• Carolatom07

    "Fenomenet" när man träffar på en kvinna som allt verkar kännas rätt med, men som iggar en utan anledning.

    Detta har hänt mig flera gånger i mitt liv. Jag har mött/ blivit bekant med kvinnor som tydligt har verkat ligga på samma nivå som jag, ibland så det nästan har varit som att se sig själv i spegeln. Dessa kvinnor har varit lätta att prata med och jag har fått en känsla av att äntligen ha träffat rätt, med förhoppningar om att det kanske kunde leda till något.

    Dessa kvinnor har också visat ganska uppenbara tecken på intresse, som att vilja vara nära, lägga händerna under hakan vid konversationer och titta på en med en förtrolig blick som antytt att "Jag tycker om dig för du verkar bra att prata med". Vissa anspelningar på sex (även om det inte har varit det jag var ute efter) och att de återkopplat mycket till det man tidigare sagt, som visar att de lagt det på minnet. Jag tror att de flesta av er känner igen den där känslan när man pratar med en person och frågar sig: "Var har den här personen funnits innan i ens liv när man behövt"?

    Jag läser ibland artiklar på nätet om hur kvinnor beter sig när de har ett intresse av mer än en vänskapsrelation, och på många punkter har det alltså stämt in.

    Men så plötsligt har de vänt som på en hand, utan uppenbar anledning. Jag har behandlat dessa kvinnor med yttersta respekt och velat vårda relationen. Sedan har de plötsligt ignorerat en som om man inte vore intressant längre och fäst uppmärksamheten på någon annan man.

    Sådana beteenden gör mig förvirrad och jag har undrat mycket över varför det blir så.

    Jag har i dessa situationer inte försökt vara för på och behandlat relationen endast som en ny intressant bekantskap, utan att själv ge några uppenbara tecken på mera intresse, även om jag visat min uppskattning för kvinnorna ifråga. Jag är uppfostrad med att man inte ska vara för på och visa respekt, och jag föler den "Regebok" som min uppfosttran gett.

    Har kvinnor på forumet någon förklaring till detta?

  • Svar på tråden "Fenomenet" när man träffar på en kvinna som allt verkar kännas rätt med, men som iggar en utan anledning.
  • Anonym (ACTION!)
    Carolatom07 skrev 2023-01-29 11:32:45 följande:
    Hur vet du att jag är sexuellt död? Känner du mig personligen? Jag gillar sex, men jag har lärt mig att visa respekt. Jag går med på sex endast om hon vill och känner för det. Hur kan det vara fel? Har du dessutom inte hört talas om samtyckeslagen?
    För mig som kvinna är det ju helt ofattbart att man bara haft sex 20 ggr på 6 år. Varför? Tror du inte att kvinnan hade mer lust än så? Var hon lågsexuell? Pratade ni nånsin om detta?

    I alla mina relationer som varat så länge som 6 år har vi nog på ett ungefär haft sex minst 300-400 gr på ett år, alltså ca 1800-2400 på 6 år vilket jag tror är ett relativt vanligt antal om man frågar runt. Har man en sexuell attraktion brukar man inte kunna hålla sig från sex första åren, det är inget heller man behöver ge tillstånd till utan ingår i relationen på samma sätt som man vet att man varje dag måste äta. Man ser till att och förutsätter att partnern också behöver och vill äta. Man frågar på sin höjd vad är du mest sugen på fisk eller kyckling? Det finns saker man bara måste lita på och ta för givet om kommunikation och relationer ska fungera. Om inte detta naturliga flow fungerar så uppstår osäkerhet och man kommer inte vidare i förhållandet.

    Kanske var både tjejen och du lågsexuella så att ni båda var nöjda med upplägget, men jag kan garantera dig att de allra flesta kvinnor skulle må väldigt dåligt om en man inte ville oftare än 20 ggr på 6 år dvs sex 3-4 ggr per år.

    Blev du inte frustrerad av att inte ha mer sex? Vad gjorde du av din kåthet?
  • Anonym (Olga)

    Tror du kanske övertolkar signaler som mer än vänskapligt intresse. Jag har varit med om att män gör det ibland, vi kan ha högt i tak i skämtande och vara flörtiga utan att man vill agera på det. vissa personer kan man connecta med men inte finna attraktiva.
    i vissa fall kanske det funnits attraktion men att du har gett fel typ av respons.

    jag pillar mig i håret mycket med många (kvinnor o män) när jag är närvarande och avslappnad i ett samtal, det är inte alltid en signal på attraktion. Vissa gör sånt naturligt. Finns inga facit på varför folk beter sig som dom gör.

    finns många möjliga anledningar till varför det blir som det blir.

