• Anonym (Marian)

Gjorde jag fel mot dejten?

Hej
    Jag har haft tät kontakt med en kille över nätet sen Augusti. Träffades första gången i början och oktober och har väl börjat dejta?känns bra men gjorde ett litet snedsteg på nyårsdagen då han jobbade och jag var ute med tjejkompisarna, råkade då hångla med ett ex. Ingen big deal. Och jag var ändå ärlig mot killen jag dejtade.
    Men han vill inte höras mer, svarar inte när jag ringer eller nåt. Sista han skrev var ?okej, tack då vet jag var jag har dig??

Övereagerar han inte lite här? Vi var inte ens ihop. Kan han ens ha såna krav då? Känns faktiskt som lite kontrollbehov

• Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?
  • Anonym (jag)
    Anonym (F) skrev 2023-01-03 12:13:31 följande:
    Man kan givetvis göra som man vill när man dejtar, det kan man även göra som gifta!? Men då är man antingen likgiltig, empatilös och saknar kärlek för sin partner.

Japp. Det kan finnas en mängd brister och omständigheter inblandade varav några du tar upp.

Gemensamt är att något annat är viktigare än relationen, man är beredd att förlora den om man inte prioriterar och säkrar upp den.

dejta, sambo, särbo, gift, vänner, bekanta...

• Anonym (U)
    Anonym (Ax) skrev 2023-01-03 11:34:42 följande:
    Fast så här i efterhand gjorde hon ju fel, som inte informerade om att hon tycker det är ok att hångla med andra fast man dejtar.

Läser ofta att det är den som vill vara exklusiv som måste berätta det, inte den andre. Men detta visar ju att det inte stämmer. Om man tycker att man får göra som man vill när man bara dejtar kan man inte bli sur på den andre som tycker något annat. 
    Det är väl lika mycket upp till honom att informera i så fall?
    Att ta saker för givet är sällan smart. 
  • Anonym (Ordning)
    Anonym (U) skrev 2023-01-03 12:23:40 följande:
    Det är den som riskerar att bryta mot det dejten kan tänkas ta för givet som bör kolla upp vad som gäller.

Det är ju inte så att du skulle störa dig på att din dejt inte hånglar med sitt ex, trots att ni inte kommit överrens om "exklusivitet".

• Anonym (Maria2)
    Anonym (Ordning) skrev 2023-01-03 12:53:03 följande:
    Det är den som riskerar att bryta mot det dejten kan tänkas ta för givet som bör kolla upp vad som gäller.

Det är ju inte så att du skulle störa dig på att din dejt inte hånglar med sitt ex, trots att ni inte kommit överrens om "exklusivitet".
    Kan tänkas? Men då måste man ju också tänka så, och det gjorde inte TS. 
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (U) skrev 2023-01-03 12:23:40 följande:
    Håller med. Om det är viktigt för honomså är det upp till honom att ta upp det.
  • Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 13:24:19 följande:
    Håller med. Om det är viktigt för honomså är det upp till honom att ta upp det.
    Nej. Det är underförstått när man träffar någon ofta. Så nej, det är det inte. 
  • Anonym (korven)
    Anonym (Marian) skrev 2023-01-02 22:38:45 följande:
    Gjorde jag fel mot dejten?

Hej
    Jag har haft tät kontakt med en kille över nätet sen Augusti. Träffades första gången i början och oktober och har väl börjat dejta?känns bra men gjorde ett litet snedsteg på nyårsdagen då han jobbade och jag var ute med tjejkompisarna, råkade då hångla med ett ex. Ingen big deal. Och jag var ändå ärlig mot killen jag dejtade.
    Men han vill inte höras mer, svarar inte när jag ringer eller nåt. Sista han skrev var ?okej, tack då vet jag var jag har dig??

Övereagerar han inte lite här? Vi var inte ens ihop. Kan han ens ha såna krav då? Känns faktiskt som lite kontrollbehov

Tycker också han överreagerar när ni är i dejtingstadiet, men han har tydligen andra värderingar.

Du borde inte sagt nåt. Om det var ett litet snedsteg som inte betyder nåt för dig, då tycker jag det är bättre att hålla tyst om det, när du och killen du dejtar fortfarande är i dejtingstadiet. Så nu har du lärt dig det. 

Jag tycker han var snabb med att döma, jag hade gett personen en andra chans om jag var han.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 13:27:51 följande:
    Nej. Det är underförstått när man träffar någon ofta. Så nej, det är det inte. 
    Det är inte alls underförstått. Du kan inte förvänta dig att andra ska vara tankeläsare.
  • Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 13:35:04 följande:
    Det är inte alls underförstått. Du kan inte förvänta dig att andra ska vara tankeläsare.
    Det är väl klart som fan att det är underförstått.. En vettig människa har förstånd nog, att inse att dåliga beteenden kommer med konsekvenser

Kom inte hit och låtsas som att ni är 2.. 
  • Anonym (Ordning)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 13:22:40 följande:
    Kan tänkas? Men då måste man ju också tänka så, och det gjorde inte TS. 
    Det är ju just det som är problemet, TS tänkte inte. Normal hyfs saknades. Och då gick det som det gick. Förhoppningsvis tänker hon sig för nästa gång hon dejtar.

Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?