Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:36:45 följande:
    En orsak till bitterheten kan bero på att istället för empati så kan olika personer säga det är avtändande.
    Tror hel del kvinnor skulle bli kränka om någon man hade sagt att feminism är avtändande 
    är det inte du som tycker att kvinnor ska genmanipuleras så de vilja ligga med dej?
    med den inställningen förjänar man ingen empati
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 16:52:48 följande:

Jag är lång, självsäker, har humor och är gift.

Frågor på det? 

fråga
    Hur tänkte du att du ska få folk att tro att du är gift när du använder ditt vanliga "incel nick"?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-28 07:50:22 följande:
    Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
    Också sett det. Det är säkrast för mannen att han gör henne nöjd. Och det gör han genom att gå på tå för henne. Hon styr upp det mesta i hemmet, hur det ska se ut. Mannens upgift är att se till att bilen funkar.
    Mannens uppgift är att inte ge kvinnan med kontrollbehov tolkningsföreträde, en man kan bestämma lite själv hur man ska saker i hemmet. Alternativet är att kvinnan får göra det själv och då blir hon aldrig nöjd.

• ClumsySmurf
    Anonym (Om) skrev 2022-11-01 09:44:59 följande: #232
    ClumsySmurf skrev 2022-11-01 09:40:56 följande:
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:36:45 följande:
    En orsak till bitterheten kan bero på att istället för empati så kan olika personer säga det är avtändande.
    Tror hel del kvinnor skulle bli kränka om någon man hade sagt att feminism är avtändande 
    är det inte du som tycker att kvinnor ska genmanipuleras så de vilja ligga med dej?
    med den inställningen förjänar man ingen empati
      Vilken empati har du att ge annars?
    Det ska inte vara orättvist och inget samhälls problem när någon man blir utan sexpartner.
    Dessutom kan det kallas rättighet till sex när man klagar eller rätt till kvinnors kroppar när man tycker kvinnor ska vara på något sätt. 
    jag har ingen empati för såna som dej
  • ClumsySmurf
    Anonym (,) skrev 2022-11-01 12:33:43 följande: #258
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-01 11:17:34 följande:

Och jag står fast vid att det är samma fast det kan manifestera sig på olika sätt.

Alla vinner väl på om BÅDE pojkar och flickor satsar på sina studier och lyckas i livet? Båda min pojkar kom hem från skolan (olika skolor) och undrade varför manligt är fel och kvinnligt rätt? Det säger mig att något gått snett i undervisningen. Samhället feminiseras men var skall då männen ta vägen?

Definitivt vinner alla på det. Det är ju det ideala.

Det stora problemet enligt mig, som själva undervisningen inte kan råda bot på, är normerna hos pojkar där den som pluggar är töntig. Hur ändrar vi på det? Det hjälper inte om vi återgår till mindre flummig undervisning (vilket både pojkar och flickor vinner på) om inte dessa normer ändras. 

Sen mognar pojkar senare, kanske borde de ha skolstart ett år senare. 

Vad är det som dina pojkar fått höra är fel med att vara man?

"Det stora problemet enligt mig, som själva undervisningen inte kan råda bot på, är normerna hos pojkar där den som pluggar är töntig"
    Det kan inte vara så att det är symtom på att skolan är bättre anpassad för tjejer?

"Sen mognar pojkar senare, kanske borde de ha skolstart ett år senare. "
    Att det skulle gå (ännu) sämre för de som ligger efter i mognad var förutsägbart när de ändrade så det skulle bli mer självständigt arbete.

Det största problemet verkar vara inkompetens hos de som bestämmer hur det ska vara
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cyan) skrev 2022-11-02 15:37:08 följande: #293
    Aurora Borrealis skrev 2022-11-02 13:39:48 följande:
    Det håller jag inte med om. Incelsarnas psykiska problematik tror jag började väldigt tidigt, kanske i spädbarnsåren men framför allt redan i anknytningsperioden. Jag tror deras syn på kvinnor beror på något som har med deras mor att göra. Kanske svår misshandel av modern under uppväxten eller att de bevittnat liknande.

Tror kvinnohatet började tidigare än när de blev känsmogna i puberteten, men att kvinnohatet blommade ut i samband med utvecklandet av deras sexualitet. Kan också vara pga att kanske blivit sexuellt utnyttjade eller att något gjort dem skadade av porrens värld tidigt.

Har m a o mycket, mycket lite att göra med "hur kvinnor är" och "vad kvinnor vill" som inscelen möter i vuxen ålder. Skadan är redan skedd mycket tidigare och utloppet för det sker när inscelen är vuxen. Det är min uppfattning.

Det finns vetenskapliga böcker om ämnet inscels som bygger på forskning. Varför inscels blir mördare t ex tar böckerna upp. Man har studerat dessa.

