• Anonym (Marian)

Gjorde jag fel mot dejten?

Hej
    Jag har haft tät kontakt med en kille över nätet sen Augusti. Träffades första gången i början och oktober och har väl börjat dejta?känns bra men gjorde ett litet snedsteg på nyårsdagen då han jobbade och jag var ute med tjejkompisarna, råkade då hångla med ett ex. Ingen big deal. Och jag var ändå ärlig mot killen jag dejtade.
    Men han vill inte höras mer, svarar inte när jag ringer eller nåt. Sista han skrev var ?okej, tack då vet jag var jag har dig??

Övereagerar han inte lite här? Vi var inte ens ihop. Kan han ens ha såna krav då? Känns faktiskt som lite kontrollbehov

• Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 17:51:26 följande:
    Det är visst det som att säga det.. Men det spelar ingen roll längre, för hon har redan gjort sitt val! Och hon valde att sitta och hångla med exet istället för att fokusera på sin dejt. 
    Nej, det är inte som att säga det, jag tycker att man ska hålla vad man har lovat faktiskt.

Om det inte spelar någon roll så var det ju märkligt att du började diskutera det med mig.
  • Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 17:58:55 följande:
    Nej, det är inte som att säga det, jag tycker att man ska hålla vad man har lovat faktiskt.

Om det inte spelar någon roll så var det ju märkligt att du började diskutera det med mig.
    Jo det är det.

Att jag pratade med dig är ju inte så konstigt, när jag såg att du tänkte "nu blev det äntligen tyst, så nu kan jag passa på o pusha min agenda."

Är det jobbigt att dom som redan vet hur det där funkar. Valde att nånting säga?
  • Canadasvensk

Hej TS,

Starkt och ärligt av dig att berätta för honom. 

Dock hade jag gjort som din dejt och tackar för mig. Nu vet inte jag hur exklusiva ni var men rent generellt så är det värre när någon går tillbaka till ett ex för mer. 

Hade du varit med en random snubbe så kunde du iallafall har skylt på fylla och nyfikenhet. Nu kysste du en kille som du kysst tusentals gånger innan. Men andra ord skulle man kunna tolka det som att du saknade hans kyssar. Ett större svek med andra ord. 

Vi vet ju också inte hur du berättade det.

- Haha jag råkade kyssa gammalt ett ex, eller

- Fan jag kysste ett gammalt ex på fyllan! Det var så jävla dumt gjort, jag ångrar mig så mycket och har nu insett att jag bara vill vara med dig. 

• Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 17:58:55 följande:

Eller om man bara ska vara lite kort i tonen här och säga. Jasså. Det tycker du? 
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 18:01:37 följande:
    Jo det är det.

Att jag pratade med dig är ju inte så konstigt, när jag såg att du tänkte "nu blev det äntligen tyst, så nu kan jag passa på o pusha min agenda."

Är det jobbigt att dom som redan vet hur det där funkar. Valde att nånting säga?
    Nej, jag kan tala för mig själv tack och dina fantasier om vad jag tycker har ingenting med mig att göra.

Min poäng var inte att det var jobbigt att du diskuterar det, utan att det är ju inte jag som tyckte att det inte spelar någon roll men ändå diskuterar om det. Så kanske spelar det roll för dig ändå.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 18:06:30 följande:
    Eller om man bara ska vara lite kort i tonen här och säga. Jasså. Det tycker du? 
    Ja, jag tycker faktiskt det. Är man i en relation där man lovat varandra trohet så borde man hålla det.
  • Anonym (C)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 18:41:46 följande:
    Ja, jag tycker faktiskt det. Är man i en relation där man lovat varandra trohet så borde man hålla det.
    Vad bra!
  • Anonym (Ordning)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 18:41:46 följande:
    Man bör vara trogen i en relation, såtillvida båda inte kommit överrens om annat.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Ordning) skrev 2023-01-03 19:00:15 följande:
    Man bör vara trogen i en relation, såtillvida båda inte kommit överrens om annat.
    Ja har man lovat så har man.
  • EpicF
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-03 19:07:25 följande:
    Ja har man lovat så har man.
    Så dejt är en relation för alla? 

För mig är inte dejtade en relation där man har lovat trohet. Däremot ska man kommunicera om exklusivitet och bestämma tillsammans om man är exklusiva. Är man det ska man hålla det. Ts och hennes fd dejt har inte kommunicerat om exklusivitet. Dejten trodde av hans reaktion att döma de var exklusiva, ts trodde det inte och hånglade med sitt ex. 
Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?