  • Carolatom07
    Anonym (ACTION!) skrev 2023-01-29 13:29:55 följande:
    För mig som kvinna är det ju helt ofattbart att man bara haft sex 20 ggr på 6 år. Varför? Tror du inte att kvinnan hade mer lust än så? Var hon lågsexuell? Pratade ni nånsin om detta?

    I alla mina relationer som varat så länge som 6 år har vi nog på ett ungefär haft sex minst 300-400 gr på ett år, alltså ca 1800-2400 på 6 år vilket jag tror är ett relativt vanligt antal om man frågar runt. Har man en sexuell attraktion brukar man inte kunna hålla sig från sex första åren, det är inget heller man behöver ge tillstånd till utan ingår i relationen på samma sätt som man vet att man varje dag måste äta. Man ser till att och förutsätter att partnern också behöver och vill äta. Man frågar på sin höjd vad är du mest sugen på fisk eller kyckling? Det finns saker man bara måste lita på och ta för givet om kommunikation och relationer ska fungera. Om inte detta naturliga flow fungerar så uppstår osäkerhet och man kommer inte vidare i förhållandet.

    Kanske var både tjejen och du lågsexuella så att ni båda var nöjda med upplägget, men jag kan garantera dig att de allra flesta kvinnor skulle må väldigt dåligt om en man inte ville oftare än 20 ggr på 6 år dvs sex 3-4 ggr per år.

    Blev du inte frustrerad av att inte ha mer sex? Vad gjorde du av din kåthet?
    Nja du, jag tror inte alls att det är så vanligt att folk i relationer har sex 300-400ggr om året. Det låter som något som kommer från endast FL-.medlemmar brukar hävda. Frågar du runt så är det nog ett genomsnitt på 50-150ggr om året. Folk som har arbeten som tar mycket av deras tid, och barn som ska tas hand om och köras till olika aktiviteter, är ofta för trötta för att orka ha sex när kvällen/ natten kommer. Det är det jag hört när jag pratat med olika personer om det. I många förhållanden ser man inte sex som det allra viktigaste, utan att det finns kärlek och omtanke om varandra. Den typiska svensson-modellen brukar väl vara att man har mer sex i perioder då man är mer avslappnad och lättare till sinnet generellt och lite mindre tyngd av ansvar, som under semester, ledighet och helger.

    Ja, det är möjligt att både hon och jag var lågsexuella om man jämför med andra par, även om jag inte väljer att kalla mig det, då jag gillar sex som sagt, men vill gärna att det ska kännas okej för båda. Och om hon hade velat ha mer sex kunde hon ju bara sagt det.

    Hon var bipolär och gick på tunga mediciner, som gjorde att hon sov mycket, så hon var ofta trött.

    Jag har väl någon sorts konstig uppfattning som jag fått via min mors uppfostran och av kvinnor jag haft vänskapsrelationer med som sagt att de inte gillar män som bara tänker med kuken. Det kanske istället ska vara män som tänker just med organet?
  • Anonym (M)
    Carolatom07 skrev 2023-01-29 15:05:20 följande:
    Nja du, jag tror inte alls att det är så vanligt att folk i relationer har sex 300-400ggr om året. Det låter som något som kommer från endast FL-.medlemmar brukar hävda. Frågar du runt så är det nog ett genomsnitt på 50-150ggr om året. Folk som har arbeten som tar mycket av deras tid, och barn som ska tas hand om och köras till olika aktiviteter, är ofta för trötta för att orka ha sex när kvällen/ natten kommer. Det är det jag hört när jag pratat med olika personer om det. I många förhållanden ser man inte sex som det allra viktigaste, utan att det finns kärlek och omtanke om varandra. Den typiska svensson-modellen brukar väl vara att man har mer sex i perioder då man är mer avslappnad och lättare till sinnet generellt och lite mindre tyngd av ansvar, som under semester, ledighet och helger.

    Ja, det är möjligt att både hon och jag var lågsexuella om man jämför med andra par, även om jag inte väljer att kalla mig det, då jag gillar sex som sagt, men vill gärna att det ska kännas okej för båda. Och om hon hade velat ha mer sex kunde hon ju bara sagt det.

    Hon var bipolär och gick på tunga mediciner, som gjorde att hon sov mycket, så hon var ofta trött.