Att lägga skulden utanför sig själv är vanligt bland psykopater. Att inte se att orsaken till sin egen ilska existerar inom sig själv, utan att tro att "orsaken till min ilska är någon utanför mig själv och därför mördar jag personen så att jag slutar vara arg" är vanligt tänk hos både psykopater och inscels, att lägga känslorna utanför sig själv helt enkelt. Som du gör här när du skriver "Orsaken till inscels hat är att kvinnorna önskar sig fördelar". 

Det är att lägga sina känslor utanför sig själv på någon annan människa i stället för att förstå att känslorna skapas inom sig själv och därmed också kan bearbetas inom sig själv. Det där att lägga känslorna utanför sig själv på något eller någon annan utan att förstå att ens egna känslor skapas och således också löses inom en själv, driver beteendet hos både inscels och psykopater.

Jag håller med dig men vill tillägga en sak jag läste.
    I vårt samhälle omges alla unga pojkar av kvinnor.

Faktum är att den vakna tiden omges pojkar av kvinnor de flesta av dygnets vakna timmar.

Dagisfröknar, lågstadiet- till högstadiet av mestadels kvinnor.

Där marineras pojkar av hur "snälla pojkar" beter sig/skall bete sig ur en medelålders kvinnas perspektiv.

De som inte har en positiv manlig förebild i sin närhet (kan vara pappa, farbror, idrottsledare eller dylikt) anammar denna bild, försöker vara "duktiga".

Sedan under puberteten blir det ett ganska bryskt uppvaknande; flickor dras inte alls till den "snälla" osäkra pojken utan attraheras av de som uppvisar mer "manliga" sidor, Det blir ett spinn i dålig självkänsla då ännu snällare beteende "straffas".

Många av de manliga egenskaper som populära pojkar har är just sådana som kvinnorna under uppväxten har avfärdat som "dåliga". Det är förvirrande.

Dessa män upplever att de har blivit svikna och hatet blir mer förståeligt.

"Pojkar lär sej att de ska vara "duktiga" och "snälla" men flickor dras inte till den snälla" osäkra pojken. "

Är inte så lätt att veta vad du menar med orden inom citationstecken men det är ungefär så de "snälla" männen ser på det, de anser att osäker, konflikträdd osv är att vara snäll men det är att ljuga för sej själv.

"Dessa män upplever att de har blivit svikna och hatet blir mer förståeligt."
    De känner sej svikna om inte det blir på deras villkor till deras fördel, de hade knappast varit änglar om de lyckats bättre med relationer, det kanske är lika bra att de misslyckas helt med dem tills de blivit mer vuxna mentalt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cyan) skrev 2022-11-02 17:14:41 följande: #300
    Aurora Borrealis skrev 2022-11-02 16:21:49 följande:
    Jag håller med om att pojkar omges av kvinnor under uppväxten - det känner jag igen och har läst.

Att kvinnor inte väljer snälla, vänliga, omtänksamma män känner jag inte igen. De män som är gifta i lyckliga välfungerande förhållanden och äktenskap är män som är som Kung Carl Gustav.

De elaka männen är singlar i all oändlighet, av någon anledning. Får inte till något sunt, lyckligt, välfungerande lång relation av någon anledning. 

De män som är bad guys har man gjort studier på. De som sitter i fängelse t ex. De kvinnor som dras till dessa fångar är en väldigt liten minioritet och är inte representativa för vanliga kvinnor och sunda kvinnors val av partners. Leif G W Persson var den senaste jag hörde uttala detta, att det inte stämmer att kvinnor som grupp väljer bad guys och kåkfarare.

Du gör samma misstag som allt för många gör.
    När man pratar Kvinnliga egenskaper så är det mjuka, inkluderande och goda.
    Manliga egenskaper ja då är det våld, "gå-påiga" egenskaper och andra negativa saker. 

Jag pratar goda manliga egenskaper... Det som utmärker en god man och som kvinnor tycker är attraktivt.

En så enkel sak som Händighet? Vem skruvar ihop flest IKEA-möbler (om vi talar ur ett könsstereotypt perspektiv) Snickra och renovera hus? Kvinnor gör det också men jag kan lova att det är fler män.

Styrka? Trygghet? En man utan dessa egenskaper är inte lika attraktiv för kvinnor. Personligen tycker jag att dessa egenskaper också är attraktiva hos kvinnor.

Hur förvärvar vi dessa egenskaper?

Bland annat genom lek. Man har gjort undersökningar på hur barn leker, flickor leker på ett sätt, ofta i par.

Pojkar leker i grupp och ofta betydligt våldsammare lekar.
    Men man missar vad lekarna utmynnar i. 

Ett exempel: När pojkar leker "krig" så är det för samarbete, hierarkier och så vidare. Inte för att "döda". Det tolkas tyvärr oftast bokstavligt och redan på 70-talet var vi uttryckligen förbjudna att leka krig på mitt fritids. Pojklekar förbjuds. Fingerfärg, leka "snälla lekar" uppmuntras.

