Anonya skrev 2022-11-06 23:37:35 följande:
Trist. Jag är vuxen, men vill absolut både ge och få julklappar.
Kan du säga att du gärna skulle ge och få något litet symboliskt?
Hur var det när du var 18, fick du då julklappar motsvarande vad din bror får nu?
För rättviseaspekten är väl det som är viktigast och att din bror ocså slutar få julklappar när han flyttar hemifrån.
Får du julklapp av någon annan eller betyder det att du inte får något av din pappa att du inte får någon julklapp alls?
Ja precis! Julen är min favorithögtid, och jag älskar att både göra egna och köpa klappar till andra. men det är ju inte alls roligt när någon säger ? du behöver inte tänka på det till oss för du får inget av oss Ändå ? typ. jag har en jättedålig ekonomi just nu, och hade tänkt göra egna julklappar till just pappa och hans tjej, för att jag inte har råd men ändå så gärna vill ge. Då känns det ju nästan som ett slag i magen när dom med god ekonomi inte vill anstränga sig alls tillbaka liksom.
och hur kul kommer det bli att fira jul med dom, och se min bror öppna klapp efter klapp och själv sitta där utan ett enda och glo på honom när han öppnar..
Jag flyttade ofrivilligt hemifrån mycket tidigare än min bror Då jag fick en diagnos som gjorde att mina föräldrar inte ?orkade med mig?. Men har aldrig fått något dyrt sådär Som han får, utan alltid fått klara mig själv ekonomiskt Genom sommarjobb osv. köpt egna vinterjackor, skor osv ända sen tonåren. OM jag fick något så var det alltid det billigaste.