    Jag har väl någon sorts konstig uppfattning som jag fått via min mors uppfostran och av kvinnor jag haft vänskapsrelationer med som sagt att de inte gillar män som bara tänker med kuken. Det kanske istället ska vara män som tänker just med organet?

    Du får naturligtvis vara som du är, men om ditt sätt idag inte fungerar, varför hålla fast vid det? 


     

  • Carolatom07
    Anonym (M) skrev 2023-01-29 15:21:13 följande:

    Du får naturligtvis vara som du är, men om ditt sätt idag inte fungerar, varför hålla fast vid det? 


     


    Fast än idag är det ju så att bara jag som man pratar i all vänskaplighet med en kvinna så tror hon inte sällan att man är ute efter sex, och backar därför. Så det där med respekten lär gälla fortfarande.

  • Anonym (ACTION!)
    Carolatom07 skrev 2023-01-29 15:05:20 följande:
    Nja du, jag tror inte alls att det är så vanligt att folk i relationer har sex 300-400ggr om året. Det låter som något som kommer från endast FL-.medlemmar brukar hävda. Frågar du runt så är det nog ett genomsnitt på 50-150ggr om året. Folk som har arbeten som tar mycket av deras tid, och barn som ska tas hand om och köras till olika aktiviteter, är ofta för trötta för att orka ha sex när kvällen/ natten kommer. Det är det jag hört när jag pratat med olika personer om det. I många förhållanden ser man inte sex som det allra viktigaste, utan att det finns kärlek och omtanke om varandra. Den typiska svensson-modellen brukar väl vara att man har mer sex i perioder då man är mer avslappnad och lättare till sinnet generellt och lite mindre tyngd av ansvar, som under semester, ledighet och helger.

    Ja, det är möjligt att både hon och jag var lågsexuella om man jämför med andra par, även om jag inte väljer att kalla mig det, då jag gillar sex som sagt, men vill gärna att det ska kännas okej för båda. Och om hon hade velat ha mer sex kunde hon ju bara sagt det.

    Hon var bipolär och gick på tunga mediciner, som gjorde att hon sov mycket, så hon var ofta trött.

    Jag har väl någon sorts konstig uppfattning som jag fått via min mors uppfostran och av kvinnor jag haft vänskapsrelationer med som sagt att de inte gillar män som bara tänker med kuken. Det kanske istället ska vara män som tänker just med organet?
    Så har det varit för mig de allra första 5 åren iallafall i samtliga av mina flertal relationer. Har inte fått barn med någon av dem eller levt familjeliv utan mer ett ungdomligare och friare liv fram till 40. vi hade inte sex varje dag hela året men i början flera ggr per dag så jag har slagit ut det på ett snitt. Men  om vi tar det antal som du tror är normalfallet blir det iallafall runt 600 ggr om man räknar på 100 samlag per år. Så tror fortfarande att ert förfarande eller förhållningssätt till sex var något väldig udda och vad man kanske skulle kalla på gränsen till asexuellt.

    Ditt problem med kvinnor är högst troligt dina osäkra vibbar kring sex och att du inte har tydliga signaler eller framstår som sexig eller får kvinnorna att känna sig så, varför inga steg i den riktningen tas. Försökt motsatsen och försök vara lite flirtig och bekräftande, smek lite i förbifarten och våga hellre ta ett avvisande än att förlora alla du träffar. De flesta människor gillar klara och tydliga signaler och besked för att våga visa sitt fulla jag.
  • Carolatom07
    Anonym (ACTION!) skrev 2023-01-29 17:37:18 följande:
    Så har det varit för mig de allra första 5 åren iallafall i samtliga av mina flertal relationer. Har inte fått barn med någon av dem eller levt familjeliv utan mer ett ungdomligare och friare liv fram till 40. vi hade inte sex varje dag hela året men i början flera ggr per dag så jag har slagit ut det på ett snitt. Men  om vi tar det antal som du tror är normalfallet blir det iallafall runt 600 ggr om man räknar på 100 samlag per år. Så tror fortfarande att ert förfarande eller förhållningssätt till sex var något väldig udda och vad man kanske skulle kalla på gränsen till asexuellt.