Tittar på traditionella idrotter ur könsperspektiv så dras fler pojkar till fotboll och ishockey. Lagsporter
    Ridning: 92% flickor.

Naturligtvis är "Goda egenskaper" tillgängliga oavsett vilket kön man har.
    Det viktiga i mitt resonemang är hur vi får egenskaperna redan i barndomen och det är där de positiva manliga förebilderna är så viktiga.

Undersökning från Mötesplatsen... jaja, mer som kuriosa men se om ni inte håller med.

"Pojklekar förbjuds. Fingerfärg, leka "snälla lekar" uppmuntras."

Ännu värre blir det när genus"vetare" med låtsas kompetens som t.e.x den svårt inkompetenta Fredrik Zimmerman
    ,vill ha skojbråks poliser för att bekämpa maskulinitetsnormer.
    www.lararen.se/nyheter/likvardighet/lat-pojkar-vara-pojkar
  • ClumsySmurf
    Anonym (Om) skrev 2022-11-02 20:55:25 följande: #307
    ClumsySmurf skrev 2022-11-02 20:50:04 följande:
    jag har ingen empati för såna som dej
    Och hur ska man få empati från dig utan att man lyckas få sex först? 
    Du är fullt medveten om varför du inte förtjänar någon empati.
  • ClumsySmurf
    Aurora Borrealis skrev 2022-11-03 10:24:33 följande: #322
    ClumsySmurf skrev 2022-11-02 21:46:43 följande:

Ännu värre blir det när genus"vetare" med låtsas kompetens som t.e.x den svårt inkompetenta Fredrik Zimmerman
    Ok. Jag har inte märkt att kvinnor som omhändertar pojkar i uppväxten motverkar pojkarna att vara händiga, få god självkänsla, bli trygga i sig själva, bli arbetsamma, i god fysisk form. Var kommer källan du har att egenskaperna i din lista och de du tar upp motverkas i småpojkar?

Man kan lära sig sammarbete och hieraki på andra sätt än att leka krig. Krigslekar är inte uppskattat av några vuxna eller äldre eftersom leken är för högljudd och det finns vuxna som varit med om krig som kan bli triggade. Barnen får inte störa omgivningen med gap och skrik och tjutande leksaker och gapiga ljud. Om farfar och farmor passar barnen måste barnen följa reglerna där och inte leka högljutt krig med en massa spring som river ner möblerna. Lite anpassning till omgivningen måste de lära sig. Farfar har dessutom kanske varit med om krig och tycker det är jobbigt när krig leks i hans hem?

Det finns när de blir äldre både paintball, laserdoom och lumpen som de kan göra om de vill leka krig där de inte stör omgivningen och inget av det har jag uppfattat motarbetas av kvinnor som grupp. De kan ju också leka fäktning med ballongsvärd t ex. när de får lov av omgivningen. Det viktigaste ett barn kan lära sig är empati. Bara för att krigslekar inte tillåts av omgivningen för omgivningen vill inte störas, så betyder det inte att det är skadligt eller dåligt att inte leka krig utan de måste lära sig att tänka på sin omgivning också för att förstå att jorden inte enbart kretsar kring dem.
    Inte ens en sexåring går på låtsas argumentet att utelekar orsakar spring som river ner möblerna och låter för mycket. Ballongsvärd kan du leka med själv.

"Bara för att krigslekar inte tillåts av omgivningen för omgivningen vill inte störas, så betyder det inte att det är skadligt eller dåligt att inte leka krig utan de måste lära sig att tänka på sin omgivning också"

Antagligen inte mer skadligt än att förbjuda lekarna du lekte som barn.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cyan) skrev 2022-11-03 07:08:06 följande: #314
    ClumsySmurf skrev 2022-11-02 21:46:43 följande:

Bra inlägg av Linda N!
    Fredrik Z är en "snäll pojke" som belönats ända in i Genussekretariatet.
    Han tror säkert på det han gör men just denna onyanserade bild på manligt/kvinnligt är det som jag tror skapar den perfekta grogrunden för att odla fram fler Incels, något vi alla har glädje av! (det sista var ironiskt)

tja, om man vill ha titeln "expert" men har inte lust att lägga ner den tid som normalt krävs så har ju feministerna hittat på en pseudovetenskaplig disciplin som går snabbt att lära och man får guldstjärna av feministerna när man problematiserar pojkar.

vad jag hånat Fredriks låtsas forskning men han verkar ha ändrat sej så nu tror han inte längre på sin forskning och sina böcker, antar att han tycker att man ska köpa de nya böckerna

skolvarlden.se/artiklar/forskaren-tvarvander-om-pojkars-skolmisslyckanden
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?