Gullvivor skrev 2022-11-21 08:26:39 följande:
Jag tror inte det riktigt handlar om att spädbarn inte bör ha hål i öronen, utan att hål i öronen öht inte verkar speciellt vanligt bland svenskar. Någon jämförde med silikonbröst och fillers, har man den synen på hål i öronen så förstår jag att man inte tycker det är okej.
Du missade att mitt första barn var relativt nyfödd när hon fick hålen, det är ju just därför jag skapat tråden - eftersom jag skjutit upp det denna gång och är orolig för att det är en dålig ålder, då första barnets ålder egentligen var perfekt. Ingen reagerade, inte BVC heller. Tror de är rätt vana vid sånt.
Dessutom håller jag ju inte med om smärtan men där kan det ju handla om tjockleken på örsnibbarna som tagits upp tidigare, vem vet.
Varför ska spädbarn har örhängen? Är det något barnet behöver? Ett behov vi missat här?
Du vänder ju det mesta till din fördel hela tiden. Varför tror du det är ovanligt bland svenskar? Det är ju för att vi inte tycker det är ok att göra det. Det är inte så att vi glömmer bort att göra det på spädbarnet. Vid 11-12 är det vanligt däremot. Då kan barnet börja önska själv och ha förståelse för skötsel.
Varför tror du BVC inte sagt något? De tänker, det kan jag lova dig. Är skadan redan skedd finns ju inget att göra. Tror du bvc påminner om att nu är det "dags att ta tag i det här" (dina ord tidigare) Nej precis...
Jag tror också de är mer vana numera men inte från svenskar och det är inget som någonsin kommer att föreslås.
Det där med smärtan och tjocklek kan du glömma. Det är bara fånigt men jag förstår att du genast tog till dig det. Det passar din åsikt som handsken.
Det är INTE sant och det är alltså INTE därför vi undviker att göra det på bäbisar och småttingar.
Utbilda dig om kroppen, det tycks behövas i flera hänseenden.