• Anonym (Marian)

Gjorde jag fel mot dejten?

Hej
    Jag har haft tät kontakt med en kille över nätet sen Augusti. Träffades första gången i början och oktober och har väl börjat dejta?känns bra men gjorde ett litet snedsteg på nyårsdagen då han jobbade och jag var ute med tjejkompisarna, råkade då hångla med ett ex. Ingen big deal. Och jag var ändå ärlig mot killen jag dejtade.
    Men han vill inte höras mer, svarar inte när jag ringer eller nåt. Sista han skrev var ?okej, tack då vet jag var jag har dig??

Övereagerar han inte lite här? Vi var inte ens ihop. Kan han ens ha såna krav då? Känns faktiskt som lite kontrollbehov

• Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?
  • Liiiitetmy

Du visade ju precis dejten att han inte betydde mer än ett hångel med ett ex?så klokt av honom att vara självständig nog att välja bort dig. 

• Lönnsirap
    Anonym (Marian) skrev 2023-01-02 22:45:12 följande:

Tycker bara det är så orättvist och vi har dejtat några månader. Inte lovar varandra evig trohet 

Nä, precis. Ni har inte lovat varandra evig trohet och då kan det snabbt ta slut vid minsta lilla hångel med ett ex.

Jag vet faktiskt inte vad du tänkt dig! Hur skulle han tolkat att du hånglar med ett ex? Många skulle nog förutsatt att du och exet inte var helt färdiga med varandra. Och att stå bredvid något sådant är inte rimligt.
    Anonym (Marian) skrev 2023-01-02 22:53:42 följande:
    Det bara hände?inget som betydde nåt

Saker som "bara händer" tyder ju på att du inte ens själv vet vad du gör och vill. Skulle du vilja fortsätta med en sådan människa om du letade livspartner?

Den dejt har helt enkelt reagerat som väldigt många andra hade gjort. Varit klar med dejtandet och redo att satsa på något annat.
  • Mandel

Har man haft kontakt sedan augusti och dejtat sedan oktober så har man väl ändå någon form av relation om man inte uttalat att man är enbart kk. Dock ändå inte säkert att alla kk tycker att det är ok att man har flera kk för den skull...

Varför kände du att du var tvungen att berätta detta för dejten om du nu anser att ni inte är ett par? Och genom att hångla med ett x visar du att du antingen inte kommit över x:et eller att du är desperat och ingen av de två är några charmiga egenskaper i dejtingsvängen.

Hur gamla är ni?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (En riktig man)
    Mandel skrev 2023-01-03 08:08:45 följande:

Har man haft kontakt sedan augusti och dejtat sedan oktober så har man väl ändå någon form av relation om man inte uttalat att man är enbart kk. Dock ändå inte säkert att alla kk tycker att det är ok att man har flera kk för den skull...

Varför kände du att du var tvungen att berätta detta för dejten om du nu anser att ni inte är ett par? Och genom att hångla med ett x visar du att du antingen inte kommit över x:et eller att du är desperat och ingen av de två är några charmiga egenskaper i dejtingsvängen.

Hur gamla är ni?

Varför har åldern relevans?
  • Anonym (U)

Du gjorde inget fel, ni var inte exklusiva. Du hade inte ens behövt säga något. 

• Anonym (L)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-02 23:12:52 följande:

Min nuvarande kille kysste en annan i början när vi dejtade, detta anser jag vara ok, vi var då inte ett etablerat par. 

Hade han däremot strulat med sitt ex, så hade jag sett på det annorlunda och hade gått vidare. 

Håller med. Att hångla med ett ex hade för min del betytt att personen inte var över sitt ex, och det hade varit en dealbreaker för mig. Hade det däremot varit en random person och vi inte sagt att vi skulle vara exklusiva hade jag inte brytt mig.
  • Mandel
    Anonym (En riktig man) skrev 2023-01-03 08:12:03 följande:
    Varför har åldern relevans?
    För att bland tonåringar är det helt annat tänk än bland de som kanske mer är i familjebildande ålder runt 30 och skillnad mot mig som snart fyller 50.

Känns som ett omoget beteende från TS sida och om hon är ung och han är äldre kanske de har olika syn på saker.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (En riktig man)
    Mandel skrev 2023-01-03 09:29:23 följande:
    För att bland tonåringar är det helt annat tänk än bland de som kanske mer är i familjebildande ålder runt 30 och skillnad mot mig som snart fyller 50.

Känns som ett omoget beteende från TS sida och om hon är ung och han är äldre kanske de har olika syn på saker.
    Aha... så bara tonåringar gör snedsteg.
    Det är möjligt att de har olika syn på saker. Det händer att människor har det när de är i samma ålder också.
  • Ascendere
    Anonym (Marian) skrev 2023-01-02 22:53:42 följande:
    Det bara hände?inget som betydde nåt
    Jo men du måste ju inse att bara för att det inte betyder något för dig så känner inte din före detta date likadant inför detta.

Det var fint av dig att du var ärlig mot honom, och han var ärlig tillbaks.
    Tänk så här, om du är en person som har en mer frisinnad syn på relationer och vad som är OK och han är mer strikt, så hade ni ändå inte passat ihop i längden.
    Detta var det bästa för er båda. 
Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?