• Anonym (Marian)

Gjorde jag fel mot dejten?

Hej
    Jag har haft tät kontakt med en kille över nätet sen Augusti. Träffades första gången i början och oktober och har väl börjat dejta?känns bra men gjorde ett litet snedsteg på nyårsdagen då han jobbade och jag var ute med tjejkompisarna, råkade då hångla med ett ex. Ingen big deal. Och jag var ändå ärlig mot killen jag dejtade.
    Men han vill inte höras mer, svarar inte när jag ringer eller nåt. Sista han skrev var ?okej, tack då vet jag var jag har dig??

Övereagerar han inte lite här? Vi var inte ens ihop. Kan han ens ha såna krav då? Känns faktiskt som lite kontrollbehov

• Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?
  • Anonym (Maria2)

Det finns ingen i tråden som kan läsa tankar och det vet du också.

Nej det finns ingen poäng, för självklart kan man inte argumentera emot att tankeläsning inte existerar.

Newtonlagar har ingenting med tankeläsning att göra.

Anonym (C) skrev 2023-01-03 15:40:33 följande:
    Uppenbarligen så finns tankeläsning. Är ju bara du i den här tråden som inte verkar kunna läsa tankar ;)

Återupprepar, finns ingen poäng med att försöka bemöta det du skriver..

Ser mer ut som att du tror att du står över Newtons tredje lag.
  • Anonym (Maria2)
    molly50 skrev 2023-01-03 15:50:04 följande:
    Och TS tänkte inte.
    Hon tog bara för givet att dejten tänkte på samma sätt som henne och inte skulle bry sig om att hon hade hånglat med sitt ex.
    Och då gick det som det gick. 
    Jag vet inte vad TS tog för givet. Det mitt inlägg handlade om var att om något är viktigt för en så gör man klokt i att kommunicera det till personen det gäller. Men jag tror inte att TS hade tänkt att detta var viktigt för henne, tror du att det var planen med hennes dejtande?
  • molly50
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 15:53:13 följande:
    Jag vet inte vad TS tog för givet. Det mitt inlägg handlade om var att om något är viktigt för en så gör man klokt i att kommunicera det till personen det gäller. Men jag tror inte att TS hade tänkt att detta var viktigt för henne, tror du att det var planen med hennes dejtande?
    Hennes plan med dejtandet vet ju uppenbarligen inte så seriöst,i alla fall,om hon "råkade" hångla upp ett ex när dejten inte var med. 
    Och det är något TS borde ha kommunicerat till sin dejt,att hon inte hade för avsikt att dejta exklusivt.
    Då hade han inte behövt slösa mer tid på henne då han uppenbarligen hade andra avsikter. 
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Ordning) skrev 2023-01-03 15:46:51 följande:
    Tydligen uppskattade dejten inte TS hångel med sitt ex. Alla får göra som de vill, och dejten valde att avsluta.

Så mitt råd är att vill man maximera chansen att bygga en harmonisk och stabil relation så hånglar man inte med andra då man dejtar. (Eller så säkerställer man innan att båda är på samma linje.)
    Ja, han får göra som han vill, det har jag skrivit för längesedan.

Nu vet jag inte om det var syftet med dejtingen för de här två, men man måste inte nödvändigtvis hantera det som du skriver ändå. Vad som funkar dåligt för dig kan funka bra för någon annan.
  • Anonym (B)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 15:34:01 följande:
    Och det kunde hon också. Men jag tror faktiskt inte att det var planen från början och att det var viktigt för henne. Det mitt inlägg handlade om vad man anser är viktigt i ett dejtande.

Nej det kanske man inte tänker men det behöver inte vara en big deal. Men tycker man det så bör man göra det klart och inte bara tänka det och sen utgå från att andra vet vad man tänker.

Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 13:24:19 följande:
    Håller med. Om det är viktigt för honomså är det upp till honom att ta upp det.

Eller så tar han / andra inte upp detta med syftet att se om man verkligen passar ihop med personen. 
    Det handlar inte om att man förväntar sig en tankeläsare , utan att man försöker undvika människor som ljuger och låtsas vara någon annan. 
    Det är inte ovanligt att dejten säger vad den andra vill höra.

Många är som Tess i filmen 27 Dresses när de vill ha någon. 

• Anonym (Maria2)
    molly50 skrev 2023-01-03 15:56:45 följande:
    Hennes plan med dejtandet vet ju uppenbarligen inte så seriöst,i alla fall,om hon "råkade" hångla upp ett ex när dejten inte var med. 
    Och det är något TS borde ha kommunicerat till sin dejt,att hon inte hade för avsikt att dejta exklusivt.
    Då hade han inte behövt slösa mer tid på henne då han uppenbarligen hade andra avsikter. 
    Jag håller inte med.

Jag tycker tvärtom att det är den personen som vill ha någonting tyngre som har ansvaret att fråga om den andre vill gå med på det. Man har inga rättigheter automatiskt.
  • Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 15:50:43 följande:

Det finns ingen i tråden som kan läsa tankar och det vet du också.

Jag vet inte det alltså.. Alla som är tysta i tråden verkar vara rätt så inställsamma.. Sen finns det några få som inte klarar av att vara tysta. 

Att tala är silver, att tiga är guld.

• Anonym (Maria2)
    Anonym (B) skrev 2023-01-03 15:58:00 följande:

Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 13:24:19 följande:
    Håller med. Om det är viktigt för honomså är det upp till honom att ta upp det.

Eller så tar han / andra inte upp detta med syftet att se om man verkligen passar ihop med personen. 
    Det handlar inte om att man förväntar sig en tankeläsare , utan att man försöker undvika människor som ljuger och låtsas vara någon annan. 
    Det är inte ovanligt att dejten säger vad den andra vill höra.

Många är som Tess i filmen 27 Dresses när de vill ha någon. 

Ja, det är också en strategi, visst det kan funka. Det har jag också skrivit att TS och den här dejten är nog för olika och inte kompatibla.

TS har väl inte låtsats någonting eller var har det framgått?
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 16:01:09 följande:

Jag vet inte det alltså.. Alla som är tysta i tråden verkar vara rätt så inställsamma.. Sen finns det några få som inte klarar av att vara tysta. 

Att tala är silver, att tiga är guld.

Jaha vilka är det menar du? Alla som inte skriver något är tankeläsare eller vad menar du egentligen?

Har du istället för att diskutera andra deltagare i tråden, någonting konkret att komma med, några vetenskapliga rön som bevisar tankeläsning till exempel?
  • Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 16:05:32 följande:
    Jaha vilka är det menar du? Alla som inte skriver något är tankeläsare eller vad menar du egentligen?
    Jo men precis. Dom som inte spammar tråden eller försöker övertala andra om att det TS gjorde skulle varit rätt. 

Dom flesta utom du, verkar ju rätt så införstådd i att TS inte bara råkade att bli tillrättavisad utav "karma".
Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?