Gullvivor skrev 2022-09-18 23:21:48 följande:
Vad är det ni vill veta? Om jag skulle mörda mina barn ifall de syndar? Nej, det skulle jag inte och jag tycker svaret är självklart.
Jag tänker alltid på hur jag formulerar mig och anser inte att jag varit respektlös eller liknande mot andra här. Att försvara omskärelse som idag är tillåtet och något de flesta partier i riksdagen står bakom är inget respektlöst. Känner man sig triggad så får man undvika sådana diskussioner.
Varför är det så självklart att du inte skulle mörda dina barn om de vill lämna religionen när du säger att du är för sharialagar, och sharialagarna kräver död av den som lämnar religionen?
Det är dubbelstandards. Du är för lagarna. Men tänker inte följa dem om det gäller dina egna barn?
Blir du upprörd när du hör eller läser om unga flickor som gifts bort mot sin vilja? Om kvinnor som fängslas för att de blivit våldtagna (deras eget fel tydligen, de har kanske varit för snälla vilket tolkats som en invit till sex..)
Sådant kan få mig att börja gråta nästan, men du tycker att det är ett fullt normalt tillvägagångssätt?
Blir faktiskt chockad.
Känner som sagt en del muslimer. Tyvärr inga praktiserande, av den enkla anledningen att de har fördomar emot mig och inte vill umgås med en svensk, icke religiös homosexuell. Så kommer du och anklagar mig för att ha fördomar?!
Kände däremot inte till att det finns muslimer som stödjer sharialagar men som ändå inte kallar sig extremister. Det är upprörande och blir riktigt illa till mods för de stackars offer som plågas och mördas i religionens namn.
Är det konstigt att man blir fördomsfull gentemot folk som försvarar mord, barnäktenskap, ojämställdhet och tortyr?