• Anonym (PT)

Borderline tjej

Jag är väldigt sugen på en borderline tjej, den tysta typen som inte skriker. Hon är sugen på mig. Men jag vet inte om hon kan vara en kk eftersom hon är väldigt känslig och går inte i behandling. 

Känslomässigt är jag avtrubbad men jag vet inte om jag vågar inleda en relation pga rädslan att hon kan hitta på vadsomhelst längre fram. Ska jag fly? Jag vill inte vara hennes personliga assistent och vill inte hamna i blåsväder.

• Svar på tråden Borderline tjej
  • Anonym (B)

Vilka vidriga svar.. lär känna henne innan du dömer om du ska fly KANSKE?
    Tänker ni såhär vidrigt allmänt med folk med diagnoser? 

• Tukt

Jag är själv, likt dig, "känslomässigt avtrubbad", så till vida att jag har problematiska anknytningsmönster. Vet inte om det är det du avser eller om du går på heroin.
    Men med den bristande egenskapen så behöver jag ofta starka känslor för att känna attraktion. Just tjejer, kvinnor med borderline eller liknande har ofta hamnat inom min radar.
    Men det är heller inte problemfritt. Så var beredd på att det kommer kosta en del i slutänden. Och om du är en sjysst person att det heller inte är tjejen som får ta hela kostnaden.

• Anonym (självskada)

Att ha något slags förhållande med borderline-person =självskadebeteende, varken mer eller mindre. Inge man bör göra frivilligt om man vill sig själv väl.

Visst finns det fungerande relationer med en frisk person och en med borderline, men alltid till ett enormt hört pris för den som är frisk. Har aldrig sett, hört eller läst om något sunt förhållande med en borderline-person.

• Anonym (PT)

Vad är det som inte är problemfritt och kommer att kosta? Vad menar du med sjust?

• Tukt

Sjysst var bara ett stavfel som släntrade in. Menade schysst. 

Men om någon känner så mycket, som personer med borderline-personligheter gör, så är det svårt att matcha det. Över tid blir det utmattande om en umgås för mycket. Det är också svårt veta om och när en gör rätt Det är svårt hänga med i de svängningar som kommer med diagnosen.
    Du kommer förmodligen få mycket tillbaks av henne, men du måste också hantera en he del av hennes problem också.

• Anonym (Rafi)

Nej nej nej, avveckla snarast!!!

• Gman69

De är som småbarn och har svårt att berätta hur de känner sig. Det kan hända att hon typ anmäler dig för våldtäkt eller andra knäppa grejer om hon blir väldigt sur på dig. Du kommer inte att veta om detta kan hända tills det skiter sig. Varför vara med någon som får dig att känna dig otrygg? 

Borderline brudar kan kännas väldigt lockande men det kan svida rejält. Var får du utav det?

• Anonym (PT)

Tukt, vad kan de ge tillbaks?

Svar på tråden Borderline tjej