se/nyheter/sverige/hot-om-doden-skrammer-ex-muslimer-fran-att-lamna-islam/

www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/stora-risker-for-de-som-lamnar-islam
    Muslimer ska kunna lämna Islam i de länder där detta inte är brottsligt, då man inte får ta lagen i egna händer. Inte att det är okej ur Islams synvinkel, utan att det inte innebär några konsekvenser.
    I länder där det råder sharialagar så blir det såklart straffbart och det är ju ingenting konstigt. Islam ska inte tvingas på icke-muslimer (på så sätt att de måste "tro" på religionen) men har man haft ett "avtal" med Gud som konvertit eller som född muslim så gäller det alltid.
  • Anonym (X)
    Gullvivor skrev 2022-09-25 13:01:48 följande:
    Han är förfärad för att S förlorat många röster till PN, så ja, det säger en del att detta kommer från en socialdemokrat.
    Eller för islamism. Som han säger.

Säger du att han ljuger?
  • Anonym (AIOAR)
    Gullvivor skrev 2022-09-25 15:02:38 följande:
    I länder där det råder sharialagar så blir det såklart straffbart och det är ju ingenting konstigt.
    Jo, det är såväl konstigt som groteskt, saknar du totalt sinne för etik? 
  • Anonym (hjärnceller?)
    TechSpawn skrev 2022-09-25 18:23:24 följande:
    Kul o höra dom gnälla. Var ju dom som ville ha dom här!

Deras lilla röstboskap.. Allt går o köpa för pengar.. 
    Så du menar att sossarna inte mutade muslimska förbund tillräckligt mycket denna valrörelse eftersom du lägger till att "allt går att köpa för pengar", vilket förvisso är sant, men inte i det vi diskuterar.
    Jag har iaf inte fått betalt för att inte rösta högerut.. 
Svar på tråden Nyans (partiet)