• Gullvivor

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Har man inget vettigt att skriva så kan man låta bli att skriva överhuvudtaget i tråden. Tack. 

Min 1-åring har inga hål i öronen då jag skjutit upp det denna gång, men funderar på att ta tag i det nu men känner mig lite tveksam pga oro att det är en "dålig" ålder med tanke på risk för infektion, läker sämre osv. Alltså pga att barnet inte förstår och pillar/drar. Men kanske bara jag som fått för mig det? 

Finns det möjligtvis någon som tagit hål i öronen på sin 1-åring och kan berätta om ni tycker det är en bra eller dålig ålder? Har bara erfarenhet av spädbarn men inte just 1-åringar, så skulle uppskatta om någon här kanske ville berätta.

• Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 20:29:27 följande:
    Du menar upploppen, och nej det är inget jag står bakom. Tillskillnad från en del andra som hejar på upplopp utomlands men blir förbannade när det sker i Sverige. 
    Du är ju dum på riktigt.
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 20:29:27 följande:
    Du menar upploppen, och nej det är inget jag står bakom. Tillskillnad från en del andra som hejar på upplopp utomlands men blir förbannade när det sker i Sverige. 
    En riktig räpa är du. Försvarar grovt kriminella ligister i Sverige och står bakom kvinnoförtryck och mord på barn och kvinnor i Iran som försöker utöva sina mänskliga rättigheter. Du är något av det vidrigaste som skrivit här genom åren. Må du straffas hårt i detta liv och efter för ditt ondskefulla sinne. 
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 20:58:20 följande:
    Va? Varför antar du att jag är för att kvinnor saknar t.ex rösträtt? Har jag skrivit någonstans i tråden att jag tycker det är bra att kvinnor saknar rättigheter som jag själv åtnjuter? Vadå för rättigheter? 
    Du står inte bakom upploppen i Iran, och du vänder dig genomgående emot när folk ogillar saker som inte lirar med gällande lagstiftning.

Om du hade fått bestämma förr hade alltså rösträttskampen i Sverige tystats ned.
  • Gullvivor
    Anonym (KL) skrev 2022-11-21 21:28:57 följande:
    En riktig räpa är du. Försvarar grovt kriminella ligister i Sverige och står bakom kvinnoförtryck och mord på barn och kvinnor i Iran som försöker utöva sina mänskliga rättigheter. Du är något av det vidrigaste som skrivit här genom åren. Må du straffas hårt i detta liv och efter för ditt ondskefulla sinne. 
    Du sitter alltså själv och försvarar kriminella i Iran som mördar poliser, kvinnor, religiösa ledare och förstör polisbilar, byggnader osv. Hyckleriet alltså.. man kräks. 
    Skillnaden mellan mig och dig är att jag inte försvarar upplopp varken i Sverige eller i Iran. I Iran ska mördare hyllas men i Sverige ska de straffas.
  • Gullvivor
    Gullvivor skrev 2022-11-21 21:35:18 följande:
    Du sitter alltså själv och försvarar kriminella i Iran som mördar poliser, kvinnor, religiösa ledare och förstör polisbilar, byggnader osv. Hyckleriet alltså.. man kräks. 
    Skillnaden mellan mig och dig är att jag inte försvarar upplopp varken i Sverige eller i Iran. I Iran ska mördare hyllas men i Sverige ska de straffas.
    Går ju inte att redigera så rättar då det blev fel: Mördar poliser och kvinnor och trakasserar/misshandlar religiösa ledare ska det stå. 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 21:43:32 följande:
    Går ju inte att redigera så rättar då det blev fel: Mördar poliser och kvinnor och trakasserar/misshandlar religiösa ledare ska det stå. 
    Och dessa religiösa ledare står för nåt bra menar du? 
  • Gullvivor
    Anonym (Polly) skrev 2022-11-21 21:53:33 följande:
    Och dessa religiösa ledare står för nåt bra menar du? 
    Jaha så misshandel blev plötsligt okej då? Gäller det bara religiösa ledare i Iran eller kanske politiker i Sverige också? Kanske någon granne man tycker har märkliga värderingar?
  • Anonym (Vchk)

Låt din dotter få bestämma själv när hon blir lite äldre. Hon är en egen person.

• Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 21:57:00 följande:
    Jaha så misshandel blev plötsligt okej då? Gäller det bara religiösa ledare i Iran eller kanske politiker i Sverige också? Kanske någon granne man tycker har märkliga värderingar?
    Ja du vill ju misshandla din dotter genom att ta hål i öronen på henne..... 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Polly) skrev 2022-11-21 22:05:24 följande:
    Ja du vill ju misshandla din dotter genom att ta hål i öronen på henne..... 
    ?och en son genom att omskära denne.
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?