• Anonym (Dase Stark)

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Ni vet hur det kan bli på fester. De trissas och hetsas. Nu ska alla sveta osv. Fullast vinner.

Kom att tänka på ex-ministern som tog fram kuken på stor fest och började veva.

Låt oss säga att ni är på en fest som spårar ur och där med kille för för sig att ta fram dasen och veva.

Hur genant, pinsamt eller annat tycker ni att detta skulle vara?

Hade ni kanske kunnat tänka att "Ja, han blev för full och gjorde bort sig och det kana alla göra"

Eller har gränsen passerats oavsett omständigheterna?

• Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?
  • Anonym (Vedervärdigt)
    Anonym (Dase Stark) skrev 2024-06-14 20:29:43 följande:

Blir det regn på midsommar så kommer jag veva!

Ha det så trevligt hos farbror polisen efteråt Kräks
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Vedervärdigt) skrev 2024-06-14 21:34:32 följande:
    Jo, det var i högsta grad ett sådant argument då han försökte släta över och ursäkta rena sexuella ofredanden med trams som "det finns ju värre brott för folk krigar o så" för att parafrasera här.

Löjligt, ansvarslöst och infantilt ickeargument är det förövrigt. Vidrigt med äckliga sjuka missfoster som tycker att blottarbeteenden är okej. 
    Nej han försökte inte alls släta över det eller sa att det finns värre brott än att göra en helikopter.
  • Anonym (Äckligt)

Om det var någon i 20 årsåldern hade jag inte brytt mig särskilt, men över 35+ borde män vara mognare än så. Klarar de inte av spriten bör de låta bli. 

Jag vill slippa mardrömmar efter en trevlig fest.

• Anonym (Mattias)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-02-27 01:45:38 följande:

Egentligen skulle det väl kunna vara en kul grej ungefär som att vifta på öronen eller något annat snitsigt.

När jag gjort det har handlat om Sanning eller konsekvens :).
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Vedervärdigt) skrev 2024-06-14 21:34:32 följande:
    Jo, det var i högsta grad ett sådant argument då han försökte släta över och ursäkta rena sexuella ofredanden med trams som "det finns ju värre brott för folk krigar o så" för att parafrasera här.

Löjligt, ansvarslöst och infantilt ickeargument är det förövrigt. Vidrigt med äckliga sjuka missfoster som tycker att blottarbeteenden är okej. 
    Det är inte sexuellt ofredande bara för att någon råkar vara naken. 
  • Anonym (Vedervärdigt)
    Anonym (Mattias) skrev 2024-06-14 22:26:07 följande:
    Det är inte sexuellt ofredande bara för att någon råkar vara naken. 
    Jo, om det sker med syftet att visa upp sig för andra människor som inte bett om att få se ens nakenhet. Det är att blotta sig och blottande är ett lagbrott. Går under sexuellt ofredande. 
  • Anonym (Vedervärdigt)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-06-14 22:11:44 följande:
    Nej han försökte inte alls släta över det eller sa att det finns värre brott än att göra en helikopter.
    Jo, det gjorde han helt klart och tydligt. Sluta löjla dig och lär dig tolka skriven text korrekt. 
  • Anonym (Dase Stark)
    Anonym (Vedervärdigt) skrev 2024-06-14 21:36:27 följande:
    Ha det så trevligt hos farbror polisen efteråt Kräks
    Löjligt. Umgås inte med lättkränkta människor och ska på fest med många bjudna.

Får väl utmana de andra killarna om att veva så får tjejerna rösta på den som vevar bäst.
  • Anonym
    Anonym (Lisa) skrev 2024-06-14 20:22:09 följande:
    TS argument var dock inte att helikoptern är visserligen illa, men det finns annat som är värre... så nej det var inget whataboutism-argument.
    Är det inte det som är whataboutism? Jag har inte hundra koll på definitionen men jag hade nog tagit för givet att detta skulle funka som exempel.
  • Anonym (Vedervärdigt)
    Anonym (Dase Stark) skrev 2024-06-14 23:03:16 följande:
    Löjligt. Umgås inte med lättkränkta människor och ska på fest med många bjudna.

Får väl utmana de andra killarna om att veva så får tjejerna rösta på den som vevar bäst.
    Bättre än att umgås med en vidrig blottare iallafall. Att begå sexualbrott i att ofreda folk är bara så lågt som det kan bli. Då är man inte mer värdig än en apa. 
Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?