• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:36:45 följande:
    En orsak till bitterheten kan bero på att istället för empati så kan olika personer säga det är avtändande.
    Tror hel del kvinnor skulle bli kränka om någon man hade sagt att feminism är avtändande 
    är det inte du som tycker att kvinnor ska genmanipuleras så de vilja ligga med dej?
    med den inställningen förjänar man ingen empati
  • Anonym (Om)
    ClumsySmurf skrev 2022-11-01 09:40:56 följande:
    är det inte du som tycker att kvinnor ska genmanipuleras så de vilja ligga med dej?
    Det går inte få någon empati oavsett orsak.
    Dessutom ska män också kunna genmodifieras då. 
  • Anonym (Om)
    Vilken empati har du att ge annars?
    Det ska inte vara orättvist och inget samhälls problem när någon man blir utan sexpartner.
    Dessutom kan det kallas rättighet till sex när man klagar eller rätt till kvinnors kroppar när man tycker kvinnor ska vara på något sätt. 
  • Anonym (Om)
    Ta ett exempel på en inställning där någon man ofriviligt blir utan någon sexpartner där du
    1. Inte skyller på att sex är ingen rättighet 
    2. Bara ens egna problem 
    3. Inte tycker det är rättvist när de blir utan sex. 
  • Anonym (Jag är inte bitter)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-01 08:43:13 följande:
    Vad hjälper det när kvinnor också har höga klackar?
    Du ser något mindre kortare ut. Och du har ett val. Klackar eller inte klackar. Det är en grej, både i Hollywood och Östasien.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 16:52:48 följande:

Jag är lång, självsäker, har humor och är gift.

Frågor på det? 

fråga
    Hur tänkte du att du ska få folk att tro att du är gift när du använder ditt vanliga "incel nick"?
  • Anonym (Om)
    Ta ett exempel på en inställning där du tycker någon förtjänar empati och hjälp av samhället så mannen hittar en sexpartner.

En inställning där det inte bara handlar om att samhället ska finansera erat sexliv men sedan handlar det om ingen rättighet när män blir utan sexpartner och samhället ska inte bidra något. 
  • Anonym (Om)
    Du kan inte hota om att man ska inte få någon empati för något när du inte tänker ge det oavsett vad. 
  • Anonym (Om)
    Gör som du vill.
    Men du får räkna med klagomål så länge som ni förtjänar det. 
  • Anonym (,)
    Anonym (Om) skrev 2022-11-01 09:49:35 följande:
    Ta ett exempel på en inställning där du tycker någon förtjänar empati och hjälp av samhället så mannen hittar en sexpartner.

En inställning där det inte bara handlar om att samhället ska finansera erat sexliv men sedan handlar det om ingen rättighet när män blir utan sexpartner och samhället ska inte bidra något. 
    Kan du ge exempel på hur samhället ska bidra till att män får sexpartner?
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?