• Anonym (Marian)

Gjorde jag fel mot dejten?

Hej
    Jag har haft tät kontakt med en kille över nätet sen Augusti. Träffades första gången i början och oktober och har väl börjat dejta?känns bra men gjorde ett litet snedsteg på nyårsdagen då han jobbade och jag var ute med tjejkompisarna, råkade då hångla med ett ex. Ingen big deal. Och jag var ändå ärlig mot killen jag dejtade.
    Men han vill inte höras mer, svarar inte när jag ringer eller nåt. Sista han skrev var ?okej, tack då vet jag var jag har dig??

Övereagerar han inte lite här? Vi var inte ens ihop. Kan han ens ha såna krav då? Känns faktiskt som lite kontrollbehov

• Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?
  • Anonym (B)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 16:01:36 följande:
    Ja, det är också en strategi, visst det kan funka. Det har jag också skrivit att TS och den här dejten är nog för olika och inte kompatibla.

TS har väl inte låtsats någonting eller var har det framgått?

TS har inte låtsats någonting men killen har inte heller diskuterat någonting med henne gällande frågan. 

Men jag svarade på detta ? Men tycker man det så bör man göra det klart och inte bara tänka det och sen utgå från att andra vet vad man tänker.? 

Jag tolkade detta som att du menar rent allmänt och inte just TS kille.
    Vissa ljuger och låtsas när de dejtar. 

• Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 16:08:40 följande:
    Jo men precis. Dom som inte spammar tråden eller försöker övertala andra om att det TS gjorde skulle varit rätt. 

Dom flesta utom du, verkar ju rätt så införstådd i att TS inte bara råkade att bli tillrättavisad utav "karma".
    Jag har inte tagit ställning till om TS gjorde rätt, har jag påstått det?

Du hittar ju bara på en massa saker om mig istället för att argumentera emot det jag faktiskt skriver.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (B) skrev 2023-01-03 16:11:25 följande:

TS har inte låtsats någonting men killen har inte heller diskuterat någonting med henne gällande frågan. 

Men jag svarade på detta ? Men tycker man det så bör man göra det klart och inte bara tänka det och sen utgå från att andra vet vad man tänker.? 

Jag tolkade detta som att du menar rent allmänt och inte just TS kille.
    Vissa ljuger och låtsas när de dejtar. 

Ja, jag tycker allmänt att om det är någonting som är viktigt för en så bör man kommunicera det. Annars riskerar man ju att man går miste om det. Tex är det ju tråkigt att upptäcka efter ett par år att den andre vägrar skaffa barn när det var ens livs stora dröm.
  • Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 16:12:50 följande:
    Jag har inte tagit ställning till om TS gjorde rätt, har jag påstått det?

Du hittar ju bara på en massa saker om mig istället för att argumentera emot det jag faktiskt skriver.
    Jo det gjorde du. Det är underförstått att du gjorde det när du skrek att TS inte hade gjort nått fel. 
  • Anonym (F)

Ingen vet vad TS och dejten hade kommunicerat, men jag tror att han tog det seriösare än henne. Dejtarna man bara för att ha skoj, så bör man säga det också, likaså om man söker seriöst.

• Anonym (B)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 16:17:59 följande:
    Ja, jag tycker allmänt att om det är någonting som är viktigt för en så bör man kommunicera det. Annars riskerar man ju att man går miste om det. Tex är det ju tråkigt att upptäcka efter ett par år att den andre vägrar skaffa barn när det var ens livs stora dröm.

Absolut , men när det gäller att skaffa barn är det svårare att ljuga och låtsas.

Även om det kan hända. 

Och jag menade inte heller ett par år?

Men jag tycker det är bara bra om man de första månaderna försöker lära känna den andra personen på riktigt.
    Så personen säger / gör vad han verkligen menar och brukar göra.

Jag känner många som kommunicerade om saker man tyckte var viktigt och blev lurade. 

• Anonym (U)
    Anonym (Ax) skrev 2023-01-03 14:35:42 följande:
    De flesta dejtar nog exklusivt. Det är den rådande normen. Vill man inte det så får man säga till. 

Sedan är det inte killen som sitter och gnäller här om att hon gjorde fel som inte berättade. Han tog det som en man och gick vidare med sitt liv. Det är TS som gnäller. Hon som bryter mot normen. 
    Har nog aldrig träffat en enda människa som dejtar exklusivt...
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 16:18:26 följande:
    Jo det gjorde du. Det är underförstått att du gjorde det när du skrek att TS inte hade gjort nått fel. 
    Dina fantasier om mig bidrar ingenting till diskussionen.
  • Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 16:34:06 följande:
    Behöver inte fantisera någonting när det är du som skrev det. 

Eller ska du försöka påstå nu att hunden har ätit upp tangentbordet?
  • Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 16:34:06 följande:
    Sen är det ditt babblande, som inte bidrar något till den här konversationen. 
Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?