• Anonym (Marian)

Gjorde jag fel mot dejten?

Hej
    Jag har haft tät kontakt med en kille över nätet sen Augusti. Träffades första gången i början och oktober och har väl börjat dejta?känns bra men gjorde ett litet snedsteg på nyårsdagen då han jobbade och jag var ute med tjejkompisarna, råkade då hångla med ett ex. Ingen big deal. Och jag var ändå ärlig mot killen jag dejtade.
    Men han vill inte höras mer, svarar inte när jag ringer eller nåt. Sista han skrev var ?okej, tack då vet jag var jag har dig??

Övereagerar han inte lite här? Vi var inte ens ihop. Kan han ens ha såna krav då? Känns faktiskt som lite kontrollbehov

• Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?
  • Anonym (Maria2)
    ClumsySmurf skrev 2023-01-10 16:45:17 följande:
     På dig låter det ju som att du tror att en god man betalar ur egen ficka.
    Nej, jag tror att en god man hjälper till med sådant som exempelvis att ordna i en persons ekonomin. Men jag skrev god man eller förvaltare, jag är inte så insatt i exakt vad det innebär det kan jag ge dig.

Men min poäng kvarstår, och det jag menade var i alla fall en person som kan ta de ekonomiska besluten för de som behöver hjälp med det och kanske själv inte kan hålla sig ifrån att ta dumma beslut.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-10 17:14:10 följande:
    Nej, jag tror att en god man hjälper till med sådant som exempelvis att ordna i en persons ekonomin. Men jag skrev god man eller förvaltare, jag är inte så insatt i exakt vad det innebär det kan jag ge dig.

Men min poäng kvarstår, och det jag menade var i alla fall en person som kan ta de ekonomiska besluten för de som behöver hjälp med det och kanske själv inte kan hålla sig ifrån att ta dumma beslut.
    Jag förstår inte vad det har med saken att göra

• Miss Skywalker
    EpicF skrev 2023-01-08 21:01:45 följande:
    Vem pratade om kärlek?

Jag pratar om när man dejtar. Dvs innan man är i ett förhållande. Innan man blir kär. Då bör man diskutera om man är exklusiva. 
    Och du var ju väldigt tydlig med att man ska diskutera regler redan ?innan man blir kär?. Vilket jag tycker är ännu märkligare.
  • Anonym (Maria2)
    ClumsySmurf skrev 2023-01-10 17:56:04 följande:
    Med en förvaltare så slipper man vara plånbok åt någon annan. Då har man inte den tillgången till sina egna pengar och slipper konsekvenserna av sina egna dumma beslut.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-10 19:47:04 följande: #236
    ClumsySmurf skrev 2023-01-10 17:56:04 följande:
    Med en förvaltare så slipper man vara plånbok åt någon annan. Då har man inte den tillgången till sina egna pengar och slipper konsekvenserna av sina egna dumma beslut.
    om du menar att om man har en förvaltare som bestämmer över ens ekonomi så slipper man (kan inte) slösa pengar på oseriösa personer förstår jag vad du menar.
    Om det var det du menade, har du något lika intelligent förslag på hur man ska slippa vara kk när oseriösa miffon låtsas vara seriösa, så man slipper konsekvenserna av sina egna dumma beslut?
    kyskhetsbälte och mamma har nyckeln till fram bröllopsnatten?
  • Anonym (Maria2)
    ClumsySmurf skrev 2023-01-10 20:19:36 följande:
    om du menar att om man har en förvaltare som bestämmer över ens ekonomi så slipper man (kan inte) slösa pengar på oseriösa personer förstår jag vad du menar.
    Om det var det du menade, har du något lika intelligent förslag på hur man ska slippa vara kk när oseriösa miffon låtsas vara seriösa, så man slipper konsekvenserna av sina egna dumma beslut?
    kyskhetsbälte och mamma har nyckeln till fram bröllopsnatten?
    Ja absolut, klarar man inte av att själv ta ansvar för sitt eget liv så behövs kanske någonting sådant.
  • EpicF

Miss Skywalker: Jag pratar fortfarande inte om några regler. Exklusivitet är ingen regel. Utan något man gemensam kommer överens om när man dejtar. 

Ja, man brukar dejta innan man blir kär.... kan också vara så att man aldrig blir kär i den man dejtar. Då avslutar man. 

• Miss Skywalker
    EpicF skrev 2023-01-10 22:22:29 följande:

Miss Skywalker: Jag pratar fortfarande inte om några regler. Exklusivitet är ingen regel. Utan något man gemensam kommer överens om när man dejtar. 

Ja, man brukar dejta innan man blir kär.... kan också vara så att man aldrig blir kär i den man dejtar. Då avslutar man. 

Du kan mala på och vända och vrida på vad jag säger i all evighet. Jag tycker fortfarande att man inte ska behöva tala om för någon man dejtat i flera månader att inte hångla med ett ex.

• EpicF
    Miss Skywalker skrev 2023-01-11 00:40:04 följande:

Du kan mala på och vända och vrida på vad jag säger i all evighet. Jag tycker fortfarande att man inte ska behöva tala om för någon man dejtat i flera månader att inte hångla med ett ex.

Nej, men när diskutera om man ska vara exklusiva. Så båda personerna är på samma linje. Eftersom det för många är vanligt att man dejtar flera, även under flera månader. 
Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?