Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
Tror hel del kvinnor skulle bli kränka om någon man hade sagt att feminism är avtändande
med den inställningen förjänar man ingen empati
Jag är lång, självsäker, har humor och är gift.
Frågor på det?
Och jag står fast vid att det är samma fast det kan manifestera sig på olika sätt.
Alla vinner väl på om BÅDE pojkar och flickor satsar på sina studier och lyckas i livet? Båda min pojkar kom hem från skolan (olika skolor) och undrade varför manligt är fel och kvinnligt rätt? Det säger mig att något gått snett i undervisningen. Samhället feminiseras men var skall då männen ta vägen?
Jag håller med dig men vill tillägga en sak jag läste.
I vårt samhälle omges alla unga pojkar av kvinnor.
Faktum är att den vakna tiden omges pojkar av kvinnor de flesta av dygnets vakna timmar.
Dagisfröknar, lågstadiet- till högstadiet av mestadels kvinnor.
Där marineras pojkar av hur "snälla pojkar" beter sig/skall bete sig ur en medelålders kvinnas perspektiv.
De som inte har en positiv manlig förebild i sin närhet (kan vara pappa, farbror, idrottsledare eller dylikt) anammar denna bild, försöker vara "duktiga".
Sedan under puberteten blir det ett ganska bryskt uppvaknande; flickor dras inte alls till den "snälla" osäkra pojken utan attraheras av de som uppvisar mer "manliga" sidor, Det blir ett spinn i dålig självkänsla då ännu snällare beteende "straffas".
Många av de manliga egenskaper som populära pojkar har är just sådana som kvinnorna under uppväxten har avfärdat som "dåliga". Det är förvirrande.
Dessa män upplever att de har blivit svikna och hatet blir mer förståeligt.
Du gör samma misstag som allt för många gör.
När man pratar Kvinnliga egenskaper så är det mjuka, inkluderande och goda.
Manliga egenskaper ja då är det våld, "gå-påiga" egenskaper och andra negativa saker.
Jag pratar goda manliga egenskaper... Det som utmärker en god man och som kvinnor tycker är attraktivt.
En så enkel sak som Händighet? Vem skruvar ihop flest IKEA-möbler (om vi talar ur ett könsstereotypt perspektiv) Snickra och renovera hus? Kvinnor gör det också men jag kan lova att det är fler män.
Styrka? Trygghet? En man utan dessa egenskaper är inte lika attraktiv för kvinnor. Personligen tycker jag att dessa egenskaper också är attraktiva hos kvinnor.
Hur förvärvar vi dessa egenskaper?
Bland annat genom lek. Man har gjort undersökningar på hur barn leker, flickor leker på ett sätt, ofta i par.
Pojkar leker i grupp och ofta betydligt våldsammare lekar.
Men man missar vad lekarna utmynnar i.
Ett exempel: När pojkar leker "krig" så är det för samarbete, hierarkier och så vidare. Inte för att "döda". Det tolkas tyvärr oftast bokstavligt och redan på 70-talet var vi uttryckligen förbjudna att leka krig på mitt fritids. Pojklekar förbjuds. Fingerfärg, leka "snälla lekar" uppmuntras.
Tittar på traditionella idrotter ur könsperspektiv så dras fler pojkar till fotboll och ishockey. Lagsporter
Ridning: 92% flickor.
Naturligtvis är "Goda egenskaper" tillgängliga oavsett vilket kön man har.
Det viktiga i mitt resonemang är hur vi får egenskaperna redan i barndomen och det är där de positiva manliga förebilderna är så viktiga.
Undersökning från Mötesplatsen... jaja, mer som kuriosa men se om ni inte håller med.