    Ditt problem med kvinnor är högst troligt dina osäkra vibbar kring sex och att du inte har tydliga signaler eller framstår som sexig eller får kvinnorna att känna sig så, varför inga steg i den riktningen tas. Försökt motsatsen och försök vara lite flirtig och bekräftande, smek lite i förbifarten och våga hellre ta ett avvisande än att förlora alla du träffar. De flesta människor gillar klara och tydliga signaler och besked för att våga visa sitt fulla jag.
    Haha, ja då åkte man väl på en smäll och blev anmäld för ofredande. Många kvinnor kan sända ut sådana vibbar utan att mena något särskilt med dem. Ofta är det ju så att de kan tillåta sig att göra detta, men om mannen ger ett adekvat gensvar så brukar det inte falla i god jord. Hur ofta såg man inte kvinnor på krogen när man var yngre som sände ut ganska tydliga vibbar. Men när mannen sedan bekräftade det genom att göra samma sak tillbaks så blev de sedda som sexistiska svin.

  • Anonym (Olga)
    Carolatom07 skrev 2023-01-29 18:29:43 följande:
    Haha, ja då åkte man väl på en smäll och blev anmäld för ofredande. Många kvinnor kan sända ut sådana vibbar utan att mena något särskilt med dem. Ofta är det ju så att de kan tillåta sig att göra detta, men om mannen ger ett adekvat gensvar så brukar det inte falla i god jord. Hur ofta såg man inte kvinnor på krogen när man var yngre som sände ut ganska tydliga vibbar. Men när mannen sedan bekräftade det genom att göra samma sak tillbaks så blev de sedda som sexistiska svin.
    Men om du är osäker på detta samspelet med flört, så får du nog ta och aktivt iaktta andra män och hur de flörtar och är sociala med kvinnor. Det ör inte så svårt och se vilka som har den där kemin på en atbetsplats med att bara ialta kollegor under luncher och raster. Det spelar ingen roll om de är gifta eller singlar de flesta har ett gott öga mot någon och där ser man just den där extra flörtigheten och små små fysiska beröringar som de flesta inte tänker på så mycket (En hand på en axel i förbi farten osv, absolut inte klämma på röven osv). Är man någorlunda lyhörd så märker man om den andra är bekväm med sådan beröring och gör liknande tillbaka ibland.
  • Carolatom07
    Anonym (Olga) skrev 2023-01-29 18:46:13 följande:
    Men om du är osäker på detta samspelet med flört, så får du nog ta och aktivt iaktta andra män och hur de flörtar och är sociala med kvinnor. Det ör inte så svårt och se vilka som har den där kemin på en atbetsplats med att bara ialta kollegor under luncher och raster. Det spelar ingen roll om de är gifta eller singlar de flesta har ett gott öga mot någon och där ser man just den där extra flörtigheten och små små fysiska beröringar som de flesta inte tänker på så mycket (En hand på en axel i förbi farten osv, absolut inte klämma på röven osv). Är man någorlunda lyhörd så märker man om den andra är bekväm med sådan beröring och gör liknande tillbaka ibland.
    Ja, jag vet att många flirtar på arbetsplatser och utbildningar, trots att de lever i förhållanden. Jag undrar ofta hur deras respektive skulle reagera om de visste om detta. När jag levde med min f.d flirtade jag aldrig med andra, för att jag såg det som otrohet, även om jag visst kunde ha förtroliga samtal med andra kvinnor.

    Jag har alltid gått in för att vara killen som inte är "sån", och har väl haft någon förhoppning om att det skulle vara något som uppskattades av kvinnor som är trötta på män som bara är ute efter en sak (sex). Men jag har kanske bedragit mig.

  • Anonym (ACTION!)
    Carolatom07 skrev 2023-01-29 18:29:43 följande:
    Haha, ja då åkte man väl på en smäll och blev anmäld för ofredande. Många kvinnor kan sända ut sådana vibbar utan att mena något särskilt med dem. Ofta är det ju så att de kan tillåta sig att göra detta, men om mannen ger ett adekvat gensvar så brukar det inte falla i god jord. Hur ofta såg man inte kvinnor på krogen när man var yngre som sände ut ganska tydliga vibbar. Men när mannen sedan bekräftade det genom att göra samma sak tillbaks så blev de sedda som sexistiska svin.
    Du har bara inte förstått dynamiken och hur kvinnor beter sig när de verkligen är intresserade. När en kvinna vill ha en man finns det i princip inget han kan göra fel med så länge han inte är aggressiv eller spelar fulspel.

    Du borde studera det beteendevetenskap och erotiska språket. Kan rekommendera några lärorika klassiker "Erotik" & Förälskelse och Kärlek  av Francesco Alberoni och "Kroppsspråket" av Julius Fast, även Ester Perel har skrivit mycket bra om erotik och sex  och har många videos på Youtube.
Svar på tråden "Fenomenet" när man träffar på en kvinna som allt verkar kännas rätt med, men som iggar en utan anledning.