Ceczev skrev 2023-02-02 09:16:57 följande:
Vi hyr just nu sambons mammas hus. Men blev lite drastiska saker som hände i höstas så hon vill ju självklar flytta hem igen.
Barnet finns redan ja.
Vi har god inkomst men han har lagt pengar på allt man kan lägga pengar på så därför har han inte sparat något.
Vi har råd med möbler så sätt.
Men jag vill ju inte betala allt själv såklart.
Vi har inbyggda garderober nu och somsagt finns inga garderober i lägenheten.
Utbudet begagnat här är extremt dåligt och vi har inte plats inne att förvara. Meeen jag kom ju somsagt på att vissa möbler klarar lite fukt sålänge så de kan stå på vindan Vi har lite mer än en månad på oss att införskaffa det nödvändigaste för stunden.
Har ni inte uppsägningstid på huset? En månad är ju jättekort?
Kan ni dela huset med mamman tills ni hittat ngt ni har råd med?
Och det viktigaste - är det här verkligen en bra kille att bilda familj med? Du själv tänker väldigt klokt om att inte stå för utgifterna ensam mm. Han verkar ha en superslarvig syn på pengar - trots att han är förälder. Kommer du att må bra av detta i längden? Jag hade inte stått på samma bolån som honom. Tänk på risken du utsätter dig för.
Kläder kan ni förvara i flyttlådorna. Tejpa ihop dem med silvertejp så får ni hyllor. Man kan bygga en säng av dem på samma sätt, om ni har en madrass. Även bord och pallar. En kompis till mig byggde skitsnygga möbler av flyttlådor som student (krävdes mer arbetsinsats än bara silvertejp för det dock).